Tato diplomová práce se zabývá prevencí šikany na prvním stupni základní školy. V teoretické části je definována jako pojem, jsou zde uvedeny její účastníci, druhy, příklady a také prevence šikany. Cílem práce je seznámení se s pojmem šikana, její prevencí a vytvoření dotazníku na zhodnocení míry šikany ve 4. třídě na Základní škole v Hrádku a následné vytvoření projektu s aktivitami zaměřeného na prevenci šikany.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the prevention of bullying at the first stage of primary school. The theoretical part of the diploma thesis describes bullying as a concept, its participants, types of bullying, examples and also prevention of bullying. The main aim of the diploma thesis is to become acquainted with bullying, prevention of bullying and create questionnaires and evaluate the rate of bullying in the 4th grade at the Primary School in Hrádek and also create a project as support activities such as bullying prevention.
Klíčová slova
šikana, agresor, oběť, prevence, výzkum, následky, příčiny, trestný čin
Tato diplomová práce se zabývá prevencí šikany na prvním stupni základní školy. V teoretické části je definována jako pojem, jsou zde uvedeny její účastníci, druhy, příklady a také prevence šikany. Cílem práce je seznámení se s pojmem šikana, její prevencí a vytvoření dotazníku na zhodnocení míry šikany ve 4. třídě na Základní škole v Hrádku a následné vytvoření projektu s aktivitami zaměřeného na prevenci šikany.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the prevention of bullying at the first stage of primary school. The theoretical part of the diploma thesis describes bullying as a concept, its participants, types of bullying, examples and also prevention of bullying. The main aim of the diploma thesis is to become acquainted with bullying, prevention of bullying and create questionnaires and evaluate the rate of bullying in the 4th grade at the Primary School in Hrádek and also create a project as support activities such as bullying prevention.
Klíčová slova
šikana, agresor, oběť, prevence, výzkum, následky, příčiny, trestný čin
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování: cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
ERKERT, Andrea. Hry pro usměrňování agresivity: 100 námětů pro činnosti s dětmi ve věku od 3 do 8 let. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-885-2.
ERB, Helmut. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000. ISBN 8086299228.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování: cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
ERKERT, Andrea. Hry pro usměrňování agresivity: 100 námětů pro činnosti s dětmi ve věku od 3 do 8 let. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-885-2.
ERB, Helmut. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000. ISBN 8086299228.