Cieľom mojej bakalárskej práce bolo reflektovať ľudovú slovesnosť v dizajne produktu dennej potreby aplikovaním súčasných dekoratívnych a geometrických trendov. Výsledný produkt, kolekcia QUARE, obsahuje tri vínové poháre z ručne fúkaného skla. Doplnené o kovový detail, ktorého vždy odlišné umiestnenie reflektuje ľudské správanie a zároveň slúži ako odmerka na dva decilitre. Pri výrobe som sa spojila s firmou Sklo - studio Martina Štefánka a s firmou Evpas al. s.r.o., čím poukazujem na jedinečnosť ručnej práce a jej postupné vytrácanie sa zo súčasnej spoločnosti. Pri tvorbe som hľadala nový kreatívny, dynamický spôsob, akým rozprávať príbehy. Inšpiráciou príslovím "vo víne je pravda" som spojila všetky elementy do jedného uceleného kontextu. Kolekcia QUARE je tak zrkadlom nás samotných.
Anotace v angličtině
The main aim of my bachelor thesis was to reflect the folk literature of the product of daily usage. It is described by the application of decorative and geometrical trends. The final product, the QUARE collection, comprises three wine glasses from hand-blown glass. It reflects the variety of positions of human behaviour by using metal detail as well as it serves as a measuring cup to align two deciliters. During the production, I contacted Sklo-studio Martina Štefánka company together with Evpas al. s.r.o. company. The aim was to refer to the fact of slowly depriving handmade production in nowadays society. During the production, I was searching for a new, creative, and dynamic way to tell a story. With the inspiration of "in vino veritas"I connected all the elements to one comprehensive context. Therefore the QUARE collection mirrors ourselves.
Klíčová slova
pohár, ľudová slovesnosť, príslovie
Klíčová slova v angličtině
cup, folklore, proverb
Rozsah průvodní práce
31
Jazyk
SL
Anotace
Cieľom mojej bakalárskej práce bolo reflektovať ľudovú slovesnosť v dizajne produktu dennej potreby aplikovaním súčasných dekoratívnych a geometrických trendov. Výsledný produkt, kolekcia QUARE, obsahuje tri vínové poháre z ručne fúkaného skla. Doplnené o kovový detail, ktorého vždy odlišné umiestnenie reflektuje ľudské správanie a zároveň slúži ako odmerka na dva decilitre. Pri výrobe som sa spojila s firmou Sklo - studio Martina Štefánka a s firmou Evpas al. s.r.o., čím poukazujem na jedinečnosť ručnej práce a jej postupné vytrácanie sa zo súčasnej spoločnosti. Pri tvorbe som hľadala nový kreatívny, dynamický spôsob, akým rozprávať príbehy. Inšpiráciou príslovím "vo víne je pravda" som spojila všetky elementy do jedného uceleného kontextu. Kolekcia QUARE je tak zrkadlom nás samotných.
Anotace v angličtině
The main aim of my bachelor thesis was to reflect the folk literature of the product of daily usage. It is described by the application of decorative and geometrical trends. The final product, the QUARE collection, comprises three wine glasses from hand-blown glass. It reflects the variety of positions of human behaviour by using metal detail as well as it serves as a measuring cup to align two deciliters. During the production, I contacted Sklo-studio Martina Štefánka company together with Evpas al. s.r.o. company. The aim was to refer to the fact of slowly depriving handmade production in nowadays society. During the production, I was searching for a new, creative, and dynamic way to tell a story. With the inspiration of "in vino veritas"I connected all the elements to one comprehensive context. Therefore the QUARE collection mirrors ourselves.
Klíčová slova
pohár, ľudová slovesnosť, príslovie
Klíčová slova v angličtině
cup, folklore, proverb
Zásady pro vypracování
Anotace zadání:
Kolekce nábytku nebo interiérových doplňků odkazující na myšlenky řemeslné tradice a slovesné výtvory ústního podání. Student navrhne produkt, ve kterém se inspiruje lidovým ústním podáním, prezentován současný jazykem.
Podmínky odevzdání práce:
Poster 1000x700 mm s produktovou fotografií
Brožura obsahující technické výkresy, fotografie, vizualizace
Realizace objektů 1:1, v počtu minimálně 2 kusů
Tvůrčí záměr:
Tvůrčím záměrem je návrh nábytku nebo produktu, inspirovaný lidovou slovesností. Jde o navázaní na lidové poznatky z minulosti, které neztratili význam ani v současnosti. Využívají se každodenně a nadále se s nimi dá pracovat.
