Bakalářská práce se zaměřuje na českou hudební klubovou scénu v Karlovarském kraji a seznamuje s pojmy subkultura a hudební klubová scéna. Dále představuje teorii sociálního pole a subkulturní kapitál ve vztahu k hudební klubové scéně. Cílem výzkumu bylo interpretovat regionální význam hudební klubové scény a analyzovat její rekurzivní vztah k dominantní veřejné sféře.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the Czech music club scene in the Karlovy Vary region and introduces the concepts of subculture and music club scene. It also presents the social field theory and subcultural capital in relation to the music club scene. The aim of the research was to interpret the regional significance of the music club scene and to analyse its recursive relationship with the dominant public sphere.
Klíčová slova
scéna, subkultura, subkulturní kapitál, hudební klub, Karlovarský kraj
Klíčová slova v angličtině
scene, subculture, subcultural capital, music club, Karlovy Vary Region
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na českou hudební klubovou scénu v Karlovarském kraji a seznamuje s pojmy subkultura a hudební klubová scéna. Dále představuje teorii sociálního pole a subkulturní kapitál ve vztahu k hudební klubové scéně. Cílem výzkumu bylo interpretovat regionální význam hudební klubové scény a analyzovat její rekurzivní vztah k dominantní veřejné sféře.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the Czech music club scene in the Karlovy Vary region and introduces the concepts of subculture and music club scene. It also presents the social field theory and subcultural capital in relation to the music club scene. The aim of the research was to interpret the regional significance of the music club scene and to analyse its recursive relationship with the dominant public sphere.
Klíčová slova
scéna, subkultura, subkulturní kapitál, hudební klub, Karlovarský kraj
Klíčová slova v angličtině
scene, subculture, subcultural capital, music club, Karlovy Vary Region
Zásady pro vypracování
viz "Vyhláška děkana FF č. 1D/2020 ze dne 25. srpna 2020 o studiu v bakalářských a magisterských programech"
Cílem bakalářské práce je interpretovat význam regionální hudební klubové scény a analyzovat její rekurzivní vztah s dominantní veřejnou sférou. Vycházím z předpokladu, že hudební klubová scéna reflektuje vývoj veřejné sféry, její proměňována a proměňuje ji. Účastníci hudební scény svým jednáním nenaplňují pouze své individuální potřeby seberealizace, ale formují kolektivní identity a potřeby, které mohou plnit alternativní funkci vůči dominantní podobě veřejné sféry. Za tímto účelem provedu kvalitativní výzkum hudební klubové scény v Karlovarském kraji s důrazem na její proměny od 80. let do současnosti.
Primární data získám na základě terénního výzkumu mezi současnými i minulými aktéry uvedené scény, mezi které patří provozovatelé a interpreti. Vyjma zúčastněného pozorování budu realizovat nestrukturované a polostrukturované rozhovory. Dále budou využita sekundární data ze soukromých a veřejných archivů.
Zpracování bakalářské práce proběhne na základě doporučené literatury a pravidelných osobních konzultacích s vedoucím práce. Vedoucí práce si vyhrazuje právo pořádat semináře školených studentů k formální a obsahové stránce bakalářských prací, a to mimo konzultační hodiny, přičemž účast studenta je povinná, není-li to hrubě v rozporu s jeho časovými možnostmi. Práce bude vypracována v souladu s Etickým kodexem pro akademické pracovníky ZČU a rovněž v souladu s příslušnými vyhláškami ZČU a FF ZČU.
Zásady pro vypracování
viz "Vyhláška děkana FF č. 1D/2020 ze dne 25. srpna 2020 o studiu v bakalářských a magisterských programech"
Cílem bakalářské práce je interpretovat význam regionální hudební klubové scény a analyzovat její rekurzivní vztah s dominantní veřejnou sférou. Vycházím z předpokladu, že hudební klubová scéna reflektuje vývoj veřejné sféry, její proměňována a proměňuje ji. Účastníci hudební scény svým jednáním nenaplňují pouze své individuální potřeby seberealizace, ale formují kolektivní identity a potřeby, které mohou plnit alternativní funkci vůči dominantní podobě veřejné sféry. Za tímto účelem provedu kvalitativní výzkum hudební klubové scény v Karlovarském kraji s důrazem na její proměny od 80. let do současnosti.
Primární data získám na základě terénního výzkumu mezi současnými i minulými aktéry uvedené scény, mezi které patří provozovatelé a interpreti. Vyjma zúčastněného pozorování budu realizovat nestrukturované a polostrukturované rozhovory. Dále budou využita sekundární data ze soukromých a veřejných archivů.
Zpracování bakalářské práce proběhne na základě doporučené literatury a pravidelných osobních konzultacích s vedoucím práce. Vedoucí práce si vyhrazuje právo pořádat semináře školených studentů k formální a obsahové stránce bakalářských prací, a to mimo konzultační hodiny, přičemž účast studenta je povinná, není-li to hrubě v rozporu s jeho časovými možnostmi. Práce bude vypracována v souladu s Etickým kodexem pro akademické pracovníky ZČU a rovněž v souladu s příslušnými vyhláškami ZČU a FF ZČU.
Seznam doporučené literatury
Bolton, Jonathan. Worlds of Dissent: Charter 77, The Plastic People of the Universe, and Czech Culture under Communism. Harvard University Press, 2012. ISBN 0674064380.
Cohen, Sara. Rock Culture in Liverpool: Popular Music in the Making. Clarendon Press, 1991. ISBN 0198161786.
Longhurst, Brian. Popular Music and Society. Polity, 2007. ISBN 0745631630.
Merriam, P. Alan. The Anthropology of Music. Northwestern University Press,1964. ISBN 0810106078.
Thornton, Sarah. Club Cultures: Music, Media, and Subcultural Capital. Wesleyan University Press, 1996. ISBN 0819562971.
Seznam doporučené literatury
Bolton, Jonathan. Worlds of Dissent: Charter 77, The Plastic People of the Universe, and Czech Culture under Communism. Harvard University Press, 2012. ISBN 0674064380.
Cohen, Sara. Rock Culture in Liverpool: Popular Music in the Making. Clarendon Press, 1991. ISBN 0198161786.
Longhurst, Brian. Popular Music and Society. Polity, 2007. ISBN 0745631630.
Merriam, P. Alan. The Anthropology of Music. Northwestern University Press,1964. ISBN 0810106078.
Thornton, Sarah. Club Cultures: Music, Media, and Subcultural Capital. Wesleyan University Press, 1996. ISBN 0819562971.