Sbírka povídek Ilustrovaný muž je stále jednou z mých nejoblíbenějších knih. Tato kniha je souborem povídek, které spojuje společná myšlenka. Příběhy jsou velmi volně propojené a nemají mezi sebou žádnou zjevnou souvislost; jejich propojení přesahuje rámec skutečného námětu. Výjimkou jsou předmluva a závěr, jejichž děj se celou knihou vine jako červená nit.
Dospěla jsem k rozhodnutí, že svými ilustracemi rozdělím tuto knihu na dvě části: náš svět a svět tetování. Náš svět je vícebarevný, jeho paleta není omezená, zatímco ve světě tetování existují omezení - převážně to jsou odstíny červené a zelené, které pak doplňují černá a bílá, jež jsou použity pro pomocné prvky a obrysy.
Anotace v angličtině
The Illustrated Man short story collection is still one of my favorite books. This book is a collection of short stories that share a common idea. The stories are very loosely interconnected and have no obvious connection; their interconnection goes beyond the actual subject. The exceptions are the preface and the conclusion, the plot of which goes like a red thread throughout the book.
I decided to divide this book into two parts: our world and the world of tattoos. Our world is multicolored, its palette is not limited, whereas in the world of tattoos there are limitations - mostly shades of red and green complemented by black and white, which are used for auxiliary elements and contours.
Klíčová slova
ilustrace, tetování, skica, digital, komiks, kniha
Klíčová slova v angličtině
illustration, tattoo, sketch, digital, comics, kniha
Rozsah průvodní práce
28 (10160)
Jazyk
CZ
Anotace
Sbírka povídek Ilustrovaný muž je stále jednou z mých nejoblíbenějších knih. Tato kniha je souborem povídek, které spojuje společná myšlenka. Příběhy jsou velmi volně propojené a nemají mezi sebou žádnou zjevnou souvislost; jejich propojení přesahuje rámec skutečného námětu. Výjimkou jsou předmluva a závěr, jejichž děj se celou knihou vine jako červená nit.
Dospěla jsem k rozhodnutí, že svými ilustracemi rozdělím tuto knihu na dvě části: náš svět a svět tetování. Náš svět je vícebarevný, jeho paleta není omezená, zatímco ve světě tetování existují omezení - převážně to jsou odstíny červené a zelené, které pak doplňují černá a bílá, jež jsou použity pro pomocné prvky a obrysy.
Anotace v angličtině
The Illustrated Man short story collection is still one of my favorite books. This book is a collection of short stories that share a common idea. The stories are very loosely interconnected and have no obvious connection; their interconnection goes beyond the actual subject. The exceptions are the preface and the conclusion, the plot of which goes like a red thread throughout the book.
I decided to divide this book into two parts: our world and the world of tattoos. Our world is multicolored, its palette is not limited, whereas in the world of tattoos there are limitations - mostly shades of red and green complemented by black and white, which are used for auxiliary elements and contours.
Klíčová slova
ilustrace, tetování, skica, digital, komiks, kniha
Klíčová slova v angličtině
illustration, tattoo, sketch, digital, comics, kniha
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Záměrem je rozšíření vědomostí a tvůrčích schopností.
Způsob realizace: Vyplyne z průběhu práce.
Cíl: Vytvoření ilustrované knihy známého autora.
Předpokládaný charakter výstupu: Kompletně řešení autorská kniha, včetně typografického řešení
a obálky. Kniha bude tištěna ve třech exemplářích. Kniha bude mít formát max. A3 a bude
obsahovat minimálně 25 ilustrovaných stran.
Rozsah průvodní zprávy: Minimum 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Záměrem je rozšíření vědomostí a tvůrčích schopností.
Způsob realizace: Vyplyne z průběhu práce.
Cíl: Vytvoření ilustrované knihy známého autora.
Předpokládaný charakter výstupu: Kompletně řešení autorská kniha, včetně typografického řešení
a obálky. Kniha bude tištěna ve třech exemplářích. Kniha bude mít formát max. A3 a bude
obsahovat minimálně 25 ilustrovaných stran.
Rozsah průvodní zprávy: Minimum 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB/art, 2008. ISBN 978- 80-7381-419-9.
GROENSTEEN, Thierry. Stavba komiksu. Brno: Host, 2005. Studium (Host). ISBN 80-7294-141-0.
RATKOVSKi,Natali. Profession - illustrator: learn to think creative. Moskva: Mann, Ivanov &
Ferber, 2011. ISBN 978-5-91657-912-3.
LOOMIS, Andrew. Creative Illustration. New York, The Viking Press, 1948. ISBN-10 1845769287.
SOLOMON, Andrew. The Noonday Demon: An Atlas of Depression. New York, Scribner, 2002.
ISBN 13 9780684854670.
HOUSTON, Greg. Illustration that Works: Professional Techniques for Artistic and Commercial
Success. New York, Monacelli Studio, 2016. ISBN13: 9781580934473
Seznam doporučené literatury
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB/art, 2008. ISBN 978- 80-7381-419-9.
GROENSTEEN, Thierry. Stavba komiksu. Brno: Host, 2005. Studium (Host). ISBN 80-7294-141-0.
RATKOVSKi,Natali. Profession - illustrator: learn to think creative. Moskva: Mann, Ivanov &
Ferber, 2011. ISBN 978-5-91657-912-3.
LOOMIS, Andrew. Creative Illustration. New York, The Viking Press, 1948. ISBN-10 1845769287.
SOLOMON, Andrew. The Noonday Demon: An Atlas of Depression. New York, Scribner, 2002.
ISBN 13 9780684854670.
HOUSTON, Greg. Illustration that Works: Professional Techniques for Artistic and Commercial
Success. New York, Monacelli Studio, 2016. ISBN13: 9781580934473