Bakalářská práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují nákupní rozhodovací proces zákazníka při výběru dovolené. V první řadě formuluje pojmy, které je potřeba definovat ohledně dané problematiky, a to ve dvou kapitolách teoretické části. Zde se vyskytuje například cestovní ruch jako takový, služby v cestovním ruchu, marketingový mix, faktory ovlivňující nákupní chování či kupní role. Výzkum se soustředí na dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit, jaké faktory ovlivní zákazníka nejvíce při nákupu dovolené a také jaké má zákazník preference. Primární data z dotazníku jsou porovnávána se sekundárními daty z počáteční hypotézy. Z výsledků je stanoven závěr a následně jsou data použity k vytvoření produktu, kterým je vzorový zájezd pro vybranou cílovou skupinu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on factors, which affect customer's purchase decision process in choice of holiday. First of all, it formulates the concepts that need to be defined regarding the issue, in two chapters of the theoretical part. There is, for example, tourism as such, servises in tourism, marketing mix, factors affecting customer's shopping behavior or purchasing roles. The research focuses on a questionnare survey, that aims to find out which factors will affect the customer the most when buying a holiday and also what are the preferences. The primary data from questionnare are compared with secondary data from the initial hypothesis. The conclusion is determined from results and then the data are used to create a product, which is a trip for a selected target group of people.
Bakalářská práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují nákupní rozhodovací proces zákazníka při výběru dovolené. V první řadě formuluje pojmy, které je potřeba definovat ohledně dané problematiky, a to ve dvou kapitolách teoretické části. Zde se vyskytuje například cestovní ruch jako takový, služby v cestovním ruchu, marketingový mix, faktory ovlivňující nákupní chování či kupní role. Výzkum se soustředí na dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit, jaké faktory ovlivní zákazníka nejvíce při nákupu dovolené a také jaké má zákazník preference. Primární data z dotazníku jsou porovnávána se sekundárními daty z počáteční hypotézy. Z výsledků je stanoven závěr a následně jsou data použity k vytvoření produktu, kterým je vzorový zájezd pro vybranou cílovou skupinu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on factors, which affect customer's purchase decision process in choice of holiday. First of all, it formulates the concepts that need to be defined regarding the issue, in two chapters of the theoretical part. There is, for example, tourism as such, servises in tourism, marketing mix, factors affecting customer's shopping behavior or purchasing roles. The research focuses on a questionnare survey, that aims to find out which factors will affect the customer the most when buying a holiday and also what are the preferences. The primary data from questionnare are compared with secondary data from the initial hypothesis. The conclusion is determined from results and then the data are used to create a product, which is a trip for a selected target group of people.
Zpracujte teoretický úvod do problematiky cestovního ruchu.
Charakterizujte nákupní rozhodovací proces.
Zvolte vhodnou metodiku pro vypracování výzkumné části a proveďte výzkumná šetření.
Vyhodnoťte provedený výzkum a zformulujte závěr.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky cestovního ruchu.
Charakterizujte nákupní rozhodovací proces.
Zvolte vhodnou metodiku pro vypracování výzkumné části a proveďte výzkumná šetření.
Vyhodnoťte provedený výzkum a zformulujte závěr.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. (2000). Marketing management. (10. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Lohmann, G., & Panosso Netto, A. (2016). Tourism theory: concepts, models and systems. Wallingford, Oxfordshire, United Kingdom: CAB International.
Palatková, M. (2006). Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha, Česko: Grada.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. (2000). Marketing management. (10. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Lohmann, G., & Panosso Netto, A. (2016). Tourism theory: concepts, models and systems. Wallingford, Oxfordshire, United Kingdom: CAB International.
Palatková, M. (2006). Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha, Česko: Grada.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se zaměřením své práce. Úvodem se věnovala cílům práce a definovaným hypotézám. Následně představila metodiku práce a zpracovaný dotazník. Dále seznámila komisi s výsledky výzkumu a s opatřeními spočívajícími v návrhu produktu pro definovanou personu. Následně vedoucí komise otevřela diskusi nad otázkami vedoucí práce a oponenta. Studentka se vyjádřila ke všem otázkám.