Hlavním cíle práce je úprava předmětu Počítačové sítě pro vzdělávání pro podobu v distanční výuce. Hledali jsme možné řešení pro nahrazení využívaných reálných síťových zařízení. Určili jsme průběh přednášek a seminářů, komunikační nástroje a způsob ověřování znalostí studentů.
Inovovali jsme studijní články a předělali vytipované seminární úkoly, aby je bylo možné vypracovat z domova. Analyzovali jsme studijní články a praktické seminární úkoly v původní podobě elektronického kurzu. Na jejím základě jsme provedli úpravu u osmi kapitol. Studijní články jsme rozšířili o pojmy a především o multimediální prvky - videa a obrázky. Čtyři seminární úkoly byly upraveny do podoby, aby je bylo možné vypracovat z domova.
Východiska pro navržení předmětu v distanční výuce a pro úpravu elektronického kurzu vzešla ze studia podoby výuky na vysoké škole. Zaměřili jsme se na používané formy a metody výuky na vysoké škole. Zároveň jsme i rozebrali téma distanční výuky a to jak obecně, tak i v kontextu pandemické situace.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to modify the subject of a computer network for the education in the form of distance learning. The subject is focused on the practical activities and is dependent on the school equipment. For that reason we were looking for a possible solution to replace real network devices. We determined from the course of lectures and seminars, communication devices and way of verifying students' knowledge.
It was necessary to innovate study articles and to remake selected seminar tasks, so that they could be accomplished from home. We did an analysis of the theoritical part of the original form of the electronic course and practical seminar tasks. Based on the done analysis we made an adjustments to a total of eight chapters out of twelve. We have expanded the study articles with concepts and especially with multimedia elements - videos and pictures. Four seminar tasks were modified to a form so that they could be accomplished from home.
Starting points for the design of the subject in distance learning and for the modification of the electronic course came up from the study of the form of teaching at the university. At the same time we have discussed the topic of distance learning in general and in the context of pandemic situation.
Klíčová slova
počítačové sítě, výuka na univerzitě, formy výuky, distanční forma výuky, pandemie, elektronický kurz
Klíčová slova v angličtině
computer networks, forms of teaching at the university, distance form of learning, pandemic situation, electronic course
Rozsah průvodní práce
68 s. (112 374 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cíle práce je úprava předmětu Počítačové sítě pro vzdělávání pro podobu v distanční výuce. Hledali jsme možné řešení pro nahrazení využívaných reálných síťových zařízení. Určili jsme průběh přednášek a seminářů, komunikační nástroje a způsob ověřování znalostí studentů.
Inovovali jsme studijní články a předělali vytipované seminární úkoly, aby je bylo možné vypracovat z domova. Analyzovali jsme studijní články a praktické seminární úkoly v původní podobě elektronického kurzu. Na jejím základě jsme provedli úpravu u osmi kapitol. Studijní články jsme rozšířili o pojmy a především o multimediální prvky - videa a obrázky. Čtyři seminární úkoly byly upraveny do podoby, aby je bylo možné vypracovat z domova.
Východiska pro navržení předmětu v distanční výuce a pro úpravu elektronického kurzu vzešla ze studia podoby výuky na vysoké škole. Zaměřili jsme se na používané formy a metody výuky na vysoké škole. Zároveň jsme i rozebrali téma distanční výuky a to jak obecně, tak i v kontextu pandemické situace.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to modify the subject of a computer network for the education in the form of distance learning. The subject is focused on the practical activities and is dependent on the school equipment. For that reason we were looking for a possible solution to replace real network devices. We determined from the course of lectures and seminars, communication devices and way of verifying students' knowledge.
It was necessary to innovate study articles and to remake selected seminar tasks, so that they could be accomplished from home. We did an analysis of the theoritical part of the original form of the electronic course and practical seminar tasks. Based on the done analysis we made an adjustments to a total of eight chapters out of twelve. We have expanded the study articles with concepts and especially with multimedia elements - videos and pictures. Four seminar tasks were modified to a form so that they could be accomplished from home.
Starting points for the design of the subject in distance learning and for the modification of the electronic course came up from the study of the form of teaching at the university. At the same time we have discussed the topic of distance learning in general and in the context of pandemic situation.
Klíčová slova
počítačové sítě, výuka na univerzitě, formy výuky, distanční forma výuky, pandemie, elektronický kurz
Klíčová slova v angličtině
computer networks, forms of teaching at the university, distance form of learning, pandemic situation, electronic course
Zásady pro vypracování
Popište nástroje a možnosti distanční výuky vysokoškolských studentů.
Představte průběh, specifika a studijní podporu k předmětu Počítačové sítě pro vzdělávání (KVD/PSDSB).
Navrhněte průběh výuky předmětu optimalizovaný pro distanční výuku a popište východiska pro navržené úpravy.
Upravte elektronický vzdělávací materiál k předmětu KVD/PSDSB pro distanční výuku.
Zásady pro vypracování
Popište nástroje a možnosti distanční výuky vysokoškolských studentů.
Představte průběh, specifika a studijní podporu k předmětu Počítačové sítě pro vzdělávání (KVD/PSDSB).
Navrhněte průběh výuky předmětu optimalizovaný pro distanční výuku a popište východiska pro navržené úpravy.
Upravte elektronický vzdělávací materiál k předmětu KVD/PSDSB pro distanční výuku.
Seznam doporučené literatury
MANĚNA, Václav, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. Moderně s Moodlem: jak využít e-learning ve svůj prospěch. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., [2015]. CZ.NIC. ISBN 978-809-0580-275.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-807-5522-177.
PUŽMANOVÁ, Rita. TCP/IP v kostce. 2., upr. a rozš. vyd. České Budějovice: Kopp, 2009. ISBN 9788072323883.
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
Seznam doporučené literatury
MANĚNA, Václav, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. Moderně s Moodlem: jak využít e-learning ve svůj prospěch. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., [2015]. CZ.NIC. ISBN 978-809-0580-275.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-807-5522-177.
PUŽMANOVÁ, Rita. TCP/IP v kostce. 2., upr. a rozš. vyd. České Budějovice: Kopp, 2009. ISBN 9788072323883.
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.