Tématem mé bakalářské práce byl návrh a výroba sady obsahující cvičné housle se smyčcem opatřené barevnými reliéfními značkami pro správné držení, krabičky s pop-upovými ilustracemi určující základní rytmy, sešit s popisem těchto rytmů a jednoduchým notovým záznamem. Toto vše je umístěnou v transportní krabici, která se dá použít i jako pouzdro pro opravdové housle a zároveň je i stojánkem pro noty. Sada je určena pro děti od tří let věku, které se hrou na housle začínají.
Děti s houslemi cvičí a tančí, učí se tak hrou a přirozeně si osvojují správné držení i manipulaci s nástrojem. I další postupy jsou založeny především na hře, radosti, cvičení sluchu, nikoliv trochu zastaralému učení se notám a jejich bezduchému přehrávání. Ideálně tedy usiluji o jakousi přípravu půdy pro hudební rozvoj dítěte a jeho cestu k tvoření.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is design of a set containing practice violin with a bow with colorful plastic marks for proper holding of an instrument, pop-up boxes with illustrations showing basic rythms, illustrated notebook with descriptoin of rythms and also simple sheet music. All of that placed in specially designed transort box that can also be used later as a transport box for real violin. Set is designed for three years old childeren and older.
Children practices, dances with the violin and naturally gets proper fingering position and get use to manipulate with an instrument. All the procedures are based mainly on play, happines, training of hearing not on elder and senseless playing etudes over and over. I try to prepare the groung for children´s musical development and his own way of creation.
teaching aid, violin, bow, book craft, illustration, music, paper, case
Rozsah průvodní práce
26 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce byl návrh a výroba sady obsahující cvičné housle se smyčcem opatřené barevnými reliéfními značkami pro správné držení, krabičky s pop-upovými ilustracemi určující základní rytmy, sešit s popisem těchto rytmů a jednoduchým notovým záznamem. Toto vše je umístěnou v transportní krabici, která se dá použít i jako pouzdro pro opravdové housle a zároveň je i stojánkem pro noty. Sada je určena pro děti od tří let věku, které se hrou na housle začínají.
Děti s houslemi cvičí a tančí, učí se tak hrou a přirozeně si osvojují správné držení i manipulaci s nástrojem. I další postupy jsou založeny především na hře, radosti, cvičení sluchu, nikoliv trochu zastaralému učení se notám a jejich bezduchému přehrávání. Ideálně tedy usiluji o jakousi přípravu půdy pro hudební rozvoj dítěte a jeho cestu k tvoření.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is design of a set containing practice violin with a bow with colorful plastic marks for proper holding of an instrument, pop-up boxes with illustrations showing basic rythms, illustrated notebook with descriptoin of rythms and also simple sheet music. All of that placed in specially designed transort box that can also be used later as a transport box for real violin. Set is designed for three years old childeren and older.
Children practices, dances with the violin and naturally gets proper fingering position and get use to manipulate with an instrument. All the procedures are based mainly on play, happines, training of hearing not on elder and senseless playing etudes over and over. I try to prepare the groung for children´s musical development and his own way of creation.
teaching aid, violin, bow, book craft, illustration, music, paper, case
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Záměrem je vytvořit pomůcky určené dětem, aby se správně naučili hrát na housle.
Způsob realizace: Kombinace různých výtvarných technik.
Cíl: Vytvořit naučné pomůcky pro hru na housle.
Předpokládaný charakter výstupu: Učební pomůcky v pouzdře vzniknou ve třech kusech, budou obsahovat minimálně 5 částí.
Rozsah průvodní zprávy: Průvodní zpráva bude mít rozsah minimálně 8 normostran text a 10 obrazových příloh.
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Záměrem je vytvořit pomůcky určené dětem, aby se správně naučili hrát na housle.
Způsob realizace: Kombinace různých výtvarných technik.
Cíl: Vytvořit naučné pomůcky pro hru na housle.
Předpokládaný charakter výstupu: Učební pomůcky v pouzdře vzniknou ve třech kusech, budou obsahovat minimálně 5 částí.
Rozsah průvodní zprávy: Průvodní zpráva bude mít rozsah minimálně 8 normostran text a 10 obrazových příloh.
Seznam doporučené literatury
Tobolka, Zdeněk. Kniha: Její vznik, Vývoj a rozbor. Praha: Orbis, 1949 Kocman, Jiřín H. Médium papír. Vyd. 2. Brno: Vutium, 2004. ISBN 80-214-2626-8. Khel, Richard. Na papír napsáno a natištěno. Korda, Josef. Papírenská encyklopedie. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1991. ISBN 80-03-00647-3 Khel, Richard. Poselství papíru. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-684-8
Seznam doporučené literatury
Tobolka, Zdeněk. Kniha: Její vznik, Vývoj a rozbor. Praha: Orbis, 1949 Kocman, Jiřín H. Médium papír. Vyd. 2. Brno: Vutium, 2004. ISBN 80-214-2626-8. Khel, Richard. Na papír napsáno a natištěno. Korda, Josef. Papírenská encyklopedie. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1991. ISBN 80-03-00647-3 Khel, Richard. Poselství papíru. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-684-8