Jako svou diplomovou práci jsem si zvolila stolní hru. Hra je zaměřena na dějiny výtvarného umění. Snažila jsem se vytvořit vzdělávací zábavnou hru, která by usnadnila studentům učení se dějin umění a zároveň s uměním seznámila širokou veřejnost. Vytvořila jsem dvě verze hry, z nichž jedna se hraje za pomoci mobilu s aplikací. Hra obsahuje herní desku, šest galerií, karty, šest kostek a hracích figurek a pravidla hry. Cílem hry je naplnit svou galerii šesti slavnými obrazy. Má hra by měla především hráče učit znalosti z dějin umění novou formou. Ke hře vznikla také webová aplikace s animacemi, která je důležitá pro hru. Aplikaci jsem zvolila hlavně z důvodu, aby šly otázky aktualizovat a přidávat stále nové.
Anotace v angličtině
I choose desk game as my master´s thesis. The game is focused on the history of arts. I try to make entertaining educational game which will help student and public with learning of arts history. I create two game version which one of them works with mobile application. The game contains game board, six art galleries, cards, six game dice and six playing figures and game rules. The goal of this game is collect six famous works into your gallery. My game should be educational at first and that in new way. Main part of my game is web application with animations. I choose application mainly for the reason of actualization of questions.
Klíčová slova
hra, desková hra, vědomostní hra, dějiny umění, design, historie umění, stolní hra, společenská hra, aplikace, dějiny výtvarného umění, galerie, grafický design, animace
Jako svou diplomovou práci jsem si zvolila stolní hru. Hra je zaměřena na dějiny výtvarného umění. Snažila jsem se vytvořit vzdělávací zábavnou hru, která by usnadnila studentům učení se dějin umění a zároveň s uměním seznámila širokou veřejnost. Vytvořila jsem dvě verze hry, z nichž jedna se hraje za pomoci mobilu s aplikací. Hra obsahuje herní desku, šest galerií, karty, šest kostek a hracích figurek a pravidla hry. Cílem hry je naplnit svou galerii šesti slavnými obrazy. Má hra by měla především hráče učit znalosti z dějin umění novou formou. Ke hře vznikla také webová aplikace s animacemi, která je důležitá pro hru. Aplikaci jsem zvolila hlavně z důvodu, aby šly otázky aktualizovat a přidávat stále nové.
Anotace v angličtině
I choose desk game as my master´s thesis. The game is focused on the history of arts. I try to make entertaining educational game which will help student and public with learning of arts history. I create two game version which one of them works with mobile application. The game contains game board, six art galleries, cards, six game dice and six playing figures and game rules. The goal of this game is collect six famous works into your gallery. My game should be educational at first and that in new way. Main part of my game is web application with animations. I choose application mainly for the reason of actualization of questions.
Klíčová slova
hra, desková hra, vědomostní hra, dějiny umění, design, historie umění, stolní hra, společenská hra, aplikace, dějiny výtvarného umění, galerie, grafický design, animace
Tvůrčí záměr: Vytvořit společenskou hru na téma výtvarné umění.
Způsob realizace: Sběr podkladů, skicování, ověřování optimálních návrhů, finalizace,
využití digitálních aplikací pro zpracování grafických motivů a textů.
Cíl: Vytvoření společenské hry s mobilní aplikací.
Předpokládaný výstup: Desková hra v tištěné podobě s mobilní aplikací.
Tvůrčí záměr: Vytvořit společenskou hru na téma výtvarné umění.
Způsob realizace: Sběr podkladů, skicování, ověřování optimálních návrhů, finalizace,
využití digitálních aplikací pro zpracování grafických motivů a textů.
Cíl: Vytvoření společenské hry s mobilní aplikací.
Předpokládaný výstup: Desková hra v tištěné podobě s mobilní aplikací.
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. V Praze: Rubato, 2014.
Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-27-8.
BERAN, Vladimír. Aktualizovaný typografický manuál. Osmé vydání. Praha:
Kafka design, 2016.
PECINA, Martin. Knihy a typografie. Vydání třetí, rozšířené. Brno: Host, 2017.
ISBN 978-80-7577-040-0.
FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Graphic design for the 21st century / Grafikdesign
im 21. jahrhundert: 100 of the world's best graphic designers. Köln: Taschen, 2003. ISBN 3-8228-1605-1.
Seznam doporučené literatury
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. V Praze: Rubato, 2014.
Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-27-8.
BERAN, Vladimír. Aktualizovaný typografický manuál. Osmé vydání. Praha:
Kafka design, 2016.
PECINA, Martin. Knihy a typografie. Vydání třetí, rozšířené. Brno: Host, 2017.
ISBN 978-80-7577-040-0.
FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Graphic design for the 21st century / Grafikdesign
im 21. jahrhundert: 100 of the world's best graphic designers. Köln: Taschen, 2003. ISBN 3-8228-1605-1.