Dokončená práce zatím bez pokusu o obhajobu (DBPOO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
La littérature dans l'enseignement du français dans les écoles secondaires
Hlavní téma v angličtině
-
Název dle studenta
La littérature dans l'enseignement du français dans les écoles secondaires
Název dle studenta v angličtině
Literature in the teaching of French language in secondary schools
Souběžný název
-
Podnázev
La rôle de la littérature et l'utilisation de textes littéraires dans l'enseignement de la langue étrang?re dans les écoles secondaires de la République tch?que
Tato diplomová práce pojednává o úloze cizojazyčné literatury a využití literárního textu ve výuce francouzského jazyka na českých gymnáziích. Teoretická část je rozdělena do šesti kapitol. Nejprve se zabývá vymezením pojmu literatura, zkoumá roli literatury ve vzdělávání a její pojetí v rámci českých kurikulárních dokumentů a vzdělávacích programů. Dále se pak věnuje problematice čtenářské gramotnosti a práci s literárním textem ve výuce cizích jazyků. Cílem praktické části je vytvořit soubor efektivních výukových materiálů, které lze využít v hodinách francouzského jazyka.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the role of foreign language literature and the use of literary texts in the teaching of the French language in Czech grammar schools. The theoretical part is divided into six chapters. First, it deals with the definition of the term literature, examines the role of literature in education and its conception within the Czech curriculum documents and educational programmes. It then turns to the issue of literacy and working with literary texts in foreign language education. The aim of the practical part is to create a set of effective teaching materials that can be used in French language classes.
Klíčová slova
Francouzská literatura, francouzský jazyk, literární text, výuka cizích jazyků, výukové materiály, práce s textem, čtení.
Klíčová slova v angličtině
French literature, French language, literary text, foreign language teaching, educational materials, reading.
Rozsah průvodní práce
60 s. (125 000 znaků)
Jazyk
FR
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o úloze cizojazyčné literatury a využití literárního textu ve výuce francouzského jazyka na českých gymnáziích. Teoretická část je rozdělena do šesti kapitol. Nejprve se zabývá vymezením pojmu literatura, zkoumá roli literatury ve vzdělávání a její pojetí v rámci českých kurikulárních dokumentů a vzdělávacích programů. Dále se pak věnuje problematice čtenářské gramotnosti a práci s literárním textem ve výuce cizích jazyků. Cílem praktické části je vytvořit soubor efektivních výukových materiálů, které lze využít v hodinách francouzského jazyka.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the role of foreign language literature and the use of literary texts in the teaching of the French language in Czech grammar schools. The theoretical part is divided into six chapters. First, it deals with the definition of the term literature, examines the role of literature in education and its conception within the Czech curriculum documents and educational programmes. It then turns to the issue of literacy and working with literary texts in foreign language education. The aim of the practical part is to create a set of effective teaching materials that can be used in French language classes.
Klíčová slova
Francouzská literatura, francouzský jazyk, literární text, výuka cizích jazyků, výukové materiály, práce s textem, čtení.
Klíčová slova v angličtině
French literature, French language, literary text, foreign language teaching, educational materials, reading.
Zásady pro vypracování
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP.
V zimním semestru 2021 by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu.
Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 25. 2. 2022 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 6. 4. 2022, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text BP.
Do 30. 4. 2022 student odevzdá DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách.
Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti studenta - Vyhláška děkana č.1D/2020: (https://ff.zcu.cz/export/sites/ff/about/uredni-deska/vyhlasky-dekana/Vyhlaska-dekana-1D-2020.pdf) o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech.
Zásady pro vypracování
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP.
V zimním semestru 2021 by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu.
Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 25. 2. 2022 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 6. 4. 2022, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text BP.
Do 30. 4. 2022 student odevzdá DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách.
Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti studenta - Vyhláška děkana č.1D/2020: (https://ff.zcu.cz/export/sites/ff/about/uredni-deska/vyhlasky-dekana/Vyhlaska-dekana-1D-2020.pdf) o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech.
Seznam doporučené literatury
Dohalská, Marie; Schulzová, Oľga. Fonetika francouzštiny. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0570-8.
Lucile Charliac et Annie-Claude Motron. Phonétique progressive du français. Clé international, 1998.
Walter, Henriette. Le français dans tous les sens : grandes et petites histoires de notre langue. Paris : Robert Laffont, 2008. ISBN 978-2-7578-0245-8. Gross, G. Les expressions figées en français. Ophrys, 1996. Miquel, Claire. Vocabulaire progressif du français : avec 250 exercices : [niveau avancé]. Paris : CLE International, 1999. ISBN 209-033876-8.
Seznam doporučené literatury
Dohalská, Marie; Schulzová, Oľga. Fonetika francouzštiny. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0570-8.
Lucile Charliac et Annie-Claude Motron. Phonétique progressive du français. Clé international, 1998.
Walter, Henriette. Le français dans tous les sens : grandes et petites histoires de notre langue. Paris : Robert Laffont, 2008. ISBN 978-2-7578-0245-8. Gross, G. Les expressions figées en français. Ophrys, 1996. Miquel, Claire. Vocabulaire progressif du français : avec 250 exercices : [niveau avancé]. Paris : CLE International, 1999. ISBN 209-033876-8.