Bakalářská práce je zaměřena na využití kytary ve výchovně vzdělávacích činnostech ŠVP Mateřské škole Osek. První část práce se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho vývojem. Dále hudební výchovou v souladu s RVP PV a Mateřskou školou Osek. Druhá část práce je orientována na využití kytary v mateřské škole a obsahuje konkrétní přípravy na výchovně vzdělávací činnosti, které byly následně realizovány v MŠ Osek. Ty mohou sloužit učitelům využívajícím ve své práci kytaru jako didaktický materiál.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the use of the guitar in the educational activities of the school educational program of the Osek kindergarten. The first part of the thesis deals with the characteristics of a child of preschool age and his development. Furthermore, music education in accordance with the Framework education programme for preschool education and the kindergarten Osek. The second part of the work is focused on the use of the guitar in kindergarten and contains specific preparations for educational ctivities, which were subsequently implemented in the Osek kindergarten. They can serve teachers who use guitar in their work as didactic material.
Klíčová slova
předškolní věk, mateřská škola, kytara, hudební činnosti
Bakalářská práce je zaměřena na využití kytary ve výchovně vzdělávacích činnostech ŠVP Mateřské škole Osek. První část práce se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho vývojem. Dále hudební výchovou v souladu s RVP PV a Mateřskou školou Osek. Druhá část práce je orientována na využití kytary v mateřské škole a obsahuje konkrétní přípravy na výchovně vzdělávací činnosti, které byly následně realizovány v MŠ Osek. Ty mohou sloužit učitelům využívajícím ve své práci kytaru jako didaktický materiál.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the use of the guitar in the educational activities of the school educational program of the Osek kindergarten. The first part of the thesis deals with the characteristics of a child of preschool age and his development. Furthermore, music education in accordance with the Framework education programme for preschool education and the kindergarten Osek. The second part of the work is focused on the use of the guitar in kindergarten and contains specific preparations for educational ctivities, which were subsequently implemented in the Osek kindergarten. They can serve teachers who use guitar in their work as didactic material.
Klíčová slova
předškolní věk, mateřská škola, kytara, hudební činnosti
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce \textendash do srpna 2021 2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce \textendash do září 2021 3. Zpracování jednotlivých kapitol \textendash do ledna 2022 4. Zpracování přílohové části \textendash do března 2022 5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce \textendash do srpna 2021 2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce \textendash do září 2021 3. Zpracování jednotlivých kapitol \textendash do ledna 2022 4. Zpracování přílohové části \textendash do března 2022 5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, edice pedagogické literatury, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole. Vydáno nákladem objednavatele č.2/2/20. ISBN 80-902808-11.
JIRMAL, J. Škola hry na kytaru pro začátečníky. Praha: Bäreureiter Edition Supraphon, 1993. ISBN 80-7058-299-5.
LISÁ, D. Hudební nauka pro malé a velké muzikanty.Praha: Auviex s.r.o., 1996. ISBN 80-900161-7-0.
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál s.r.o., 1998. ISBN 80-7178-264-5.
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Edition Supraphon, 1997. ISBN 80-7058-284-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, edice pedagogické literatury, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole. Vydáno nákladem objednavatele č.2/2/20. ISBN 80-902808-11.
JIRMAL, J. Škola hry na kytaru pro začátečníky. Praha: Bäreureiter Edition Supraphon, 1993. ISBN 80-7058-299-5.
LISÁ, D. Hudební nauka pro malé a velké muzikanty.Praha: Auviex s.r.o., 1996. ISBN 80-900161-7-0.
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál s.r.o., 1998. ISBN 80-7178-264-5.
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Edition Supraphon, 1997. ISBN 80-7058-284-7.