Tato bakalářská práce pojednává o využití mobilních aplikací v marketingu cestovního ruchu. Hlavním cílem práce je identifikace využití mobilních aplikací pro cestovní ruch a vytvoření návrhů pro jejich zlepšení. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, první z nich je teoretická, kde je popsána daná problematika a definovány pojmy jako marketing, cestovní ruch, eTurismus a mTurismus. Druhou je část praktická, ve které jsou identifikovány zkoumané aplikace a vyhodnoceny primární data získaná z dotazníkového šetření a sekundární data z Google Play, posledním dílem praktické části je představení nového produktu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about the use of applications for mobile devices in tourism marketing. The aim of this thesis is to identify the use of mobile applications in the tourism industry and create a suggestion for their improvement. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is about defining the concept of marketing, tourism, eTourism, and mTourism. The practical part is about the identification of researched mobile applications and evaluation of primary data from survey and secondary data from Google Play, in the last section of the practical part is introduced a new product.
Klíčová slova
marketing cestovního ruchu, eTurismus, mTurismus, mobilní aplikace, mobilní zařízení
Klíčová slova v angličtině
tourism marketing, eTourism, mTourism, mobile app, mobile device
Rozsah průvodní práce
73 s. (15 580 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o využití mobilních aplikací v marketingu cestovního ruchu. Hlavním cílem práce je identifikace využití mobilních aplikací pro cestovní ruch a vytvoření návrhů pro jejich zlepšení. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, první z nich je teoretická, kde je popsána daná problematika a definovány pojmy jako marketing, cestovní ruch, eTurismus a mTurismus. Druhou je část praktická, ve které jsou identifikovány zkoumané aplikace a vyhodnoceny primární data získaná z dotazníkového šetření a sekundární data z Google Play, posledním dílem praktické části je představení nového produktu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about the use of applications for mobile devices in tourism marketing. The aim of this thesis is to identify the use of mobile applications in the tourism industry and create a suggestion for their improvement. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is about defining the concept of marketing, tourism, eTourism, and mTourism. The practical part is about the identification of researched mobile applications and evaluation of primary data from survey and secondary data from Google Play, in the last section of the practical part is introduced a new product.
Klíčová slova
marketing cestovního ruchu, eTurismus, mTurismus, mobilní aplikace, mobilní zařízení
Klíčová slova v angličtině
tourism marketing, eTourism, mTourism, mobile app, mobile device
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na mobilní marketing a marketing v cestovním ruchu.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním uživatelů mobilních aplikací.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití mobilních aplikací v marketingu ubytovacích zařízení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na mobilní marketing a marketing v cestovním ruchu.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním uživatelů mobilních aplikací.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití mobilních aplikací v marketingu ubytovacích zařízení.
Seznam doporučené literatury
Čechurová, L., Janeček, P., Králová, L., Michal, M., Petrtyl, J., & Tlučhoř, J. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu, trendy a současná praxe. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Dickinson, J. E., Ghali, K., Cherrett, T., Speed, C., Davies, N., & Norgate, S. (2014). Tourism and the smartphone app: capabilities, emerging practice and scope in the travel domain. Current Issues in Tourism, 17 (1), 84 - 101.
Goeldner, C. R., & Ritchie, J. R. B. (2014). Cestovní ruch: Principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks.
Morrison, A. (2019). Marketing and Managing Tourism Destinations. Londýn: Routledge, Taylor & Francis Group.
Seznam doporučené literatury
Čechurová, L., Janeček, P., Králová, L., Michal, M., Petrtyl, J., & Tlučhoř, J. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu, trendy a současná praxe. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Dickinson, J. E., Ghali, K., Cherrett, T., Speed, C., Davies, N., & Norgate, S. (2014). Tourism and the smartphone app: capabilities, emerging practice and scope in the travel domain. Current Issues in Tourism, 17 (1), 84 - 101.
Goeldner, C. R., & Ritchie, J. R. B. (2014). Cestovní ruch: Principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks.
Morrison, A. (2019). Marketing and Managing Tourism Destinations. Londýn: Routledge, Taylor & Francis Group.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla cíl práce a popsala metodiku práce. V další části se zaměřila na praktickou část práce a okomentovala výsledky provedeného výzkumu. V závěrečné části prezentace uvedla a odůvodnila návrh nového produktu (aplikace) a ukázala design navržené aplikace. Dále okomentovala rozpočet na navržený produkt. Po prezentaci odpovídala na otázky z posudků a otázky členů komise.