Tato bakalářská práce se zabývá problematikou online prodeje potravin na českém trhu. Práce pomocí strategické analýzy porovnává dva významné představitele tohoto trhu, Rohlík.cz a Košík.cz. První část práce určuje teoretická východiska pro strategickou analýzu a e-commerce a zkoumá aktuální trendy v online nakupování a v online nakupování potravin. Druhou část práce představuje strategická analýza Rohlík.cz a Košík.cz. Nejprve je prostřednictvím PESTLE analýzy popsáno makroprostředí a následně je pomocí Porterovy analýzy pěti sil hodnoceno mezoprostředí zkoumaných společností. K analýze vnitřního prostředí byl využit marketingový mix a finanční analýza. Z těchto analýz poté vychází SWOT analýza, která hodnotí silné a slabé stránky podniků a jejich příležitosti i hrozby. Na závěr jsou uvedena doporučení, kterými by jednotlivé společnosti mohly zlepšit své služby.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the topic Online Food Shopping on the Czech Market. The thesis compares two representatives of this market, Rohlík.cz and Košík.cz, using strategic analyses. The first part of the thesis determines the theoretical basis for strategic analysis and e-commerce and examines current trends in online shopping and online food shopping. The second part is a strategic analysis of Rohlík.cz and Košík.cz. There is described the macro environment by PESTLE analysis, and then there is described meso environment of the companies is evaluated by Porter's five forces analysis. To analyse the internal environment there were used the marketing mix and financial analysis. Based on these analyses, there was performed a SWOT analysis, which shows the strengths and weaknesses of companies and their opportunities and threats. Finally, there are suggested recommendations to improve their services.
Klíčová slova
strategie, strategická analýza, komparace, PESTLE analýza, Porterova analýza pěti sil, marketingový mix, 4P, finanční analýza, SWOT analýza
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou online prodeje potravin na českém trhu. Práce pomocí strategické analýzy porovnává dva významné představitele tohoto trhu, Rohlík.cz a Košík.cz. První část práce určuje teoretická východiska pro strategickou analýzu a e-commerce a zkoumá aktuální trendy v online nakupování a v online nakupování potravin. Druhou část práce představuje strategická analýza Rohlík.cz a Košík.cz. Nejprve je prostřednictvím PESTLE analýzy popsáno makroprostředí a následně je pomocí Porterovy analýzy pěti sil hodnoceno mezoprostředí zkoumaných společností. K analýze vnitřního prostředí byl využit marketingový mix a finanční analýza. Z těchto analýz poté vychází SWOT analýza, která hodnotí silné a slabé stránky podniků a jejich příležitosti i hrozby. Na závěr jsou uvedena doporučení, kterými by jednotlivé společnosti mohly zlepšit své služby.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the topic Online Food Shopping on the Czech Market. The thesis compares two representatives of this market, Rohlík.cz and Košík.cz, using strategic analyses. The first part of the thesis determines the theoretical basis for strategic analysis and e-commerce and examines current trends in online shopping and online food shopping. The second part is a strategic analysis of Rohlík.cz and Košík.cz. There is described the macro environment by PESTLE analysis, and then there is described meso environment of the companies is evaluated by Porter's five forces analysis. To analyse the internal environment there were used the marketing mix and financial analysis. Based on these analyses, there was performed a SWOT analysis, which shows the strengths and weaknesses of companies and their opportunities and threats. Finally, there are suggested recommendations to improve their services.
Klíčová slova
strategie, strategická analýza, komparace, PESTLE analýza, Porterova analýza pěti sil, marketingový mix, 4P, finanční analýza, SWOT analýza
Na základě dat proveďte komparaci vybraných společností.
Seznam doporučené literatury
Eger, L. et al. (2015). Marketing na internetu. Plzeň: ZČU.
Janouch, V. (2014). Internetový marketing. Brno: Computer Press.
Kotler, P. & Keller, K. L. (2013). Marketing management. Praha: Grada.
Kozel, R. a kol.(2006). Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada.
Suchánek, P. (2012). E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Eger, L. et al. (2015). Marketing na internetu. Plzeň: ZČU.
Janouch, V. (2014). Internetový marketing. Brno: Computer Press.
Kotler, P. & Keller, K. L. (2013). Marketing management. Praha: Grada.
Kozel, R. a kol.(2006). Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada.
Suchánek, P. (2012). E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka úvodem své obhajoby představila komisi téma své bakalářské práce Online nakupování potravin na českém trhu, stručně představila teoretický rámec práce a následně se již věnovala své analytické činnosti a výzkumu pro dva srovnávané subjekty, firmy Rohlík a Košík. Následně shrnula výkumné metody a hodnotící kriteria a v závěru pak prezentovala návrhovou část práce. V závěru obhajoby se zapojila do diskuse s čelny komise a zodpověděla dotazy vedoucího a oponentky práce.