Primárním cílem této bakalářské práce, bylo vytvoření přehledného a jednoduchého manuálu tvorby on-line únikových her pro učitele na základních školách, kteří vyučují přírodovědné předměty. Dílčími cíli bylo představení gamifikace a její využití ve vzdělávání, zobecnění pojmů (úniková hra a její on-line verze) a uvedení on-line dostupných nástrojů, které byly pro tuto tvorbu vybrány. Zvoleno bylo celkem 6 aplikací: Google Slides, Canva, LearningApps, Wordwall, Flippity a Lockee.fr. Na závěr byl v práci popsán rámcový postup tvorby manuálu. A výstupem práce byl zhotovený manuál, který provede celým procesem tvorby a zasvětí učitele do prostředí on-line únikových her.
Anotace v angličtině
The primary goal of this bachelor's thesis was to create a well-arranged and simple manual for creating online escape games for primary school teachers who teach science subjects. The partial goals were the introduction of gamification and its use in education, the generalization of concepts (escape game and its online version) and the introduction of online applications that were selected for this work. A total of 6 applications were selected: Google Slides, Canva, LearningApps, Wordwall, Flippity and Lockee.fr. Finally, the framework procedure of creating the manual was described in the work. And the output of the work was a manual that will guide through the entire process of creation and introduce teachers to the environment of online escape games.
Primárním cílem této bakalářské práce, bylo vytvoření přehledného a jednoduchého manuálu tvorby on-line únikových her pro učitele na základních školách, kteří vyučují přírodovědné předměty. Dílčími cíli bylo představení gamifikace a její využití ve vzdělávání, zobecnění pojmů (úniková hra a její on-line verze) a uvedení on-line dostupných nástrojů, které byly pro tuto tvorbu vybrány. Zvoleno bylo celkem 6 aplikací: Google Slides, Canva, LearningApps, Wordwall, Flippity a Lockee.fr. Na závěr byl v práci popsán rámcový postup tvorby manuálu. A výstupem práce byl zhotovený manuál, který provede celým procesem tvorby a zasvětí učitele do prostředí on-line únikových her.
Anotace v angličtině
The primary goal of this bachelor's thesis was to create a well-arranged and simple manual for creating online escape games for primary school teachers who teach science subjects. The partial goals were the introduction of gamification and its use in education, the generalization of concepts (escape game and its online version) and the introduction of online applications that were selected for this work. A total of 6 applications were selected: Google Slides, Canva, LearningApps, Wordwall, Flippity and Lockee.fr. Finally, the framework procedure of creating the manual was described in the work. And the output of the work was a manual that will guide through the entire process of creation and introduce teachers to the environment of online escape games.
Definujte pojem gamifikace a jeho využití ve vzdělávání.
Popište princip únikových on-line her ve školství.
Představte zdarma dostupné nástroje pro tvorbu on-line únikových her.
Vytvořte přehledný manuál, který provede pedagogy tvorbou on-line únikových her.
Zásady pro vypracování
Definujte pojem gamifikace a jeho využití ve vzdělávání.
Popište princip únikových on-line her ve školství.
Představte zdarma dostupné nástroje pro tvorbu on-line únikových her.
Vytvořte přehledný manuál, který provede pedagogy tvorbou on-line únikových her.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4100-0.