Tato diplomová práce pojednává o důležitosti pohybu a aktivního zapojení žáků během vyučování. Seznamuje a poukazuje na význam pohybu u dětí staršího školního věku a jeho souvislost s procesem učení. Dále obsahuje metodický materiál pro využití kinestetického učebního stylu v hodinách přírodopisu. Součástí je sbírka pohybových aktivit, které lze uzpůsobit do jiných předmětů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the importance of movement and pupils engagement in learning activities. It discusses the significance of physical movement of older pupils and its connection to learning. Part of this thesis contains a set of methodical meterials developed to benefit from the use of kinesthetic learning within biology classes. Those activities are designed to modified and used in other subjects.
Klíčová slova
pohybové aktivity, přírodopis, učení, základní škola, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
moving activities, biology, learning, elementary school, older school age
Rozsah průvodní práce
4-81;I-XXV
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o důležitosti pohybu a aktivního zapojení žáků během vyučování. Seznamuje a poukazuje na význam pohybu u dětí staršího školního věku a jeho souvislost s procesem učení. Dále obsahuje metodický materiál pro využití kinestetického učebního stylu v hodinách přírodopisu. Součástí je sbírka pohybových aktivit, které lze uzpůsobit do jiných předmětů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the importance of movement and pupils engagement in learning activities. It discusses the significance of physical movement of older pupils and its connection to learning. Part of this thesis contains a set of methodical meterials developed to benefit from the use of kinesthetic learning within biology classes. Those activities are designed to modified and used in other subjects.
Klíčová slova
pohybové aktivity, přírodopis, učení, základní škola, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
moving activities, biology, learning, elementary school, older school age
Zásady pro vypracování
Zadání diplomové práce - stanovení cíle, úkolů a metodiky práce (12/2020)
Studium literatury a internetových zdrojů dané problematiky včetně zahraničních přístupů k řešenému tématu (01-04/2021)
Příprava aktivit pro kinestetický učební styl s ohledem na školní vzdělávací plán (05-08/2021)
Ověření v praxi, sběr zpětnovazebného hodnocení cílové skupiny (09-12/2021)
Kompletace a dokončení DP (04-06/2022)
Zásady pro vypracování
Zadání diplomové práce - stanovení cíle, úkolů a metodiky práce (12/2020)
Studium literatury a internetových zdrojů dané problematiky včetně zahraničních přístupů k řešenému tématu (01-04/2021)
Příprava aktivit pro kinestetický učební styl s ohledem na školní vzdělávací plán (05-08/2021)
Ověření v praxi, sběr zpětnovazebného hodnocení cílové skupiny (09-12/2021)
Kompletace a dokončení DP (04-06/2022)
Seznam doporučené literatury
LEWIS, G., BEDSON, G. Games for gildren. Velká Británie: Oxford University Press, 1999. ISBN 9780194372244.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-731-5039-5.
MUŽÍK, V., KREJČÍ, M. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Olomouc: Hanex, 1997. Tělesná výchova a zdraví. ISBN 80-857-8317-7.
PODROUŽEK, L., JŮZA, J. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-864-7372-4.
SHAENFELD, K. S. Learning and Education Games: Volume Two: Bringing Games into Educational Contexts. Lulu.com, 2016. ISBN 1329703561.
SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
Seznam doporučené literatury
LEWIS, G., BEDSON, G. Games for gildren. Velká Británie: Oxford University Press, 1999. ISBN 9780194372244.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-731-5039-5.
MUŽÍK, V., KREJČÍ, M. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Olomouc: Hanex, 1997. Tělesná výchova a zdraví. ISBN 80-857-8317-7.
PODROUŽEK, L., JŮZA, J. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-864-7372-4.
SHAENFELD, K. S. Learning and Education Games: Volume Two: Bringing Games into Educational Contexts. Lulu.com, 2016. ISBN 1329703561.
SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.