Hlavním cílem mé diplomové práce bylo využít poznatky z regionu Chodska v matematických úlohách a ukázat, že v hodinách matematiky je vhodné používat učivo z jiných předmětů, jako je třeba vlastivěda.
Moje práce má dvě části. V teoretické části se věnuji regionu Chodsko, zkoumám ho z pohledu různých hledisek. V praktické části se zabývám vlastními matematickými úlohami, ve kterých jsem využila téma chodského regionu, a tyto úlohy jsem prováděla s dětmi ve škole. V průběhu realizace jsem sledovala především úspěšnost a zájem žáků.
Anotace v angličtině
The main aim of my diploma thesis was to use knowledge from Chodsko region in mathematical problems and to show that in mathematics lessons i tis appropriate to use curriculum from other subjects such as homeland studies.
My work has two parts. In the theoretical part I deal with the Chodsko region, I examine it from the perspective of various aspects. In practicl part I deal with my owm mathematical tasks, in which I used the topis of the Chod region and I performed these tasks with children at school. During the implementation, I mainly monitored the success and interest of students.
Klíčová slova
Chodsko, matematické úlohy, zájem, úspěšnost
Klíčová slova v angličtině
Chodsko, mathematical problems, interest, success
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo využít poznatky z regionu Chodska v matematických úlohách a ukázat, že v hodinách matematiky je vhodné používat učivo z jiných předmětů, jako je třeba vlastivěda.
Moje práce má dvě části. V teoretické části se věnuji regionu Chodsko, zkoumám ho z pohledu různých hledisek. V praktické části se zabývám vlastními matematickými úlohami, ve kterých jsem využila téma chodského regionu, a tyto úlohy jsem prováděla s dětmi ve škole. V průběhu realizace jsem sledovala především úspěšnost a zájem žáků.
Anotace v angličtině
The main aim of my diploma thesis was to use knowledge from Chodsko region in mathematical problems and to show that in mathematics lessons i tis appropriate to use curriculum from other subjects such as homeland studies.
My work has two parts. In the theoretical part I deal with the Chodsko region, I examine it from the perspective of various aspects. In practicl part I deal with my owm mathematical tasks, in which I used the topis of the Chod region and I performed these tasks with children at school. During the implementation, I mainly monitored the success and interest of students.
Klíčová slova
Chodsko, matematické úlohy, zájem, úspěšnost
Klíčová slova v angličtině
Chodsko, mathematical problems, interest, success
Zásady pro vypracování
Charakteristika regionu Chodsko z různých hledisek
Vlastní tvorba matematických úloh využívajících poznatky o regionu
Realizace se žáky a vyhodnocení
Reflexe žáků
Zásady pro vypracování
Charakteristika regionu Chodsko z různých hledisek
Vlastní tvorba matematických úloh využívajících poznatky o regionu
Realizace se žáky a vyhodnocení
Reflexe žáků
Seznam doporučené literatury
BALATKA, Břetislav. Chodsko. Český les. Praha: Olympia, 1987. 255 s. DIVÍŠEK, Jiří. Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. Praha: SPN, 1989. 269 s. ISBN 80-04-20433-3. HEJNÝ, Milan. Čtenářské, matematické a přírodovědné úlohy pro první stupeň základního vzdělávání: náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění šetření TIMSS a PIRLS 2011. Praha: Česká školní inspekce, 2013. 126 s. ISBN 978-80-905370-7-1. JANOVSKÁ, Blanka a Jan TUPÝ. Matematika pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Raabe, 2011. 88 s. ISBN 978-80-86307-83-1. NEJDL, Josef a Zdeněk PROCHÁZKA. Chodsko historické a současné. Domažlice: Nakladatelství Českého lesa ve spolupráci s Muzeem Chodska, 2013. 159 s. ISBN 978-80-87316-39-9. VRBA, Jan. Domažlicea Chodsko. Louny: Edvard Faster, 1926. 70 s.
Seznam doporučené literatury
BALATKA, Břetislav. Chodsko. Český les. Praha: Olympia, 1987. 255 s. DIVÍŠEK, Jiří. Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. Praha: SPN, 1989. 269 s. ISBN 80-04-20433-3. HEJNÝ, Milan. Čtenářské, matematické a přírodovědné úlohy pro první stupeň základního vzdělávání: náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění šetření TIMSS a PIRLS 2011. Praha: Česká školní inspekce, 2013. 126 s. ISBN 978-80-905370-7-1. JANOVSKÁ, Blanka a Jan TUPÝ. Matematika pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Raabe, 2011. 88 s. ISBN 978-80-86307-83-1. NEJDL, Josef a Zdeněk PROCHÁZKA. Chodsko historické a současné. Domažlice: Nakladatelství Českého lesa ve spolupráci s Muzeem Chodska, 2013. 159 s. ISBN 978-80-87316-39-9. VRBA, Jan. Domažlicea Chodsko. Louny: Edvard Faster, 1926. 70 s.