Způsob realizace:
Technika zpracování vyplyne z finálních návrhů. Postu: rešerše, brainstorming, metodologie designu, konzultace návrhů, skici, vizualizace a výroba modelu. Výsledek bude prezentován formou modelu nebo prototypu v měřítku, který vyplyne z finálního návrhu, 2D poster o rozměrech 100x70cm, doplněn odpovídající obrazovou a písemnou dokumentací.
Cíl:
Cílem bude vytvoření funkčního produktu nebo nábytku na dané téma s využitím lidových poznatků, jejich zpracováním a odkazem na lidovou slovesnost.
Předpokládaný charakter výstupu:
Charakter i počet kusů vyplyne v průběhu navrhování. Minimální rozměr výrobků je stanoven součtem stran alespoň 80cm. Dokumentace bude obsahovat produktové fotografie, popis, technické a výrobní výkresy.
Rozsah průvodní zprávy:
Rozsah průvodní zprávy je stanoven vedoucím práce na minimálně 15 normostran textu. Maximální rozsah (včetně příloh a obrazové dokumentace) je stanoven na 60 stran.
Zásady pro vypracování
Anotace zadání:
Kolekce nábytku nebo interiérových doplňků odkazující na myšlenky řemeslné tradice a slovesné výtvory ústního podání. Student navrhne produkt, ve kterém se inspiruje lidovým ústním podáním, prezentován současný jazykem.
Podmínky odevzdání práce:
Poster 1000x700 mm s produktovou fotografií
Brožura obsahující technické výkresy, fotografie, vizualizace
Realizace objektů 1:1, v počtu minimálně 2 kusů
Tvůrčí záměr:
Tvůrčím záměrem je návrh nábytku nebo produktu, inspirovaný lidovou slovesností. Jde o navázaní na lidové poznatky z minulosti, které neztratili význam ani v současnosti. Využívají se každodenně a nadále se s nimi dá pracovat.
Způsob realizace:
Technika zpracování vyplyne z finálních návrhů. Postu: rešerše, brainstorming, metodologie designu, konzultace návrhů, skici, vizualizace a výroba modelu. Výsledek bude prezentován formou modelu nebo prototypu v měřítku, který vyplyne z finálního návrhu, 2D poster o rozměrech 100x70cm, doplněn odpovídající obrazovou a písemnou dokumentací.
Cíl:
Cílem bude vytvoření funkčního produktu nebo nábytku na dané téma s využitím lidových poznatků, jejich zpracováním a odkazem na lidovou slovesnost.
Předpokládaný charakter výstupu:
Charakter i počet kusů vyplyne v průběhu navrhování. Minimální rozměr výrobků je stanoven součtem stran alespoň 80cm. Dokumentace bude obsahovat produktové fotografie, popis, technické a výrobní výkresy.
Rozsah průvodní zprávy:
Rozsah průvodní zprávy je stanoven vedoucím práce na minimálně 15 normostran textu. Maximální rozsah (včetně příloh a obrazové dokumentace) je stanoven na 60 stran.
Seznam doporučené literatury
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design? Praha: Slovart, 2011. ISBN 9788073914356.
Fairs, M. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 9788072099702.
Fairs, M. Green Design. Berkley: North Atlantic Books, 2009. ISBN 9781556438363.
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2009. ISBN 9788086863283.
Norman, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 9788073633141.
Petranský, L. Teória a metodológia designu. Technická univerzita ve Zvolenu, 1994. ISBN 8022803189 (brož.).
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025136492.
Yudina, A. Furnitecture. Londýn: Thames and Hudson Ltd, 2015. ISBN 9780500517765.
Seznam doporučené literatury
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design? Praha: Slovart, 2011. ISBN 9788073914356.
Fairs, M. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 9788072099702.
Fairs, M. Green Design. Berkley: North Atlantic Books, 2009. ISBN 9781556438363.
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2009. ISBN 9788086863283.
Norman, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 9788073633141.
Petranský, L. Teória a metodológia designu. Technická univerzita ve Zvolenu, 1994. ISBN 8022803189 (brož.).
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025136492.
Yudina, A. Furnitecture. Londýn: Thames and Hudson Ltd, 2015. ISBN 9780500517765.