Diplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na pojmy z oblasti projektového a tematického vyučování, zároveň věnuje značnou pozornost podnikatelským záměrům a všem aspektům jejich naplňování. V praktické části práce představuje Soukromou základní a mateřskou školu Adélka, o. p. s., v jejíchž prostorách byl realizován projekt žákovské cukrárny a pekárny. Neopomíjí přiblížit pojetí integrace a inkluze, zapojování žáků do projektů.
V oddílu realizace celoškolního projektu zaznamenává konkrétní propojení s vyučovacími předměty a praktickými aktivitami spojenými s naplněním projektových cílů.
V závěru práce je konstatováno, že realizace celoškolního dlouhodobého projektu je spjata s mnohými riziky, se kterými je třeba počítat. Navzdory těmto rizikům má projekt ve své podstatě, která spočívá v přípravě žáků na reálný život, velký smysl.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the diploma thesis focuses on concepts from the field of project and thematic teaching. It pays considerable attention to business plans and all aspects of their fulfilment. The practical part of the work took place in the Private Elementary School and Kindergarten Adélka, o. p. s. (public service company), where the project of a student confectionery and bakery was realized. It does not neglect integration and inclusion of students involved in projects.
The implementation section recorded specific connections with subjects and practical activities associated with the fulfilment of project goals.
The end of the thesis stated that the implementation of a school-wide long-term project is associated with many risks. These risks must be taken into account. Despite these risks it makes a lot of sense. The project in its essence consists of preparing students for real life.
Klíčová slova
školní projekt, pekárna, kavárna, cukrárna, integrace, inkluze, základní škola, dlouhodobý projekt, projektové vyučování, tematické vyučování, podnikatelský záměr
Klíčová slova v angličtině
school project, bakery, café, confectionery, integration, inclusion, primary school, long - term project, project teaching, thematic teaching, business plan
Rozsah průvodní práce
80 s. (104688 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na pojmy z oblasti projektového a tematického vyučování, zároveň věnuje značnou pozornost podnikatelským záměrům a všem aspektům jejich naplňování. V praktické části práce představuje Soukromou základní a mateřskou školu Adélka, o. p. s., v jejíchž prostorách byl realizován projekt žákovské cukrárny a pekárny. Neopomíjí přiblížit pojetí integrace a inkluze, zapojování žáků do projektů.
V oddílu realizace celoškolního projektu zaznamenává konkrétní propojení s vyučovacími předměty a praktickými aktivitami spojenými s naplněním projektových cílů.
V závěru práce je konstatováno, že realizace celoškolního dlouhodobého projektu je spjata s mnohými riziky, se kterými je třeba počítat. Navzdory těmto rizikům má projekt ve své podstatě, která spočívá v přípravě žáků na reálný život, velký smysl.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the diploma thesis focuses on concepts from the field of project and thematic teaching. It pays considerable attention to business plans and all aspects of their fulfilment. The practical part of the work took place in the Private Elementary School and Kindergarten Adélka, o. p. s. (public service company), where the project of a student confectionery and bakery was realized. It does not neglect integration and inclusion of students involved in projects.
The implementation section recorded specific connections with subjects and practical activities associated with the fulfilment of project goals.
The end of the thesis stated that the implementation of a school-wide long-term project is associated with many risks. These risks must be taken into account. Despite these risks it makes a lot of sense. The project in its essence consists of preparing students for real life.
Klíčová slova
školní projekt, pekárna, kavárna, cukrárna, integrace, inkluze, základní škola, dlouhodobý projekt, projektové vyučování, tematické vyučování, podnikatelský záměr
Klíčová slova v angličtině
school project, bakery, café, confectionery, integration, inclusion, primary school, long - term project, project teaching, thematic teaching, business plan
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
TOMKOVÁ, A., J. KAŠOVÁ a M. DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
PIPEKOVÁ, Jarmila a Marie VÍTKOVÁ. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7689-1.
STAŇKOVÁ, Anna. Podnikáme úspěšně s malou firmou. Praha: C. H. Beck pro praxi, 2007. ISBN 978-80-7179-926-9.
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
TOMKOVÁ, A., J. KAŠOVÁ a M. DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
PIPEKOVÁ, Jarmila a Marie VÍTKOVÁ. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7689-1.
STAŇKOVÁ, Anna. Podnikáme úspěšně s malou firmou. Praha: C. H. Beck pro praxi, 2007. ISBN 978-80-7179-926-9.