Diplomová práce je zaměřena na problematiku distančního vzdělávání na gymnáziích v Plzeňském kraji z pohledů učitelů a žáků. Hlavním cílem diplomové práce je přispět k poznání vlivu distančního vzdělávání v době pandemie covid-19 na výuku zeměpisu.
Diplomová práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsán vzdělávací systém v ČR, ICT ve vzdělávání v ČR, distanční vzdělávání, nouzová distanční výuka a pedagogický výzkum.
Praktická část obsahuje metodiku práce, vzorek respondentů a jejich charakteristiku, tvorbu a obsah dotazníkového šetření a vyhodnocení dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of distance education at grammar schools in the Pilsen region from the perspective of teachers and students. The main goal of the diploma thesis is to contribute to the knowledge of the influence of distance education during the covid-19 pandemic on the teaching of geography.
The diploma thesis contains two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the educational system in the Czech Republic, ICT in education in the Czech Republic, distance education, emergency distance education and pedagogical research.
The practical part contains the methodology of the work, a sample of respondents and their characteristics, the creation and content of a questionnaire survey and evaluation of questionnaires.
covid-19, educational system, grammar school, geography, information and communication technologies, e-learning, digital literacy, distance education, emergency distance teaching, full-time teaching, pedagogical research, questionnaire
Rozsah průvodní práce
111 s. (168 190)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku distančního vzdělávání na gymnáziích v Plzeňském kraji z pohledů učitelů a žáků. Hlavním cílem diplomové práce je přispět k poznání vlivu distančního vzdělávání v době pandemie covid-19 na výuku zeměpisu.
Diplomová práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsán vzdělávací systém v ČR, ICT ve vzdělávání v ČR, distanční vzdělávání, nouzová distanční výuka a pedagogický výzkum.
Praktická část obsahuje metodiku práce, vzorek respondentů a jejich charakteristiku, tvorbu a obsah dotazníkového šetření a vyhodnocení dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of distance education at grammar schools in the Pilsen region from the perspective of teachers and students. The main goal of the diploma thesis is to contribute to the knowledge of the influence of distance education during the covid-19 pandemic on the teaching of geography.
The diploma thesis contains two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the educational system in the Czech Republic, ICT in education in the Czech Republic, distance education, emergency distance education and pedagogical research.
The practical part contains the methodology of the work, a sample of respondents and their characteristics, the creation and content of a questionnaire survey and evaluation of questionnaires.
covid-19, educational system, grammar school, geography, information and communication technologies, e-learning, digital literacy, distance education, emergency distance teaching, full-time teaching, pedagogical research, questionnaire
Zásady pro vypracování
1. Rozbor odborné literatury na vybrané téma
2. Specifikace cílů práce
3. Tvorba dotazníku
4. Provedení dotazníkového šetření
5. Zpracování a analýza dat
6. Prezentace výsledků a zpracování rukopisu práce
Zásady pro vypracování
1. Rozbor odborné literatury na vybrané téma
2. Specifikace cílů práce
3. Tvorba dotazníku
4. Provedení dotazníkového šetření
5. Zpracování a analýza dat
6. Prezentace výsledků a zpracování rukopisu práce
Seznam doporučené literatury
BALADA, Jan. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007. ISBN 978-80-87000-11-3.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
MANĚNOVÁ, Martina a Martin SKUTIL. Metodologie pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-209-6.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8978-X.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
Seznam doporučené literatury
BALADA, Jan. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007. ISBN 978-80-87000-11-3.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
MANĚNOVÁ, Martina a Martin SKUTIL. Metodologie pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-209-6.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8978-X.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.