Tato bakalářská práce se zabývá značkami kvality potravin na českém trhu. Teoretická část práce se věnuje informacím o kvalitě potravin obecně a bezpečnosti potravin. Je zde zmíněna platná legislativa, která se zabývá bezpečností potravin v České republice, a také jsou uvedeny důležité organizace, které zajišťují bezpečnost potravin na českém trhu. Dále jsou představeny nejznámější značky kvality potravin na českém trhu. Praktická část se zabývá vlastním výzkumem. Kvantitativní výzkum s využitím dotazníku má za úkol zjistit, jaké je povědomí o značkách kvality potravin mezi spotřebiteli, a jaké je povědomí značky "Regionální potravina" oproti ostatním značkám. V závěru práce jsou uvedeny návrhy a doporučení pro zlepšení povědomí o všech značkách kvality, ale také samostatná doporučení pro Regionální potravinu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with food quality labels on the Czech market. The theoretical part deals with information about food quality in genereal and food safety. The current legislation dealing with food safety in the Czech Republic is mentioned here, as well as important organizations that ensure food safety on the Czech market. Furthermore, the most well-known food quality labels on the Czech market are presented. The practical part deals with own research. Quantitative research using a questionnaire aims to find out what is the awareness of food quality labels among consumers and what is the awareness of the "Regional Food" label compared to other labels. At the end of the thesis are suggestions and recommendations for improving awareness of all quality labels, but also separate recommendations for label "Regional Food."
Klíčová slova
kvalita potravin, bezpečnost potravin, značky kvality, klasa, regionální potravina
Tato bakalářská práce se zabývá značkami kvality potravin na českém trhu. Teoretická část práce se věnuje informacím o kvalitě potravin obecně a bezpečnosti potravin. Je zde zmíněna platná legislativa, která se zabývá bezpečností potravin v České republice, a také jsou uvedeny důležité organizace, které zajišťují bezpečnost potravin na českém trhu. Dále jsou představeny nejznámější značky kvality potravin na českém trhu. Praktická část se zabývá vlastním výzkumem. Kvantitativní výzkum s využitím dotazníku má za úkol zjistit, jaké je povědomí o značkách kvality potravin mezi spotřebiteli, a jaké je povědomí značky "Regionální potravina" oproti ostatním značkám. V závěru práce jsou uvedeny návrhy a doporučení pro zlepšení povědomí o všech značkách kvality, ale také samostatná doporučení pro Regionální potravinu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with food quality labels on the Czech market. The theoretical part deals with information about food quality in genereal and food safety. The current legislation dealing with food safety in the Czech Republic is mentioned here, as well as important organizations that ensure food safety on the Czech market. Furthermore, the most well-known food quality labels on the Czech market are presented. The practical part deals with own research. Quantitative research using a questionnaire aims to find out what is the awareness of food quality labels among consumers and what is the awareness of the "Regional Food" label compared to other labels. At the end of the thesis are suggestions and recommendations for improving awareness of all quality labels, but also separate recommendations for label "Regional Food."
Klíčová slova
kvalita potravin, bezpečnost potravin, značky kvality, klasa, regionální potravina
Definujte jednotlivé značky kvality potravin v České republice.
Zrealizujte průzkum o povědomí o značkách kvality potravin mezi spotřebiteli.
Na základě zjištěných informací formulujte závěr a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod řešené problematiky.
Definujte jednotlivé značky kvality potravin v České republice.
Zrealizujte průzkum o povědomí o značkách kvality potravin mezi spotřebiteli.
Na základě zjištěných informací formulujte závěr a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K., L. (2013). Marketing management. (4. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Spilková, J. (2016). Alternativní potravinové sítě - Česká cesta. Praha, Česko: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum.
Valenta, O., & Hladík, P. (2011). Budoucnost kvality a bezpečnosti potravin v Česku. Praha, Česko: Sociologické nakladatelství.
Veber, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K., L. (2013). Marketing management. (4. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Spilková, J. (2016). Alternativní potravinové sítě - Česká cesta. Praha, Česko: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum.
Valenta, O., & Hladík, P. (2011). Budoucnost kvality a bezpečnosti potravin v Česku. Praha, Česko: Sociologické nakladatelství.
Veber, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. (2. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své obhajoby představila téma své bakalářské práce, značky kvality potravin na českém trhu. Počátkem obhajoby zmínila teoretický rámec práce a dále se již věnovala představení vlastního výzkumu formou dotazníkového šetření, v němž zkoumala míru povědomí o vybraných značkách kvality. Výsledky výzkumu pak vyústily v soubor marketingových doporučení. V závěru prezentace se studentka věnovala dotazům oponenta práce a podílela se na diskusi nad navrženými opatřeními.