V této bakalářské práci zpracovávám téma světla a prostoru a jejich různé interpretace. Pracuji se světlem jako s materiálem a ukazuji na to, jak ovlivňuje okolí. Výsledným produktem je paraván, který má zároveň plnit funkci policového dílu. Má kovovou konstrukci spojenou pomocí křížů, která slouží jako základ pro průhledné barevné police. Při interakci se slunečním světlem na okolních površích vznikají barevné stíny, což vytváří možnost fyzicky celým tělem procítit barvu a světlo. Produkt se nachází na pomezí designu a umělecké instalace a je ve stálé komunikaci s okolním prostředím.
Anotace v angličtině
In this bachelor's thesis I work with the topic of light and space and its interpretations. I tried to work with light as a material and show how it affects the environment. The final product is a screen, which also has the function of a shelf unit. It has a metal crosses construction that serves as a foundation for colored transparent shelves. When interacting with sunlight on the surfaces around it, color shadows are created, which gives a user a chance of physically entering and feeling the color and light with your body. The product lies between design and art installation and is in constant communication with the environment around it.
Klíčová slova
světlo, prostor, barva, slunce, kompozice, policový díl
Klíčová slova v angličtině
light, space, colour, sunlight, composition, shelf unit
Rozsah průvodní práce
27 s. (27 768 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci zpracovávám téma světla a prostoru a jejich různé interpretace. Pracuji se světlem jako s materiálem a ukazuji na to, jak ovlivňuje okolí. Výsledným produktem je paraván, který má zároveň plnit funkci policového dílu. Má kovovou konstrukci spojenou pomocí křížů, která slouží jako základ pro průhledné barevné police. Při interakci se slunečním světlem na okolních površích vznikají barevné stíny, což vytváří možnost fyzicky celým tělem procítit barvu a světlo. Produkt se nachází na pomezí designu a umělecké instalace a je ve stálé komunikaci s okolním prostředím.
Anotace v angličtině
In this bachelor's thesis I work with the topic of light and space and its interpretations. I tried to work with light as a material and show how it affects the environment. The final product is a screen, which also has the function of a shelf unit. It has a metal crosses construction that serves as a foundation for colored transparent shelves. When interacting with sunlight on the surfaces around it, color shadows are created, which gives a user a chance of physically entering and feeling the color and light with your body. The product lies between design and art installation and is in constant communication with the environment around it.
Klíčová slova
světlo, prostor, barva, slunce, kompozice, policový díl
Klíčová slova v angličtině
light, space, colour, sunlight, composition, shelf unit
Zásady pro vypracování
Návrh objektu, který komunikuje s prostředím kolem něj. Záměrem je studium světla a optických efektů, které vytváří, a jeho schopnosti ovlivňovat atmosféru prostoru. Neboť je základem vnímání světa kolem nás.
Technika zpracování vyplyne z finálních návrhů. Postu: rešerše, brainstorming, metodologie designu, konzultace návrhů, skici, vizualizace a výroba modelu. Výsledek bude prezentován formou modelu nebo prototypu v měřítku, který vyplyne z finálního návrhu, 2D poster o rozměrech 100x70cm, doplněn odpovídající obrazovou a písemnou dokumentací.
Cílem je vytvoření objektu, který vyplyne ze studia světelných jevů, jeho vlivu na člověka a na celkovou náladu v prostoru.
Charakter i počet kusů vyplyne v průběhu navrhování. Minimální rozměr výrobku je stanoven součtem stran alespoň 80 cm. Dokumentace bude obsahovat produktové fotografie, popis, technické a výrobní výkresy.
Rozsah průvodní zprávy je stanoven vedoucím práce na minimálně 15 normostran textu. Maximální rozsah (včetně příloh a obrazové dokumentace) je stanoven na 60 stran.
Zásady pro vypracování
Návrh objektu, který komunikuje s prostředím kolem něj. Záměrem je studium světla a optických efektů, které vytváří, a jeho schopnosti ovlivňovat atmosféru prostoru. Neboť je základem vnímání světa kolem nás.
Technika zpracování vyplyne z finálních návrhů. Postu: rešerše, brainstorming, metodologie designu, konzultace návrhů, skici, vizualizace a výroba modelu. Výsledek bude prezentován formou modelu nebo prototypu v měřítku, který vyplyne z finálního návrhu, 2D poster o rozměrech 100x70cm, doplněn odpovídající obrazovou a písemnou dokumentací.
Cílem je vytvoření objektu, který vyplyne ze studia světelných jevů, jeho vlivu na člověka a na celkovou náladu v prostoru.
Charakter i počet kusů vyplyne v průběhu navrhování. Minimální rozměr výrobku je stanoven součtem stran alespoň 80 cm. Dokumentace bude obsahovat produktové fotografie, popis, technické a výrobní výkresy.
Rozsah průvodní zprávy je stanoven vedoucím práce na minimálně 15 normostran textu. Maximální rozsah (včetně příloh a obrazové dokumentace) je stanoven na 60 stran.
Seznam doporučené literatury
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design? Praha: Slovart, 2011. ISBN 9788073914356.
Fairs, M. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 9788072099702.
Fairs, M. Green Design. Berkley: North Atlantic Books, 2009. ISBN 9781556438363.
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2009. ISBN 9788086863283.
Norman, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 9788073633141.
Petranský, L. Teória a metodológia designu. Technická univerzita ve Zvolenu, 1994. ISBN 8022803189 (brož.).
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025136492.
Yudina, A. Furnitecture. Londýn: Thames and Hudson Ltd, 2015. ISBN 9780500517765.
Seznam doporučené literatury
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design? Praha: Slovart, 2011. ISBN 9788073914356.
Fairs, M. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 9788072099702.
Fairs, M. Green Design. Berkley: North Atlantic Books, 2009. ISBN 9781556438363.
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2009. ISBN 9788086863283.
Norman, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 9788073633141.
Petranský, L. Teória a metodológia designu. Technická univerzita ve Zvolenu, 1994. ISBN 8022803189 (brož.).
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025136492.
Yudina, A. Furnitecture. Londýn: Thames and Hudson Ltd, 2015. ISBN 9780500517765.