Autorská publikace této diplomové práce je o mém subjektivním vnímání okolního světa, o mé osobnosti. Jde o introspekci, kterou zachycuji prostřednictvím fotografie. Zkoumám vizualitu svého blízkého okolí - zaměřuji se na setkávání rozličných tvarů, geometrických ploch a struktur - tyto prvky vyhledávám jak v městském prostředí, tak v přírodě. Pohybuji se na hranici mezi abstrakcí a realitou. Výsledným dílem je trojice autorských fotografických publikací s názvem Akcenty ticha. Jak již název napovídá, jde mi o akcentování ticha, věnuji se atmosféře klidných a tichých míst, které považuji za své teritorium. Fotografie mají vyjadřovat psychický stav, náladu a atmosféru v daných okamžicích. V každém z daných souborů/publikací aplikuji trochu jiný fotografický přístup a techniku, ale zároveň pracuji s několika spojujícími rysy, které vycházejí především ze specifického vnímání okolní reality a z čerpání z všednosti. Výsledným dílem je pak celek rozdělený na tři rozmanité části.
Anotace v angličtině
The photography book of this diploma thesis deals with my personality and my subjective view of the surrounding world. It is about introspection, which I capture through photographs. I examine the visuality of my surroundings. I focus on how different shapes, geometrical planes and structures meet and interact. I capture both the urban environment and nature, and I operate on the border between abstraction and reality. The final outcome is a triad of photography books titled Accents of Silence. As the title suggest, I focus on accentuating silence, I aim my attention at the atmosphere of calm and silent places that I consider to be my territory. The photographs aim to express the mental state, mood and atmosphere of the given moments. In each of the series/publications I apply a slightly different photographic approach and technique but at the same time I work with several unifying aspects. They are based mainly on the specific perception of the surrounding reality and on drawing from mundanity. The final artpiece is then a whole divided into three unique parts.
photography, subjective perception of the surrounding world, fine art photography, subjective photography, introspection, personality, subjective view of reality, photography book, silence, calmness, surroundings, Accents of Silence
Rozsah průvodní práce
44 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Autorská publikace této diplomové práce je o mém subjektivním vnímání okolního světa, o mé osobnosti. Jde o introspekci, kterou zachycuji prostřednictvím fotografie. Zkoumám vizualitu svého blízkého okolí - zaměřuji se na setkávání rozličných tvarů, geometrických ploch a struktur - tyto prvky vyhledávám jak v městském prostředí, tak v přírodě. Pohybuji se na hranici mezi abstrakcí a realitou. Výsledným dílem je trojice autorských fotografických publikací s názvem Akcenty ticha. Jak již název napovídá, jde mi o akcentování ticha, věnuji se atmosféře klidných a tichých míst, které považuji za své teritorium. Fotografie mají vyjadřovat psychický stav, náladu a atmosféru v daných okamžicích. V každém z daných souborů/publikací aplikuji trochu jiný fotografický přístup a techniku, ale zároveň pracuji s několika spojujícími rysy, které vycházejí především ze specifického vnímání okolní reality a z čerpání z všednosti. Výsledným dílem je pak celek rozdělený na tři rozmanité části.
Anotace v angličtině
The photography book of this diploma thesis deals with my personality and my subjective view of the surrounding world. It is about introspection, which I capture through photographs. I examine the visuality of my surroundings. I focus on how different shapes, geometrical planes and structures meet and interact. I capture both the urban environment and nature, and I operate on the border between abstraction and reality. The final outcome is a triad of photography books titled Accents of Silence. As the title suggest, I focus on accentuating silence, I aim my attention at the atmosphere of calm and silent places that I consider to be my territory. The photographs aim to express the mental state, mood and atmosphere of the given moments. In each of the series/publications I apply a slightly different photographic approach and technique but at the same time I work with several unifying aspects. They are based mainly on the specific perception of the surrounding reality and on drawing from mundanity. The final artpiece is then a whole divided into three unique parts.
photography, subjective perception of the surrounding world, fine art photography, subjective photography, introspection, personality, subjective view of reality, photography book, silence, calmness, surroundings, Accents of Silence
Zásady pro vypracování
Obrazová publikace, autorská kniha, kniha-objekt.
