Bakalářská práce měla za cíl sestavit na základě kvantitativního výzkumu profily návštěvníků jižních Čech, identifikovat potřeby a požadavky návštěvníků a provést segmentaci trhu na straně poptávky. Teoretická část vymezuje pojmy jako je destinace, účastník cestovního ruchu, poptávka a nabídka cestovního ruchu, marketing destinace a udržitelný cestovní ruch. V praktické části je vymezena destinace jižní Čechy a vyhodnocena data z kvantitativního výzkumu, která jsou doplněna o data ze strukturovaného rozhovoru s panem Ing. Jaromírem Poláškem, ředitelem Jihočeské centrály cestovního ruchu. Na základě těchto dat je provedena syntéza výsledků a poznatků a sestaven profil návštěvníků destinace. Výstupem návrhové části jsou navržené klíčové a perspektivní cílové segmenty pro udržitelný rozvoj, vytvořené persony jednotlivých segmentů a zhodnocena jejich ekonomická perspektiva.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor's thesis was to compile visitors' profiles of the South Bohemia tourism destination on the basis of quantitative research, identify the needs and requirements of visitors and segment the market on the side of demand. The theoretical part defines terms such as destination, participant in tourism, demand and supply of tourism, destination marketing and sustainable tourism. The practical part defines the South Bohemia tourism destination and evaluates data from quantitative research, which are supplemented with data from a structured interview with Mr. Ing. Jaromir Polasek, who is director of the South Bohemian Tourist Board. On the base of these data is carried out synthesis of results and knowledge, and is compiled a profile of destination visitors. The outputs of the design part are: the proposed key and promising target segments for sustainable development, the created persons of individual segments and evaluated their economic perspective.
Klíčová slova
cestovní ruch, marketing destinace, profily návštěvníků, segmentace, destinace jižní Čechy
Klíčová slova v angličtině
tourism, destination marketing, visitors' profiles, segmentation, South Bohemia tourism destination
Rozsah průvodní práce
77 s. (107 385 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce měla za cíl sestavit na základě kvantitativního výzkumu profily návštěvníků jižních Čech, identifikovat potřeby a požadavky návštěvníků a provést segmentaci trhu na straně poptávky. Teoretická část vymezuje pojmy jako je destinace, účastník cestovního ruchu, poptávka a nabídka cestovního ruchu, marketing destinace a udržitelný cestovní ruch. V praktické části je vymezena destinace jižní Čechy a vyhodnocena data z kvantitativního výzkumu, která jsou doplněna o data ze strukturovaného rozhovoru s panem Ing. Jaromírem Poláškem, ředitelem Jihočeské centrály cestovního ruchu. Na základě těchto dat je provedena syntéza výsledků a poznatků a sestaven profil návštěvníků destinace. Výstupem návrhové části jsou navržené klíčové a perspektivní cílové segmenty pro udržitelný rozvoj, vytvořené persony jednotlivých segmentů a zhodnocena jejich ekonomická perspektiva.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor's thesis was to compile visitors' profiles of the South Bohemia tourism destination on the basis of quantitative research, identify the needs and requirements of visitors and segment the market on the side of demand. The theoretical part defines terms such as destination, participant in tourism, demand and supply of tourism, destination marketing and sustainable tourism. The practical part defines the South Bohemia tourism destination and evaluates data from quantitative research, which are supplemented with data from a structured interview with Mr. Ing. Jaromir Polasek, who is director of the South Bohemian Tourist Board. On the base of these data is carried out synthesis of results and knowledge, and is compiled a profile of destination visitors. The outputs of the design part are: the proposed key and promising target segments for sustainable development, the created persons of individual segments and evaluated their economic perspective.
Klíčová slova
cestovní ruch, marketing destinace, profily návštěvníků, segmentace, destinace jižní Čechy
Klíčová slova v angličtině
tourism, destination marketing, visitors' profiles, segmentation, South Bohemia tourism destination
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na marketing destinace cestovního ruchu a profilování návštěvníků.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním návštěvníků destinace jižní Čechy.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro marketing destinace v návaznosti na identifikované profily návštěvníků.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na marketing destinace cestovního ruchu a profilování návštěvníků.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data dotazováním návštěvníků destinace jižní Čechy.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro marketing destinace v návaznosti na identifikované profily návštěvníků.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. (2019). Marketing and Managing Tourism Destinations. Londýn: Routledge, Taylor & Francis Group.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada
Pike, S. (2016). Destination marketing: Essentials (Second ed.). London: Routledge/Taylor & Francis Group.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. (2019). Marketing and Managing Tourism Destinations. Londýn: Routledge, Taylor & Francis Group.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada
Pike, S. (2016). Destination marketing: Essentials (Second ed.). London: Routledge/Taylor & Francis Group.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v práci uvedla cíle práce a výzkumné předpoklady. Dále podrobněji informovala o metodice provedeného výzkumu. Pak okomentovala vytvořené profily návštěvníků destinace a porovnala je s profily z roku 2018. V závěrečné části prezetace charakterizovala klíčové a perspektivní segmenty, okomentovala vytvořenou personu a informovala o ekonomické perspektivě. Po prezentaci odpovídala na otázky z posudků a otázky členů komise.