VR slaves je instalace která upozorňuje na budoucí možná rizika využívání technologie virtuální reality. Divák je po odsouhlasení uživatelských podmínek proveden scénou symbolizující povrchní krásu
těchto prostředků, avšak končí v prázdnotě. V tento moment se stává věčnou součástí díla, což na
začátku sám odsouhlasil. Po celou dobu jeho účasti je totiž monitorován a fotky či videa pořizené v tu
chvíli jsou nahrávány na web, který funguje jako sbírka všech zúčastněných
Anotace v angličtině
Installation VR slaves speaks about the possible future problems regarding usage of virtual reality.
After agreeing with user terms and conditions, participants are taken through a scene symbolising
shallow beauties of those products, nevertheless ending with an empty void. In this moment, they forever become captured inside the piece, to which they agreed at the beginning. For the entire time they
spend in the installation they are being recorded. The videos or photos are simultaneously uploaded
onto the internet site, functioning as a collection of visitors.
Klíčová slova
VR, 3D grafika, Instalace
Klíčová slova v angličtině
VR, 3D graphics, Installation
Rozsah průvodní práce
14 s
Jazyk
CZ
Anotace
VR slaves je instalace která upozorňuje na budoucí možná rizika využívání technologie virtuální reality. Divák je po odsouhlasení uživatelských podmínek proveden scénou symbolizující povrchní krásu
těchto prostředků, avšak končí v prázdnotě. V tento moment se stává věčnou součástí díla, což na
začátku sám odsouhlasil. Po celou dobu jeho účasti je totiž monitorován a fotky či videa pořizené v tu
chvíli jsou nahrávány na web, který funguje jako sbírka všech zúčastněných
Anotace v angličtině
Installation VR slaves speaks about the possible future problems regarding usage of virtual reality.
After agreeing with user terms and conditions, participants are taken through a scene symbolising
shallow beauties of those products, nevertheless ending with an empty void. In this moment, they forever become captured inside the piece, to which they agreed at the beginning. For the entire time they
spend in the installation they are being recorded. The videos or photos are simultaneously uploaded
onto the internet site, functioning as a collection of visitors.
Klíčová slova
VR, 3D grafika, Instalace
Klíčová slova v angličtině
VR, 3D graphics, Installation
Zásady pro vypracování
Objekt rozšířen o virtuální realitu, který reflektuje vztah mezi jednotlivcem, společností a virtuální realitou, pojímá možná úskalí, která se s tématem do budoucna mohou naskytnout.
Dílo bude složeno ze dvou forem. První, jakožto scéna pro virtuální realitu bude odkazovat na jedno z nejstarších zařízení pro zobrazování virtuální reality. Tímto se odkazuje i na vrstvu druhou, a to samotný objekt, který bude též řešen dobovou estetikou.
Cílem práce je poukázat na určitá úskalí a nadcházející témata, která přinese samotný vývoj virtuální reality a jeho integrace do běžných životů.
Výstupem práce bude objekt obsahující VR headset pro zobrazení vytvořené scény.
Počet normostran průvodní zpávy: min. 3 strany.
Zásady pro vypracování
Objekt rozšířen o virtuální realitu, který reflektuje vztah mezi jednotlivcem, společností a virtuální realitou, pojímá možná úskalí, která se s tématem do budoucna mohou naskytnout.
Dílo bude složeno ze dvou forem. První, jakožto scéna pro virtuální realitu bude odkazovat na jedno z nejstarších zařízení pro zobrazování virtuální reality. Tímto se odkazuje i na vrstvu druhou, a to samotný objekt, který bude též řešen dobovou estetikou.
Cílem práce je poukázat na určitá úskalí a nadcházející témata, která přinese samotný vývoj virtuální reality a jeho integrace do běžných životů.
Výstupem práce bude objekt obsahující VR headset pro zobrazení vytvořené scény.
Počet normostran průvodní zpávy: min. 3 strany.
Seznam doporučené literatury
SUTHERLAND, Ivan. Technology and Courage [online]. April 1996 [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: http://cseweb.ucsd.edu/ wgg/smli_ps-1.pdf
BIOCCA, Frank. The Cyborg's Dilemma: Progressive Embodiment in Virtual Environments [online]. 1 září 1997, 3(2) [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1083-6101.1997.tb00070.x
CLINE, Mychilo. Power, Madness, & Immortality: The future of Virtual Reality. 1. University Village Press, 2005.
ASIIMOV, Isaac. The Complete Robot. USA: Doubleday, 1982. ISBN 0-385-17724-0.
Seznam doporučené literatury
SUTHERLAND, Ivan. Technology and Courage [online]. April 1996 [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: http://cseweb.ucsd.edu/ wgg/smli_ps-1.pdf
BIOCCA, Frank. The Cyborg's Dilemma: Progressive Embodiment in Virtual Environments [online]. 1 září 1997, 3(2) [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1083-6101.1997.tb00070.x
CLINE, Mychilo. Power, Madness, & Immortality: The future of Virtual Reality. 1. University Village Press, 2005.
ASIIMOV, Isaac. The Complete Robot. USA: Doubleday, 1982. ISBN 0-385-17724-0.