Cílem této práce je přístup společností sídlící na území České republiky k distančnímu vzdělávání v rámci globální pandemie COVID-19.
Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. V teoretické části autor uvádí obecné pozadí pandemické situace doplněné podstatou znalostí angličtiny na pracovišti.
Dále jsou popsány různé metody využívané při distančním vzdělávání. Představena je tedy prezenční výuka, online výuka a kombinovaná výuka. Dále jsou představeny možnosti aplikované při distanční výuce a fenomén zařazování online platforem do korporátní výuky. Na konci teoretické části je popsána nová terminologie a její slovotvorné procesy. Terminologie souvisí s distančním vzděláváním a jsou rovněž jsou představeny pojmy, které vznikly spolu s pandemií.
Praktická část je zaměřena na dotazník, který byl hlavním zdrojem informací pro tuto práci. Dotazník obsahuje komentář, který uvádí obecné informace týkající se pandemické situace v rámci podnikového školení angličtiny.
Anotace v angličtině
The objective of this work is the approach of institutions located in the Czech Republic to distance learning within the global pandemic COVID-19.
The work is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, the author provides the general background of the pandemic situation completed by the importance of English knowledge at the workplace.
The following section is the description of different methods of corporate training. Thus in-person learning, online learning, or blended learning are presented. Furthermore, attitudes applied in distant learning and the phenomena of the usage of online platforms within corporate training are performed. At the end of the theoretical part, new terminology and its word-forming processes are described. The vocabulary is related to distance learning and, also, the terms that appeared along with the pandemic are introduced.
The practical part is focused on the questionnaire, which was the main source of information for this work. The questionnaire contains the commentary, which presents general information related to the pandemic situation within the corporate training of English.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, korporátní výuka, distanční výuka, COVID-19, kombinovaná výuka, osobní výuka, online terminologie, terminologie spojená s pandemií, pandemie
Klíčová slova v angličtině
English language learning, corporate learning, distance learning, COVID-19, blended learning, in-person learning, online learning, terminology associated with a pandemic, pandemic
Rozsah průvodní práce
46 s. (67 549 znaků). 17 stan
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této práce je přístup společností sídlící na území České republiky k distančnímu vzdělávání v rámci globální pandemie COVID-19.
Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. V teoretické části autor uvádí obecné pozadí pandemické situace doplněné podstatou znalostí angličtiny na pracovišti.
Dále jsou popsány různé metody využívané při distančním vzdělávání. Představena je tedy prezenční výuka, online výuka a kombinovaná výuka. Dále jsou představeny možnosti aplikované při distanční výuce a fenomén zařazování online platforem do korporátní výuky. Na konci teoretické části je popsána nová terminologie a její slovotvorné procesy. Terminologie souvisí s distančním vzděláváním a jsou rovněž jsou představeny pojmy, které vznikly spolu s pandemií.
Praktická část je zaměřena na dotazník, který byl hlavním zdrojem informací pro tuto práci. Dotazník obsahuje komentář, který uvádí obecné informace týkající se pandemické situace v rámci podnikového školení angličtiny.
Anotace v angličtině
The objective of this work is the approach of institutions located in the Czech Republic to distance learning within the global pandemic COVID-19.
The work is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, the author provides the general background of the pandemic situation completed by the importance of English knowledge at the workplace.
The following section is the description of different methods of corporate training. Thus in-person learning, online learning, or blended learning are presented. Furthermore, attitudes applied in distant learning and the phenomena of the usage of online platforms within corporate training are performed. At the end of the theoretical part, new terminology and its word-forming processes are described. The vocabulary is related to distance learning and, also, the terms that appeared along with the pandemic are introduced.
The practical part is focused on the questionnaire, which was the main source of information for this work. The questionnaire contains the commentary, which presents general information related to the pandemic situation within the corporate training of English.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, korporátní výuka, distanční výuka, COVID-19, kombinovaná výuka, osobní výuka, online terminologie, terminologie spojená s pandemií, pandemie
Klíčová slova v angličtině
English language learning, corporate learning, distance learning, COVID-19, blended learning, in-person learning, online learning, terminology associated with a pandemic, pandemic
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. 122 s. ISBN 8023901060
Andrea Barešová ? E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX, 2012. 200 s. ISBN 978-80-87480-00-7
Jeremy Harmer ? How to teach English. Pearson Education: 2006 ISBN 9788131702369
Claire Major ? Teaching Online. JHUP: 2015 336 s. ISBN 978-1421416335
David Crystal - Encyclopedia of English language. London: 1992 ISBN 9780521431767
Mohan Mehrotra, Hollister, McGahey - Distance Learning: Principles for Effective Design, Delivery, and Evaluation. SAGE Publications: 2001. 256 s. ISBN 978-0761920892
Mohan Mehrotra, Hollister, McGahey - Distance Learning: Principles for Effective Design, Delivery, and Evaluation
Seznam doporučené literatury
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. 122 s. ISBN 8023901060
Andrea Barešová ? E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX, 2012. 200 s. ISBN 978-80-87480-00-7
Jeremy Harmer ? How to teach English. Pearson Education: 2006 ISBN 9788131702369
Claire Major ? Teaching Online. JHUP: 2015 336 s. ISBN 978-1421416335
David Crystal - Encyclopedia of English language. London: 1992 ISBN 9780521431767
Mohan Mehrotra, Hollister, McGahey - Distance Learning: Principles for Effective Design, Delivery, and Evaluation. SAGE Publications: 2001. 256 s. ISBN 978-0761920892
Mohan Mehrotra, Hollister, McGahey - Distance Learning: Principles for Effective Design, Delivery, and Evaluation