Informace o kvalifikační práci Diskurzivní strategie používané v populistické komunikaci Andreje Babiše a Tomia Okamury před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021
Cílem této práce je analyzovat populistickou komunikaci Andreje Babiše a Tomia Okamury na platformě Twitter. Na základě kritického rámce pro zkoumání populismu od Negrine a Block jsou aktéři zkoumáni ve třech kategoriích: identita, rétorický styl a používání médií. Tato práce využívá Kritickou diskurzní analýzu k identifikaci a interpretaci diskurzních strategií, které se v populistické komunikaci obou aktérů objevují.
Anotace v angličtině
This paper aims to analyze the populist communication of Andrej Babiš and Tomio Okamura on Twitter. Based on the critical frame for analyzing populism I compare the actors in three categories: identity, rhetorical style, and media use. This paper further uses Critical discourse analysis to identify and interpret discoursive strategies used in populist communication of both actors.
Klíčová slova
Twitter, Kritická diskurzní analýza, komparace, Andrej Babiš, Tomio Okamura, populismus, identita, rétorický styl, používání médií
Klíčová slova v angličtině
Twitter, Critical discourse analysis, comparison, Andrej Babiš, Tomio Okamura, populism, identity, rhetorical style, media use
Rozsah průvodní práce
63 s. (76 969 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je analyzovat populistickou komunikaci Andreje Babiše a Tomia Okamury na platformě Twitter. Na základě kritického rámce pro zkoumání populismu od Negrine a Block jsou aktéři zkoumáni ve třech kategoriích: identita, rétorický styl a používání médií. Tato práce využívá Kritickou diskurzní analýzu k identifikaci a interpretaci diskurzních strategií, které se v populistické komunikaci obou aktérů objevují.
Anotace v angličtině
This paper aims to analyze the populist communication of Andrej Babiš and Tomio Okamura on Twitter. Based on the critical frame for analyzing populism I compare the actors in three categories: identity, rhetorical style, and media use. This paper further uses Critical discourse analysis to identify and interpret discoursive strategies used in populist communication of both actors.
Klíčová slova
Twitter, Kritická diskurzní analýza, komparace, Andrej Babiš, Tomio Okamura, populismus, identita, rétorický styl, používání médií
Klíčová slova v angličtině
Twitter, Critical discourse analysis, comparison, Andrej Babiš, Tomio Okamura, populism, identity, rhetorical style, media use
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce ve spolupráci s vedoucím bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce ve spolupráci s vedoucím bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
BENOIT, William L. (2011). Content Analysis in Political Communication. In: BUCY, Erik P. - HOLBERT, R. Lance eds., Sourcebook for Political Communication Research (New York: Routledge).
BODE, Leticia . DALRYMPLE, E. Kajsa (2015). Politics in 140 Characters or Less: Campaign Communication, Network Interaction, and Political Participation on Twitter. Journal of Political Marketing 15 (4), s. 311-332.
BRACCIALE, Roberta . MARTELLA, Antonio (2017). Define the populist political communication style: the case of Italian political leaders on Twitter. Information, Communication and Society 20 (9), s. 1310-1329.
ENLI, G. Sara - SKOGERBO, Eli (2013). Personalized campaigns in party-centered politics. Information, Communication and Society 16 (5), s. 757-774.
EVANS, K. - CORDOVA, V. - SIPOLE, S. (2014). Twitter Style: An Analysis of How House Candidates Used Twitter in Their 2012 Campaigns. Political Science & Politics 47 (2), s. 454-462.
FIALOVA, Marta - MACKOVA, Alena - ŠTĚTKA, Vaclav (2013) Nova media jako nastroj politicke kampaně v Česke republice: připadova studie krajských a senátních voleb 2012. Politologicky časopis 20, s. 507-526.
JUNGHERR, Andeas (2016). Twitter use in election campaigns: A systematic literature review. Journal of Information Technology and Politics, s. 72.91.
KLINGER, Ulrike - SVENSSON, Jakob (2015).The emergence of network media logic in political communication: A theoretical approach. New Media and Society 17 (8), s. 1241-1257.
LEE, Ranie, et. Al (2012). Social Media and Political Engagement. Pew Research Center. 3. 9. 2012 (https://www.pewresearch.org/internet/2012/10/19/social-media-and-political-engagement/, 9. 3. 2021).
LOPEZ-MERI, Amparo - MARCOS-GARCIA, Silvia - CASERO-RIPOLLES, Andreu (2017) What Do Politicians Do on Twitter? Functions and Communication Strategies in the Spanish Electoral Campaign of 2016. El profesional de la informacion 26 (5), s. 795-804.
Seznam doporučené literatury
BENOIT, William L. (2011). Content Analysis in Political Communication. In: BUCY, Erik P. - HOLBERT, R. Lance eds., Sourcebook for Political Communication Research (New York: Routledge).
BODE, Leticia . DALRYMPLE, E. Kajsa (2015). Politics in 140 Characters or Less: Campaign Communication, Network Interaction, and Political Participation on Twitter. Journal of Political Marketing 15 (4), s. 311-332.
BRACCIALE, Roberta . MARTELLA, Antonio (2017). Define the populist political communication style: the case of Italian political leaders on Twitter. Information, Communication and Society 20 (9), s. 1310-1329.
ENLI, G. Sara - SKOGERBO, Eli (2013). Personalized campaigns in party-centered politics. Information, Communication and Society 16 (5), s. 757-774.
EVANS, K. - CORDOVA, V. - SIPOLE, S. (2014). Twitter Style: An Analysis of How House Candidates Used Twitter in Their 2012 Campaigns. Political Science & Politics 47 (2), s. 454-462.
FIALOVA, Marta - MACKOVA, Alena - ŠTĚTKA, Vaclav (2013) Nova media jako nastroj politicke kampaně v Česke republice: připadova studie krajských a senátních voleb 2012. Politologicky časopis 20, s. 507-526.
JUNGHERR, Andeas (2016). Twitter use in election campaigns: A systematic literature review. Journal of Information Technology and Politics, s. 72.91.
KLINGER, Ulrike - SVENSSON, Jakob (2015).The emergence of network media logic in political communication: A theoretical approach. New Media and Society 17 (8), s. 1241-1257.
LEE, Ranie, et. Al (2012). Social Media and Political Engagement. Pew Research Center. 3. 9. 2012 (https://www.pewresearch.org/internet/2012/10/19/social-media-and-political-engagement/, 9. 3. 2021).
LOPEZ-MERI, Amparo - MARCOS-GARCIA, Silvia - CASERO-RIPOLLES, Andreu (2017) What Do Politicians Do on Twitter? Functions and Communication Strategies in the Spanish Electoral Campaign of 2016. El profesional de la informacion 26 (5), s. 795-804.