Tvůrčí záměr: Vytvoření autorské publikace zaměřené na vnímání a zachycování okolního
světa prostřednictvím výtvarné fotografie. Soustředění se na vnímání tvarů, struktur, linií
a geometrického řádu všude kolem nás a následné kladení těchto prvků do vztahů.
Způsob realizace: Digitální fotografie, analogová fotografie, následné vytváření publikace
a výstavního souboru. Využití principů výtvarné fotografie a kombinování různých
fotografických žánrů.
Cíl: Vizuální zachycení toho, jak se v okolním světě setkávají rozličné tvary a struktury,
využitím různých fotografických žánrů. Znázornění osobního přístupu k fotografii,
ale také sebereflexe, vnímání sebe sama a zkoumání uspořádání vlastní osobnosti.
Nahlédnutí na danou tématiku v historickém kontextu fotografie a její zhodnocení ve vztahu
k současnosti.
Předpokládaný charakter výstupu: Fotografická publikace o min. 20 fotografiích,
výstavní soubor vybraných fotografií (formát, provedení a počet fotografií vyplyne
v průběhu zpracovávání).
Rozsah průvodní zprávy: Min. 10 normostran.
Zásady pro vypracování
Obrazová publikace, autorská kniha, kniha-objekt.
Tvůrčí záměr: Vytvoření autorské publikace zaměřené na vnímání a zachycování okolního
světa prostřednictvím výtvarné fotografie. Soustředění se na vnímání tvarů, struktur, linií
a geometrického řádu všude kolem nás a následné kladení těchto prvků do vztahů.
Způsob realizace: Digitální fotografie, analogová fotografie, následné vytváření publikace
a výstavního souboru. Využití principů výtvarné fotografie a kombinování různých
fotografických žánrů.
Cíl: Vizuální zachycení toho, jak se v okolním světě setkávají rozličné tvary a struktury,
využitím různých fotografických žánrů. Znázornění osobního přístupu k fotografii,
ale také sebereflexe, vnímání sebe sama a zkoumání uspořádání vlastní osobnosti.
Nahlédnutí na danou tématiku v historickém kontextu fotografie a její zhodnocení ve vztahu
k současnosti.
Předpokládaný charakter výstupu: Fotografická publikace o min. 20 fotografiích,
výstavní soubor vybraných fotografií (formát, provedení a počet fotografií vyplyne
v průběhu zpracovávání).
Rozsah průvodní zprávy: Min. 10 normostran.
Seznam doporučené literatury
BIRGUS, Vladimír a Jan MLČOCH. Česká fotografie 20. století. Praha: KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-026-7.
BIRGUS, Vladimír. Česká fotografická avantgarda 1918-1948. Praha: Kant, 1999. ISBN 80-86217-11-6.
FOSTER, Hal, Rosalind KRAUSS, Yve-Alain BOIS, Benjamin H. D. BUCHLOH a David JOSELIT.
Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání.
Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
PASTOR, Suzanne a Gunther DIETRICH. Czech Fundamental. Praha: Kant, 2015. ISBN 978-80-7437-183-7.
PFEIFFER, Ingrid a Max HOLLEIN, ed. László Moholy-Nagy: Retrospective. Munich: Prestel,
2009. ISBN 978-3-7913-5002-8.
Seznam doporučené literatury
BIRGUS, Vladimír a Jan MLČOCH. Česká fotografie 20. století. Praha: KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-026-7.
BIRGUS, Vladimír. Česká fotografická avantgarda 1918-1948. Praha: Kant, 1999. ISBN 80-86217-11-6.
FOSTER, Hal, Rosalind KRAUSS, Yve-Alain BOIS, Benjamin H. D. BUCHLOH a David JOSELIT.
Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání.
Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
PASTOR, Suzanne a Gunther DIETRICH. Czech Fundamental. Praha: Kant, 2015. ISBN 978-80-7437-183-7.
PFEIFFER, Ingrid a Max HOLLEIN, ed. László Moholy-Nagy: Retrospective. Munich: Prestel,
2009. ISBN 978-3-7913-5002-8.