Bakalářská práce se zabývá odhalením a překonáním příčin kritičnosti tematického celku Pohyby Země. Součástí práce je rozbor literatury, metodika a výsledky. Zvolená metodika a výsledky jsou v práci podrobně popsány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with detection and overcoming of the causes of criticality of the thematic unit Earth Movements. Part of the thesis is an analysis of the literature, a methodology and the results. The chosen methodology and the results are described in detail.
Klíčová slova
kritická místa, výukový modul, zeměpisné vzdělávání, pohyby Země
Bakalářská práce se zabývá odhalením a překonáním příčin kritičnosti tematického celku Pohyby Země. Součástí práce je rozbor literatury, metodika a výsledky. Zvolená metodika a výsledky jsou v práci podrobně popsány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with detection and overcoming of the causes of criticality of the thematic unit Earth Movements. Part of the thesis is an analysis of the literature, a methodology and the results. The chosen methodology and the results are described in detail.
Klíčová slova
kritická místa, výukový modul, zeměpisné vzdělávání, pohyby Země
1. Polostrukturovaný rozhovor s učitelem.
2. Rozbor literatury, týkající se možností překonání dílčích příčin kritičnosti pohybů Země.
3. Návrh učebních úloh, překlenujících dílčí příčiny kritičnosti.
4. Návrh výukového modulu.
5. Realizace výuky dle navrženého modulu.
6. Dotazník s učitelem, týkající se změny výuky a překonání kritičnosti.
7. Analýza dat a rozhodnutí o překonání kritičnosti.
Zásady pro vypracování
1. Polostrukturovaný rozhovor s učitelem.
2. Rozbor literatury, týkající se možností překonání dílčích příčin kritičnosti pohybů Země.
3. Návrh učebních úloh, překlenujících dílčí příčiny kritičnosti.
4. Návrh výukového modulu.
5. Realizace výuky dle navrženého modulu.
6. Dotazník s učitelem, týkající se změny výuky a překonání kritičnosti.
7. Analýza dat a rozhodnutí o překonání kritičnosti.
Seznam doporučené literatury
Hlaváč, Z. 2000. Základy sférické astronomie a nebeské mechaniky. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň. 175 s. ISBN 80-7082-694-0.
Strahler, A. H., Strahler, A. N. 2006. Introducing physical geography. John Wiley & Sons, Hoboken. 728 s. ISBN 0-471-67950-X.
Zormanová, L. 2014. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Grada, Praha. 239 s. ISBN 978-80-247-4590-9.
Gavora, P. 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Paido, Brno. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
Chráska, M. 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Grada, Praha. 254 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
Švaříček, R., Šedová, K. 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál, Praha. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Pluháčková, M., Duffek, V., Stacke, V., Mentlík, P. 2019. Kritická místa kurikula zeměpisu na 2. stupni základní školy. I. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň. ISBN 978-80-261-0924-2.
Seznam doporučené literatury
Hlaváč, Z. 2000. Základy sférické astronomie a nebeské mechaniky. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň. 175 s. ISBN 80-7082-694-0.
Strahler, A. H., Strahler, A. N. 2006. Introducing physical geography. John Wiley & Sons, Hoboken. 728 s. ISBN 0-471-67950-X.
Zormanová, L. 2014. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Grada, Praha. 239 s. ISBN 978-80-247-4590-9.
Gavora, P. 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Paido, Brno. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
Chráska, M. 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Grada, Praha. 254 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
Švaříček, R., Šedová, K. 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál, Praha. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Pluháčková, M., Duffek, V., Stacke, V., Mentlík, P. 2019. Kritická místa kurikula zeměpisu na 2. stupni základní školy. I. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň. ISBN 978-80-261-0924-2.