Bakalářská práce se zabývá volně dostupnými online aplikacemi, které jsou využívány ve výukách cizích jazyků na základních školách a jsou vhodné k fixaci učiva. Cílem této práce je aplikace představit, porovnat a zjistit požadavky učitelů učící jazyky na ZŠ, pomocí dotazníku. Byly vybrány aplikace, které byly otestovány a stručně popsány dle jejich funkčnosti. Následovalo vytvoření dotazníku pro učitele cizích jazyků. Odpovědi byly zaznamenány a podrobně vyhodnoceny. Na základě dat zjištěných z dotazníku byla vytvořena infografika, která zahrnuje celkem pět aplikací. Infografika také zobrazuje QR kódy, které odkazují na odpovídající aplikace. Též zobrazuje QR kód na stručný manuál. Manuál popisuje tři vybrané aplikace a byl vytvořen jako podpora pro učitele.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with freely available online applications that are used in foreign language teaching at primary schools and are suitable for curriculum fixation. The aim of this work is to present, compare and to research the requirements of elementary school language teachers, using a questionnaire. The applications were selected, tested and briefly described according to their functionality. This was followed by the development of a questionnaire for foreign language teachers. The answers were registered and evaluated in detail. Based on the data obtained from the questionnaire, an infographic was created that shows five applications. The infographic also includes QR codes that point to the corresponding apps. It also displays a QR code to the quick brief manual. The manual describes the three selected apps and was created to support teachers.
Klíčová slova
Aplikace pro vzdělávání, Výuka jazyků, Fixace učiva, m-learning, základní škola, metoda SRS
Klíčová slova v angličtině
Applications for education, Language teaching, Curriculum fixation, m-learning, elementary School, SRS method
Rozsah průvodní práce
52 s., viii (76 208 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá volně dostupnými online aplikacemi, které jsou využívány ve výukách cizích jazyků na základních školách a jsou vhodné k fixaci učiva. Cílem této práce je aplikace představit, porovnat a zjistit požadavky učitelů učící jazyky na ZŠ, pomocí dotazníku. Byly vybrány aplikace, které byly otestovány a stručně popsány dle jejich funkčnosti. Následovalo vytvoření dotazníku pro učitele cizích jazyků. Odpovědi byly zaznamenány a podrobně vyhodnoceny. Na základě dat zjištěných z dotazníku byla vytvořena infografika, která zahrnuje celkem pět aplikací. Infografika také zobrazuje QR kódy, které odkazují na odpovídající aplikace. Též zobrazuje QR kód na stručný manuál. Manuál popisuje tři vybrané aplikace a byl vytvořen jako podpora pro učitele.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with freely available online applications that are used in foreign language teaching at primary schools and are suitable for curriculum fixation. The aim of this work is to present, compare and to research the requirements of elementary school language teachers, using a questionnaire. The applications were selected, tested and briefly described according to their functionality. This was followed by the development of a questionnaire for foreign language teachers. The answers were registered and evaluated in detail. Based on the data obtained from the questionnaire, an infographic was created that shows five applications. The infographic also includes QR codes that point to the corresponding apps. It also displays a QR code to the quick brief manual. The manual describes the three selected apps and was created to support teachers.
Klíčová slova
Aplikace pro vzdělávání, Výuka jazyků, Fixace učiva, m-learning, základní škola, metoda SRS
Klíčová slova v angličtině
Applications for education, Language teaching, Curriculum fixation, m-learning, elementary School, SRS method
Zásady pro vypracování
Představte možnosti fixace učiva cizích jazyků u žáků ZŠ.
Vyhledejte a stručně představte vybrané volně dostupné aplikace vhodné k výuce cizích jazyků.
Porovnejte vybrané aplikace pro výuku cizích jazyků na ZŠ.
Realizujte dotazníkové šetření mezi učiteli ZŠ s cílem zjistit, jaké jsou jejich požadavky na aplikace a jaké jsou jejich dosavadní zkušenosti s těmi, které používají.
Vyhodnoťte dotazníkové šetření a na základě výsledků vytvořte infografiku s QR kódy s přehledem vhodných aplikací.
Zásady pro vypracování
Představte možnosti fixace učiva cizích jazyků u žáků ZŠ.
Vyhledejte a stručně představte vybrané volně dostupné aplikace vhodné k výuce cizích jazyků.
Porovnejte vybrané aplikace pro výuku cizích jazyků na ZŠ.
Realizujte dotazníkové šetření mezi učiteli ZŠ s cílem zjistit, jaké jsou jejich požadavky na aplikace a jaké jsou jejich dosavadní zkušenosti s těmi, které používají.
Vyhodnoťte dotazníkové šetření a na základě výsledků vytvořte infografiku s QR kódy s přehledem vhodných aplikací.
Seznam doporučené literatury
KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 2., přeprac. a dopl. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2011. 185 s. ISBN 978-80-87474-34-1.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008. 380 s. ISBN 978-80-7367-427-4.
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. 209 s. ISBN 978-80-200-2274-5.
HRDINOVÁ, Eva Maria a kol. Překlad jako didaktický nástroj ve výuce cizích jazyků. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. 140 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5247-0.
NEUMAJER, Ondřej, ROHLÍKOVÁ, Lucie a ZOUNEK, Jiří. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 188 stran. ISBN 978-80-7478-768-3.
Seznam doporučené literatury
KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 2., přeprac. a dopl. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2011. 185 s. ISBN 978-80-87474-34-1.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008. 380 s. ISBN 978-80-7367-427-4.
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. 209 s. ISBN 978-80-200-2274-5.
HRDINOVÁ, Eva Maria a kol. Překlad jako didaktický nástroj ve výuce cizích jazyků. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. 140 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5247-0.
NEUMAJER, Ondřej, ROHLÍKOVÁ, Lucie a ZOUNEK, Jiří. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 188 stran. ISBN 978-80-7478-768-3.