Bakalářská práce se zabývá tématem "Význam multioborové spolupráce u dítěte s handicapem v domácím prostředí." Cílem práce bylo zjistit jak multidisciplinární spolu-práce odborníků ve zdravotnické a sociální oblasti ovlivňuje kvalitu života rodiny s postiženým dítětem. V teoretické části se práce zabývá teoretickými poznatky o multio-borové spolupráci, ergoterapeutickou intervencí v multidisciplinárním týmu a jednotlivými typy odborné pomoci. V praktické části je obsažena charakteristika sledovaného vzorku, metodika sběru dat a podrobný popis výsledků jednotlivých respondentů.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis " The role of multidisciplinary team for a child with disability at home environment" is to find out how multidisciplinary cooperation of experts in the health and social sphere affects the quality of family life with a disabled child. In the theoretical part of this work the thesis explains deals with theoretical knowledge about multidisciplinary cooperation, occupational therapy intervention in a multidisciplinary team and individual types of professional assistance. The practical part is a research of observed objects, their characteristics, data collection methodology and a detailed description of the results of individual respondents.
Klíčová slova
multidisciplinární tým, dítě s postižením, handicap, pomoc
Klíčová slova v angličtině
multidisciplinary team, child with a disability, handicap, assistance
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem "Význam multioborové spolupráce u dítěte s handicapem v domácím prostředí." Cílem práce bylo zjistit jak multidisciplinární spolu-práce odborníků ve zdravotnické a sociální oblasti ovlivňuje kvalitu života rodiny s postiženým dítětem. V teoretické části se práce zabývá teoretickými poznatky o multio-borové spolupráci, ergoterapeutickou intervencí v multidisciplinárním týmu a jednotlivými typy odborné pomoci. V praktické části je obsažena charakteristika sledovaného vzorku, metodika sběru dat a podrobný popis výsledků jednotlivých respondentů.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis " The role of multidisciplinary team for a child with disability at home environment" is to find out how multidisciplinary cooperation of experts in the health and social sphere affects the quality of family life with a disabled child. In the theoretical part of this work the thesis explains deals with theoretical knowledge about multidisciplinary cooperation, occupational therapy intervention in a multidisciplinary team and individual types of professional assistance. The practical part is a research of observed objects, their characteristics, data collection methodology and a detailed description of the results of individual respondents.
Klíčová slova
multidisciplinární tým, dítě s postižením, handicap, pomoc
Klíčová slova v angličtině
multidisciplinary team, child with a disability, handicap, assistance
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue. 2., upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6.
FITZNEROVÁ, Ivana. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-663-6.
CHVÁTALOVÁ, Helena. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. Vyd. 3. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0054-3.
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
Keeping Children with Disabilities Safe | CDC. Centers for Disease Control and Prevention [online]. Dostupné z: https://www.cdc.gov/ncbddd/disabilityandsafety/child-safety.html
MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue. 2., upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6.
FITZNEROVÁ, Ivana. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-663-6.
CHVÁTALOVÁ, Helena. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. Vyd. 3. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0054-3.
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
Keeping Children with Disabilities Safe | CDC. Centers for Disease Control and Prevention [online]. Dostupné z: https://www.cdc.gov/ncbddd/disabilityandsafety/child-safety.html
MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
Přílohy volně vložené
1 informovaný souhlas, 1 seznam otázek k rozhovoru