Bakalářská práce se zabývá hodnocením v mateřské škole na Klatovsku. Práce je zaměřena typy hodnocení, které napomáhají dětem se hodnotit. Teoretická část se věnuje poznatkům o procesu hodnocení a jeho podmínkách a funkcí. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden na základě metody hloubkového rozhovoru s pedagogy vyučující v mateřských školách na Klatovsku.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with evaluation in a kindergarten in the Klatovy district. Work is focused on types of evaluation to help kids with evaluation themselves. The theoretical part deals with the knowledge of the evaluation process and its conditions and functions. The practical part includes qualitative research that is carried out on the basis of the in - depth interview method with teacher teaching in a kindergarten in Klatovy region.
Klíčová slova
hodnocení v MŠ, typy hodnocení, formativní hodnocení
Klíčová slova v angličtině
the evaluation in the kindergarten, types of evaluation, formative evaluation
Rozsah průvodní práce
36 s. + I s. (60 394 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením v mateřské škole na Klatovsku. Práce je zaměřena typy hodnocení, které napomáhají dětem se hodnotit. Teoretická část se věnuje poznatkům o procesu hodnocení a jeho podmínkách a funkcí. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden na základě metody hloubkového rozhovoru s pedagogy vyučující v mateřských školách na Klatovsku.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with evaluation in a kindergarten in the Klatovy district. Work is focused on types of evaluation to help kids with evaluation themselves. The theoretical part deals with the knowledge of the evaluation process and its conditions and functions. The practical part includes qualitative research that is carried out on the basis of the in - depth interview method with teacher teaching in a kindergarten in Klatovy region.
Klíčová slova
hodnocení v MŠ, typy hodnocení, formativní hodnocení
Klíčová slova v angličtině
the evaluation in the kindergarten, types of evaluation, formative evaluation
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
SEDLÁČKOVÁ, H., Z. SYSLOVÁ a L. ŠTĚPÁNKOVÁ. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-884-8.\\
STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.\\
SYSLOVÁ, Z., R. BURKOVIČOVÁ, J. KROPÁČKOVÁ, K. ŠILHÁNOVÁ a L. ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-276-6.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: EDUkační LABoratoř, 2016. ISBN 978-80-906082-5-2.\\
Seznam doporučené literatury
SEDLÁČKOVÁ, H., Z. SYSLOVÁ a L. ŠTĚPÁNKOVÁ. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-884-8.\\
STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.\\
SYSLOVÁ, Z., R. BURKOVIČOVÁ, J. KROPÁČKOVÁ, K. ŠILHÁNOVÁ a L. ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-276-6.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: EDUkační LABoratoř, 2016. ISBN 978-80-906082-5-2.\\