Tato diplomová práce se zabývá specifiky hudební výchovy ve srovnání s ostatními vyučovacími předměty na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě části.
První část se věnuje charakteristice hudební výchovy a ostatních vyučovacích předmětů, obecné didaktice a didaktice hudební výchovy a osobnosti učitele hudební výchovy a žáků.
Druhá část je zaměřena na výzkum, ve kterém je hlavním cílem hledat specifika ve vyučovacím procesu. Podrobně nahlíží na osobnost učitele a žáků, charakteristiku tříd a na konkrétní části vyučovacího procesu. Byly použity 3 výzkumné metody - dotazníkové šetření, pozorování a rozhovor.
Anotace v angličtině
This thesis is about the specifics of music education in comparison with other subjects at the 1st stage of primary school. The thesis is divided into two parts.
The first part is dedicated to the characteristics of music education and other subjects, universal didactics and didactics of music education and personalities of music teachers and pupils.
The second part is focused on research, in which the basic aim is to look for specifics in the teaching process. It deals in detail with the personality of the teacher and students, the characteristics of the classes and specific parts of the teaching process. I used 3 research methods-questionnaire survey, observation and interview.
music, specifics, personality, characteristic, emotions, aesthetics, claims, didactics, evaluation, aids
Rozsah průvodní práce
83 s. + IX (přílohy) = 93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá specifiky hudební výchovy ve srovnání s ostatními vyučovacími předměty na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě části.
První část se věnuje charakteristice hudební výchovy a ostatních vyučovacích předmětů, obecné didaktice a didaktice hudební výchovy a osobnosti učitele hudební výchovy a žáků.
Druhá část je zaměřena na výzkum, ve kterém je hlavním cílem hledat specifika ve vyučovacím procesu. Podrobně nahlíží na osobnost učitele a žáků, charakteristiku tříd a na konkrétní části vyučovacího procesu. Byly použity 3 výzkumné metody - dotazníkové šetření, pozorování a rozhovor.
Anotace v angličtině
This thesis is about the specifics of music education in comparison with other subjects at the 1st stage of primary school. The thesis is divided into two parts.
The first part is dedicated to the characteristics of music education and other subjects, universal didactics and didactics of music education and personalities of music teachers and pupils.
The second part is focused on research, in which the basic aim is to look for specifics in the teaching process. It deals in detail with the personality of the teacher and students, the characteristics of the classes and specific parts of the teaching process. I used 3 research methods-questionnaire survey, observation and interview.
music, specifics, personality, characteristic, emotions, aesthetics, claims, didactics, evaluation, aids
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce - do srpna 2021
2. Prostudování materiálů a vypracování osnovy práce - do září 2021
3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2022
4. Zpracování přílohové části - do března 2022
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce - do srpna 2021
2. Prostudování materiálů a vypracování osnovy práce - do září 2021
3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2022
4. Zpracování přílohové části - do března 2022
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a kol. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9
LIŠKOVÁ, Marie, HURNÍK, Lukáš. Hudební výchova pro 3. ročník základní školy. Praha : SPN, a. s., 1998. ISBN 80-7235-027-7
PILČÍKOVÁ, Věra. Kapitoly z teorie vyučování na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. Univerzita J. E. Purkyně v Brně. Fakulta pedagogická
SEDLÁK, František a kol. Didaktika hudební výchovy na prvním stupni základní školy 1: vysokošk. učebnice pro stud. pedagog. fakult.2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Učebnice pro vys. školy.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7
VALIŠOVÁ, Alena a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1734-0
VÁŇOVÁ, Hana. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 987-80-7603-156-2
Hudební výchova: časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1992-. ISSN 1210-3683
LANGMEIER, Josef a kol. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9
LIŠKOVÁ, Marie, HURNÍK, Lukáš. Hudební výchova pro 3. ročník základní školy. Praha : SPN, a. s., 1998. ISBN 80-7235-027-7
PILČÍKOVÁ, Věra. Kapitoly z teorie vyučování na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. Univerzita J. E. Purkyně v Brně. Fakulta pedagogická
SEDLÁK, František a kol. Didaktika hudební výchovy na prvním stupni základní školy 1: vysokošk. učebnice pro stud. pedagog. fakult.2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Učebnice pro vys. školy.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7
VALIŠOVÁ, Alena a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1734-0
VÁŇOVÁ, Hana. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 987-80-7603-156-2
Hudební výchova: časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1992-. ISSN 1210-3683