Diplomová práce Reklamní slogany (v češtině i ruštině) se v teoretických kapitolách zabývá definicí, vývojem, funkcemi reklamy a druhy reklamních sloganů, pozornost je věnována rovněž stylu a jazyku reklamy. Praktická část zahrnuje excerpci reklamních sloganů, charakteristiku učebnic ruštiny z hlediska výskytu reklamy a dotazníkové šetření, jehož cílem je dospět k určitému závěru o povědomí či znalosti běžných reklamních sloganů u žáků ZŠ a SŠ a vhodnosti zařazovat reklamní slogany v hodinách českého a ruského jazyka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Advertising watchwords (in Czech and Russian) deals with the definition, development, functions of advertising and types of advertising slogans in theoretical chapters, attention is also paid to the style and language of advertising. The practical part includes an excerpt of advertising slogans, characteristics of Russian textbooks in terms of advertising and a questionnaire survey, which aims to reach a conclusion about the awareness or knowledge of common advertising slogans in elementary and high school students and the appropriateness of including advertising slogans in Czech and Russian language lessons.
Diplomová práce Reklamní slogany (v češtině i ruštině) se v teoretických kapitolách zabývá definicí, vývojem, funkcemi reklamy a druhy reklamních sloganů, pozornost je věnována rovněž stylu a jazyku reklamy. Praktická část zahrnuje excerpci reklamních sloganů, charakteristiku učebnic ruštiny z hlediska výskytu reklamy a dotazníkové šetření, jehož cílem je dospět k určitému závěru o povědomí či znalosti běžných reklamních sloganů u žáků ZŠ a SŠ a vhodnosti zařazovat reklamní slogany v hodinách českého a ruského jazyka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Advertising watchwords (in Czech and Russian) deals with the definition, development, functions of advertising and types of advertising slogans in theoretical chapters, attention is also paid to the style and language of advertising. The practical part includes an excerpt of advertising slogans, characteristics of Russian textbooks in terms of advertising and a questionnaire survey, which aims to reach a conclusion about the awareness or knowledge of common advertising slogans in elementary and high school students and the appropriateness of including advertising slogans in Czech and Russian language lessons.
SALEM, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013. 216 s. ISBN 978-80-265-0064-3.
ROMANOVA, T.P. Sovremennaja sloganistika: učebnoje posobije. Samara. 2013. ISBN 978-5-94648-103-8
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Vyd. 1. Praha: Leda, 2000. 258 s.
SALEM, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013. 216 s. ISBN 978-80-265-0064-3.
ROMANOVA, T.P. Sovremennaja sloganistika: učebnoje posobije. Samara. 2013. ISBN 978-5-94648-103-8