Tato disertační práce se zabývá stanovením metodiky výroby a návrhu skořepinových rámu závodních automobilů. Hlavním cílem bylo provést stanovení dílčí metodiky výroby a návrhu na samotném kompozitním sendvičovém panelu s ověřením pomocí několika experimentálních měření. Celková metodika byla ověřena na dvou případových studiích. Za prvé na návrhu a výrobě negativní formy a za druhé na návrhu a výrobě funkčního vzorku skořepinového rámu. Na funkčním vzorku skořepinového rámu byla provedena rozměrová kontrola a několik experimentálních měření. Přínosem práce je ucelená metodika návrhu a výroby skořepinového rámu s ověřením na funkčním vzorku.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the determination of a methodology for manufacturing and designing racing car monocoques. The main goal was to determine a methodology for manufacturing and designing a composite sandwich panel with verification using several experimental measurements. The overall methodology was verified in two case studies. Firstly, on the design and manufacture of a negative mould and secondly, on the design and manufacture of a functional sample of the carbon fibre monocoque. The dimensional check and several experimental measurements were performed on the functional sample of the carbon fibre monocoque. The benefit of this dissertation is a comprehensive methodology for designing and manufacturing a carbon fibre monocoque with verification on a functional sample.
Klíčová slova
Skořepinový rám, metodika návrhu a výroby, kompozitní sendvičový panel, torzní tuhost.
Klíčová slova v angličtině
Monocoque, methodics of design and manufacturing, composite sandwich panel, torsional stiffness.
Rozsah průvodní práce
161s. (208 647 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato disertační práce se zabývá stanovením metodiky výroby a návrhu skořepinových rámu závodních automobilů. Hlavním cílem bylo provést stanovení dílčí metodiky výroby a návrhu na samotném kompozitním sendvičovém panelu s ověřením pomocí několika experimentálních měření. Celková metodika byla ověřena na dvou případových studiích. Za prvé na návrhu a výrobě negativní formy a za druhé na návrhu a výrobě funkčního vzorku skořepinového rámu. Na funkčním vzorku skořepinového rámu byla provedena rozměrová kontrola a několik experimentálních měření. Přínosem práce je ucelená metodika návrhu a výroby skořepinového rámu s ověřením na funkčním vzorku.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the determination of a methodology for manufacturing and designing racing car monocoques. The main goal was to determine a methodology for manufacturing and designing a composite sandwich panel with verification using several experimental measurements. The overall methodology was verified in two case studies. Firstly, on the design and manufacture of a negative mould and secondly, on the design and manufacture of a functional sample of the carbon fibre monocoque. The dimensional check and several experimental measurements were performed on the functional sample of the carbon fibre monocoque. The benefit of this dissertation is a comprehensive methodology for designing and manufacturing a carbon fibre monocoque with verification on a functional sample.
Klíčová slova
Skořepinový rám, metodika návrhu a výroby, kompozitní sendvičový panel, torzní tuhost.
Klíčová slova v angličtině
Monocoque, methodics of design and manufacturing, composite sandwich panel, torsional stiffness.
Zásady pro vypracování
Zmapujte současný stav metodiky návrhu a výroby skořepinových rámů závodních automobilů. Proveďte návrh základní metodiky pomocí dílčích kroků s využitím sendvičového kompozitního panelu. Zvolenou metodiku aplikujte v rámci případové studie a zhodnoťte výsledný funkční vzorek pomocí vhodných experimentálních měření.
Zásady pro vypracování
Zmapujte současný stav metodiky návrhu a výroby skořepinových rámů závodních automobilů. Proveďte návrh základní metodiky pomocí dílčích kroků s využitím sendvičového kompozitního panelu. Zvolenou metodiku aplikujte v rámci případové studie a zhodnoťte výsledný funkční vzorek pomocí vhodných experimentálních měření.
Seznam doporučené literatury
Laš, Vladislav. Mechanika kompozitních materiálů. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008. 978-80-7043-689-9
J. Njuguna, Ed., Lightweight Composite Structures in Transport: Design, Manufacturing, Analysis and Performance, 1 edition. Waltham, MA: Woodhead Publishing, 2016. 978-17-8242-325-6
F. C. Campbell, Structural Composite Materials, New ed. edition. Materials Park, Ohio: ASM International, 2010. 978-1-61503-037-8
Seznam doporučené literatury
Laš, Vladislav. Mechanika kompozitních materiálů. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008. 978-80-7043-689-9
J. Njuguna, Ed., Lightweight Composite Structures in Transport: Design, Manufacturing, Analysis and Performance, 1 edition. Waltham, MA: Woodhead Publishing, 2016. 978-17-8242-325-6
F. C. Campbell, Structural Composite Materials, New ed. edition. Materials Park, Ohio: ASM International, 2010. 978-1-61503-037-8