Bakalářská práce je zaměřena na problematiku využívání mobilních zařízení při nakupování v retailu a jejím cílem bylo charakterizovat a vyhodnotit současný stav využívání mobilních zařízení v maloobchodním podnikání. V práci jsou popsána specifika maloobchodu i mobilních zařízení, význam těchto zařízení v současné společnosti a zejména možnosti a benefity jejich využívání v maloobchodním prostředí. Klíčovou částí práce je výzkum zaměřený především na využívání smartphonů při nakupování v kamenných prodejnách i v internetových obchodech v České republice, opomenuty však nejsou ani tablety či chytré hodinky. Z výzkumu je zřejmé, že mobilní telefon při nakupování využívá téměř každý vlastník tohoto zařízení. V závěru práce byla formulována doporučení pro retailery.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the use of mobile devices in retailing. The aim of this work was to characterize and evaluate the current state of use of mobile devices in retail business. The thesis describes the specifics of retail and mobile devices, the importance of these devices in today's society and especially the possibilities and benefits of their role in shopping. A key part of the work is research focused primarily on the use of smartphones when shopping in brick-and-mortar stores and online stores in the Czech Republic, but tablets and smartwatches aren't left out either. Research shows that almost every owner of this device uses a mobile phone when shopping. In the conclusion there was defined recommendations for retailers.
Klíčová slova
mobilní zařízení, mobilní telefon, maloobchod, nakupování, omnichannel
Klíčová slova v angličtině
mobile devices, smartphone, retail, shopping, omnichannel
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku využívání mobilních zařízení při nakupování v retailu a jejím cílem bylo charakterizovat a vyhodnotit současný stav využívání mobilních zařízení v maloobchodním podnikání. V práci jsou popsána specifika maloobchodu i mobilních zařízení, význam těchto zařízení v současné společnosti a zejména možnosti a benefity jejich využívání v maloobchodním prostředí. Klíčovou částí práce je výzkum zaměřený především na využívání smartphonů při nakupování v kamenných prodejnách i v internetových obchodech v České republice, opomenuty však nejsou ani tablety či chytré hodinky. Z výzkumu je zřejmé, že mobilní telefon při nakupování využívá téměř každý vlastník tohoto zařízení. V závěru práce byla formulována doporučení pro retailery.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the use of mobile devices in retailing. The aim of this work was to characterize and evaluate the current state of use of mobile devices in retail business. The thesis describes the specifics of retail and mobile devices, the importance of these devices in today's society and especially the possibilities and benefits of their role in shopping. A key part of the work is research focused primarily on the use of smartphones when shopping in brick-and-mortar stores and online stores in the Czech Republic, but tablets and smartwatches aren't left out either. Research shows that almost every owner of this device uses a mobile phone when shopping. In the conclusion there was defined recommendations for retailers.
Klíčová slova
mobilní zařízení, mobilní telefon, maloobchod, nakupování, omnichannel
Klíčová slova v angličtině
mobile devices, smartphone, retail, shopping, omnichannel
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky.
Představte možnosti využití mobilních zařízení při nakupování.
Pomocí vhodných metod proveďte analýzu využití vybraných mobilních zařízení při nákupu v České republice.
Formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky.
Představte možnosti využití mobilních zařízení při nakupování.
Pomocí vhodných metod proveďte analýzu využití vybraných mobilních zařízení při nákupu v České republice.
Formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
Čechurová, L. a kol. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: trendy a současná praxe. Plzeň, Česko: Západočeská univerzita v Plzni.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Čechurová, L. a kol. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: trendy a současná praxe. Plzeň, Česko: Západočeská univerzita v Plzni.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu prezentace uvedla cíl práce a základní údaje o provedeném výzkumu. Dále uvedla výsledky výzkumu, které okomentovala. V další části prezentace studentka uvedla doporučení pro maloobchodníky, která odůvodnila. Po prezentaci odpovídala na otázky uvedené v posudku vedoucí práce. K otázce č. 2 z hodnocení vedoucí práce vznikla diskuse členů komise s autorkou. Autorka uvedla, že svou odpověď na otázku č. 2 může doložit výsledky provedeného dotazníkového šetření. Odpověděla také na další doplňují otázky členů komise.