Předložená bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací streamovací služby Spotify v České republice. Hlavním cílem práce je formulovat doporučení k zefektivnění marketingové komunikace Spotify na českém trhu, a to na základě analýzy komunikačních nástrojů této vybrané streamovací služby. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů spojených s oblastí marketingové komunikace a streamovacích služeb. Jsou zde přiblíženy nejen nástroje komunikačního mixu, ale také trendy v marketingové komunikaci. V praktické části práce je představena vybraná streamovací služba Spotify a konkurence. Významnou částí práce je analýza komunikačních nástrojů této služby, které jsou zároveň porovnány s konkurencí a výzkum ve formě dotazníkového šetření. Ze zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro Spotify, která mohou společnosti přispět ke zlepšení marketingové komunikace v České republice a upevnění se v myslích stávajících i potenciálních uživatelů.
Anotace v angličtině
The submitted bachelor's thesis is concerned with the marketing communication of the streaming service Spotify in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to propose recommendations for streamlining the marketing communication of Spotify on the Czech market, based on the analysis of the communication tools of this particular streaming service. The theoretical part of this work covers the definition of terms related to the field of marketing communication and streaming services. Not only tools of the communication mix, but also trends in marketing communication are presented. The practical part of the thesis presents the selected streaming services Spotify and its competitors. An important part of the work is the analysis of communication tools of this service, which are also compared with the competition and research in the form of a questionnaire survey. From the findings of the work, recommendations are formulated for Spotify, which can contribute to improving marketing communication in the Czech Republic of this company and strengthening its position in the awareness of existing and potential users.
Klíčová slova
marketingová komunikace, trendy v marketingové komunikaci, streamovací služby, Spotify, Apple Music, YouTube Music
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, trends in marketing communication, streaming services, Spotify, Apple Music, YouTube Music
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací streamovací služby Spotify v České republice. Hlavním cílem práce je formulovat doporučení k zefektivnění marketingové komunikace Spotify na českém trhu, a to na základě analýzy komunikačních nástrojů této vybrané streamovací služby. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů spojených s oblastí marketingové komunikace a streamovacích služeb. Jsou zde přiblíženy nejen nástroje komunikačního mixu, ale také trendy v marketingové komunikaci. V praktické části práce je představena vybraná streamovací služba Spotify a konkurence. Významnou částí práce je analýza komunikačních nástrojů této služby, které jsou zároveň porovnány s konkurencí a výzkum ve formě dotazníkového šetření. Ze zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro Spotify, která mohou společnosti přispět ke zlepšení marketingové komunikace v České republice a upevnění se v myslích stávajících i potenciálních uživatelů.
Anotace v angličtině
The submitted bachelor's thesis is concerned with the marketing communication of the streaming service Spotify in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to propose recommendations for streamlining the marketing communication of Spotify on the Czech market, based on the analysis of the communication tools of this particular streaming service. The theoretical part of this work covers the definition of terms related to the field of marketing communication and streaming services. Not only tools of the communication mix, but also trends in marketing communication are presented. The practical part of the thesis presents the selected streaming services Spotify and its competitors. An important part of the work is the analysis of communication tools of this service, which are also compared with the competition and research in the form of a questionnaire survey. From the findings of the work, recommendations are formulated for Spotify, which can contribute to improving marketing communication in the Czech Republic of this company and strengthening its position in the awareness of existing and potential users.
Klíčová slova
marketingová komunikace, trendy v marketingové komunikaci, streamovací služby, Spotify, Apple Music, YouTube Music
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, trends in marketing communication, streaming services, Spotify, Apple Music, YouTube Music
Zásady pro vypracování
Na základě odborné literatury vypracujte teoretický úvod do problematiky marketingové komunikace.
Porovnejte nástroje marketingové komunikace vybrané streamovací služby s konkurencí.
Formulujte závěry a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. (2011). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada.
Pelsmacker, P. de, Geuens, M., & Bergh, J. van den. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. (2011). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada.
Pelsmacker, P. de, Geuens, M., & Bergh, J. van den. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace představila hlavní cíl práce. Dále se zaměřila na metodiku práce a představení konkrétních doporučení v návaznosti na realizovaný výzkum. Závěrem studentka odpověděla na otázky vedoucího a oponenta a doplňující otázky členů komise.