Tato diplomová práce analyzuje tematický okruh Rozmanitost přírody ve vydaných školních učebnicích primárního vzdělávání. Tuto analýzu provádí z hlediska didaktické vybavenosti učebnic a z hlediska obtížnosti textu. Analýza je prováděna v učebnicích prvouky a přírodovědy prvního stupně základního vzdělávání. V této práci je také podrobně popsán vzdělávací obsah zkoumaných učebnic a jsou zde uvedeny a shrnuty výhody a nevýhody jednotlivých učebnic.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes thematic area The Diversity of Nature Published in Primary School Education Textbooks. It is made in terms of didactic content of textbooks and in terms of difficulty of texts. The analyzis has been executed in natural science and biological textbooks for primary school. You can find there a detail description of educational content of examined textbooks and whole summary of advantages and disadvantages of each textbook.
analysis, textbook, primary education, nature diversity, didactic content of textbooks, difficulty of text, nature science publisher
Rozsah průvodní práce
101 s. (155 159 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce analyzuje tematický okruh Rozmanitost přírody ve vydaných školních učebnicích primárního vzdělávání. Tuto analýzu provádí z hlediska didaktické vybavenosti učebnic a z hlediska obtížnosti textu. Analýza je prováděna v učebnicích prvouky a přírodovědy prvního stupně základního vzdělávání. V této práci je také podrobně popsán vzdělávací obsah zkoumaných učebnic a jsou zde uvedeny a shrnuty výhody a nevýhody jednotlivých učebnic.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes thematic area The Diversity of Nature Published in Primary School Education Textbooks. It is made in terms of didactic content of textbooks and in terms of difficulty of texts. The analyzis has been executed in natural science and biological textbooks for primary school. You can find there a detail description of educational content of examined textbooks and whole summary of advantages and disadvantages of each textbook.
analysis, textbook, primary education, nature diversity, didactic content of textbooks, difficulty of text, nature science publisher
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvkouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-37-6.
PODROUŽEK, Ladislav. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-37-6.
Seznam doporučené literatury
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvkouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-37-6.
PODROUŽEK, Ladislav. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-37-6.