Záměr mé práce je namalovat obrazy, přičemž každý z nich nakumuluje jednu danou (každý jinou) směsici pocitů, pocitů, které nás právě přenesou na určitá místa a okamžiky. Tak, aby na obrazech nebyly nijak konkrétně zobrazované, aby emoce nevznikala z pohledu na ně, ale aby pohled na emoci vyvolal podvědomě u každého jeho osobní konkrétní místo či okamžik. Nechtěla jsem tedy divákovi zobrazovat své osobní asociace, chtěla jsem obrazy námětově odosobnit, aby obrazy komunikovaly s každým, aby je přenesly do jejich situací spojené s předávanou emocí. Na to jsem se zaměřila ve své závěrečné práci.
Anotace v angličtině
I wanted to make paintings which would not tell my story, but tell everyone's stories. I make paintings which should associate their own bad and happy moments and places based on colors, form of contour lines and emotions. Emotions which transfer us to our concrete places and moments.
Klíčová slova
emoce, triptych, barevné plochy, asociace, vrstevnice, špatný, dobrý, gradient, síla místa, síla okamžiku, hlava, figura, energie, ruka, smutek, radost
Klíčová slova v angličtině
emotion, association, contour lines, colors, good side, bad side, gradient, power of place, power of moment, head, figure, energy, hand, sad, happy, triptych, color palette
Rozsah průvodní práce
21 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Záměr mé práce je namalovat obrazy, přičemž každý z nich nakumuluje jednu danou (každý jinou) směsici pocitů, pocitů, které nás právě přenesou na určitá místa a okamžiky. Tak, aby na obrazech nebyly nijak konkrétně zobrazované, aby emoce nevznikala z pohledu na ně, ale aby pohled na emoci vyvolal podvědomě u každého jeho osobní konkrétní místo či okamžik. Nechtěla jsem tedy divákovi zobrazovat své osobní asociace, chtěla jsem obrazy námětově odosobnit, aby obrazy komunikovaly s každým, aby je přenesly do jejich situací spojené s předávanou emocí. Na to jsem se zaměřila ve své závěrečné práci.
Anotace v angličtině
I wanted to make paintings which would not tell my story, but tell everyone's stories. I make paintings which should associate their own bad and happy moments and places based on colors, form of contour lines and emotions. Emotions which transfer us to our concrete places and moments.
Klíčová slova
emoce, triptych, barevné plochy, asociace, vrstevnice, špatný, dobrý, gradient, síla místa, síla okamžiku, hlava, figura, energie, ruka, smutek, radost
Klíčová slova v angličtině
emotion, association, contour lines, colors, good side, bad side, gradient, power of place, power of moment, head, figure, energy, hand, sad, happy, triptych, color palette
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Toto téma si vybírám z důvodu cítění změny přístupu lidí, jež jsem pozorovala při covidové pandemii. Našemu vztahu k majetku, rodině a městu. Změnu atmosféry, přístupu k žití a toto vše reflektovat ve své práci. Tento výstup budu zpracovávat malbou na plátno.
Způsob realizace: Kombinovaná technika.
Cíl: Vytvořit soubor děl, ve kterých využiji nabyté zkušenosti z průběhu studia a tím se maximálně přiblížit k mému záměru práce.
Předpokládaný charakter výstupu: Minimálně 3 plátna o minimálním rozměru 100 cm x 130 cm.
Rozsah průvodní zprávy: Minimálně 3 normostrany textu.
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Toto téma si vybírám z důvodu cítění změny přístupu lidí, jež jsem pozorovala při covidové pandemii. Našemu vztahu k majetku, rodině a městu. Změnu atmosféry, přístupu k žití a toto vše reflektovat ve své práci. Tento výstup budu zpracovávat malbou na plátno.
Způsob realizace: Kombinovaná technika.
Cíl: Vytvořit soubor děl, ve kterých využiji nabyté zkušenosti z průběhu studia a tím se maximálně přiblížit k mému záměru práce.
Předpokládaný charakter výstupu: Minimálně 3 plátna o minimálním rozměru 100 cm x 130 cm.
Rozsah průvodní zprávy: Minimálně 3 normostrany textu.
Seznam doporučené literatury
ELKINS, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Praha: Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1509-9.
STIBRAL, Karel. Estetika přírody: K historii estetického ocenění krajiny. Vyd. 1. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2020. ISBN 978-80-7465-402-2.
WHITEHEAD, Alfred North. Symbolismus, jeho význam a účin. Praha: Panglos,1998. ISBN 80-902205-5-
Seznam doporučené literatury
ELKINS, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Praha: Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1509-9.
STIBRAL, Karel. Estetika přírody: K historii estetického ocenění krajiny. Vyd. 1. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2020. ISBN 978-80-7465-402-2.
WHITEHEAD, Alfred North. Symbolismus, jeho význam a účin. Praha: Panglos,1998. ISBN 80-902205-5-