Diplomová práce se zabývá prvky dramatické výchovy a jejich přínosu a využití na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autor přibližuje, co je to dramatická výchova a objasňuje, co jsou její prvky. Dále shrne situaci v současném školství a vysvětluje také přínos dramatické výchovy a jejích prvků. V praktické části se zabývá rozhovory s pedagogy a dětmi, čímž zjišťuje širší úhel pohledu na tuto problematiku. V závěru práce popisuje prvky dramatické výchovy, které využívá a přidává jejich reflexi a celkové zhodnocení.
Anotace v angličtině
The final thesis contemplates aspects of dramatical education and their benefits and usage in elementary school. The work consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part, the author explains what dramatical education is and clarifies its aspects. Furthermore, he summarizes the current state of the school system and elaborates on the benefits of dramatical education and its aspects. In the practical part, he collects interviews with lecturers and children, through which he uncovers a broader perspective on the problem. At the end of the work, he describes the aspects of dramatical education that he himself uses and supplements them with his reflection and an overall review.
Klíčová slova
Dramatická výchova, prvky dramatické výchovy, 1. stupeň ZŠ, 4. ročník
Klíčová slova v angličtině
Dramatical education, aspects of dramatical education, elementary school, 4th grade
Rozsah průvodní práce
71 s. (122 600 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá prvky dramatické výchovy a jejich přínosu a využití na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autor přibližuje, co je to dramatická výchova a objasňuje, co jsou její prvky. Dále shrne situaci v současném školství a vysvětluje také přínos dramatické výchovy a jejích prvků. V praktické části se zabývá rozhovory s pedagogy a dětmi, čímž zjišťuje širší úhel pohledu na tuto problematiku. V závěru práce popisuje prvky dramatické výchovy, které využívá a přidává jejich reflexi a celkové zhodnocení.
Anotace v angličtině
The final thesis contemplates aspects of dramatical education and their benefits and usage in elementary school. The work consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part, the author explains what dramatical education is and clarifies its aspects. Furthermore, he summarizes the current state of the school system and elaborates on the benefits of dramatical education and its aspects. In the practical part, he collects interviews with lecturers and children, through which he uncovers a broader perspective on the problem. At the end of the work, he describes the aspects of dramatical education that he himself uses and supplements them with his reflection and an overall review.
Klíčová slova
Dramatická výchova, prvky dramatické výchovy, 1. stupeň ZŠ, 4. ročník
Klíčová slova v angličtině
Dramatical education, aspects of dramatical education, elementary school, 4th grade
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.\\
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-1865-1.\\
KRÁLOVÁ, O., R. MARUŠÁK a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-942-9.\\
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.\\
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-1865-1.\\
KRÁLOVÁ, O., R. MARUŠÁK a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-942-9.\\