Bakalářská práce "Melancholické objekty" se skládá ze dvou částí. Cílem praktické části bylo realizovat a divákovi představit vizi fiktivní scenérie louky s konstruovaným objektem, která vznikla na základě snové představy. Autor zároveň představuje knížku nalezených konstruovaných objektů v přírodě, čímž se odklání od zasahování do přírody sebou samotným a nechává promlouvat nalezené objekty, jako zvláštní momenty své cesty.
Účelem části teoretické, je nastínění průzkumu příčin podvědomých motivů autora, asociací i cizích předchozích uměleckých tendencí v krajině. Důležitým pilířem teoretické práce je duchovno v umění a především surrealismus, jehož podstatou je odhalování podvědomí a snů a jejich zobrazování mimo logické myšlení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Melancholy objects" consists of two parts. The practical part aimed to realize and present to the spectator a vision of a fictional scenery of a meadow with a constructed object, which was created on the basis of a dream image. At the same time, the author presents a book of found constructed objects in nature, which deviates from interfering in nature by himself and lets the found objects speak as special moments of his journey.
The purpose of the theoretical part is to outline a survey of the causes of the author's subconscious motives, associations, and previous foreign artistic tendencies in the landscape. An important pillar of the theoretical work is spirituality in art, especially surrealism, the essence of discovering the subconscious and dreams and their depiction outside of logical thinking.
Klíčová slova
konstrukce, fikce, objekt, surrealismus, fotografie, duchovno, vize, land art, příroda, sen
Bakalářská práce "Melancholické objekty" se skládá ze dvou částí. Cílem praktické části bylo realizovat a divákovi představit vizi fiktivní scenérie louky s konstruovaným objektem, která vznikla na základě snové představy. Autor zároveň představuje knížku nalezených konstruovaných objektů v přírodě, čímž se odklání od zasahování do přírody sebou samotným a nechává promlouvat nalezené objekty, jako zvláštní momenty své cesty.
Účelem části teoretické, je nastínění průzkumu příčin podvědomých motivů autora, asociací i cizích předchozích uměleckých tendencí v krajině. Důležitým pilířem teoretické práce je duchovno v umění a především surrealismus, jehož podstatou je odhalování podvědomí a snů a jejich zobrazování mimo logické myšlení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Melancholy objects" consists of two parts. The practical part aimed to realize and present to the spectator a vision of a fictional scenery of a meadow with a constructed object, which was created on the basis of a dream image. At the same time, the author presents a book of found constructed objects in nature, which deviates from interfering in nature by himself and lets the found objects speak as special moments of his journey.
The purpose of the theoretical part is to outline a survey of the causes of the author's subconscious motives, associations, and previous foreign artistic tendencies in the landscape. An important pillar of the theoretical work is spirituality in art, especially surrealism, the essence of discovering the subconscious and dreams and their depiction outside of logical thinking.
Klíčová slova
konstrukce, fikce, objekt, surrealismus, fotografie, duchovno, vize, land art, příroda, sen
Tvůrčí záměr: Záměrem práce je vytvoření souboru snímků zachycujících autorem zkonstruované fyzické objekty a uměle vytvořenou atmosféru kolem nich.
Způsob realizace: Technikou zpracování bude digitální fotografie a obrazový nosič fotopapír.
Cíl: Cílem práce je zhmotnit atmosféru autorových představ a prozkoumat příčinu nevědomých motivů.
Předpokládaný charakter výstupu: Nárokem adjustace pro finální formu práce je instalace minimálné tří vytištěných fotografií ze souboru minimálně deseti snímků.
Rozsah průvodní zprávy: Rozsah průvodní zprávy je minimálně 10 normostran.
Forma zpracování bakalářské práce: tištěná
Zásady pro vypracování
Soubor fotografií na pomezí reality a fikce.
Tvůrčí záměr: Záměrem práce je vytvoření souboru snímků zachycujících autorem zkonstruované fyzické objekty a uměle vytvořenou atmosféru kolem nich.
Způsob realizace: Technikou zpracování bude digitální fotografie a obrazový nosič fotopapír.
Cíl: Cílem práce je zhmotnit atmosféru autorových představ a prozkoumat příčinu nevědomých motivů.
Předpokládaný charakter výstupu: Nárokem adjustace pro finální formu práce je instalace minimálné tří vytištěných fotografií ze souboru minimálně deseti snímků.
Rozsah průvodní zprávy: Rozsah průvodní zprávy je minimálně 10 normostran.
Forma zpracování bakalářské práce: tištěná
Seznam doporučené literatury
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78-4.
JOST, Francois. Realita/Fikce říše klamu. Praha: NAMU, 2006. ISBN 80-7331-165-0.
GRYGAR, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. Praha: AMU, 2004. ISBN 80-7331-014-7.
SONTAGOVÁ, Susan. O fotografii. Praha: Paseka, 2002.
KANDINSKY, Wassily. O duchovnosti v umění. Praha: Triáda, 2009.
Seznam doporučené literatury
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78-4.
JOST, Francois. Realita/Fikce říše klamu. Praha: NAMU, 2006. ISBN 80-7331-165-0.
GRYGAR, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. Praha: AMU, 2004. ISBN 80-7331-014-7.
SONTAGOVÁ, Susan. O fotografii. Praha: Paseka, 2002.
KANDINSKY, Wassily. O duchovnosti v umění. Praha: Triáda, 2009.