V mé závěrečné bakalářské práci s názvem "Sladký život" se soustředím na instalaci objektu v prostoru, jeho tělesnost a propojení s divákem. Použila jsem pro mne nové, experimentální techniky a materiály, abych lépe vyjádřila své myšlenky. Díky použitým technikám bude objekt postupem času sám měnit vzhled, tvar a pravděpodobně i barvu a vůni jako reakci na prostředí, ve kterém bude umístěn a také vzhledem k plynoucímu času. Začne se rozpadat a někdy v budoucnu celý zmizí. Divák tak může pokaždé zkoumat jiné pohledy, textury, vůně.
Při tvorbě tohoto objektu šlo o proces, kterým jsem se učila přestat tolik lpět na celkovém výsledku a touze zavděčit se svým uměním pouze divákovi - kritikovi. Zároveň jsem do svého díla vnesla svou úzkost ze smrti a promítla do něj svůj existenciální strach z toho, že jednou nebudu. V průběhu rozpadu celého objektu se budu i nadále smiřovat s tím, že celý zmizí a stejně tak tímto smířením mírnit úzkost ze své vlastní konečnosti.
Anotace v angličtině
In my final bachelor's work called "The Sweet Life" I focus on the object and its physicality and connection with the viewer. I tried new, experimental techniques and materials I've never used before to better express my thoughts. Thanks to the used techniques, the object itself will change its appearance, shape and probably also the color and scent in response to the environment in which it will be located and also due to the passage of time. It will begin to disintegrate and sometime in the future it will disappear. The viewer can always explore different views, textures and smells.
Creating this object was a process by which I learned to stop clinging so much to the overall results and not to owe my art only to the viewer - the critic. At the same time, I brought my anxiety about death into my work and projected into it my existential fear that I would not exist one day. During the disintegration of the whole object, I will continuously be forced to accept that the whole work will disappear, as well as alleviate the anxiety of my own finiteness.
Klíčová slova
objekt, instalace, jídlo, smrt, rozpad, proces
Klíčová slova v angličtině
object, instalation, food, death, disintegration, process
Rozsah průvodní práce
32 s. (22617 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V mé závěrečné bakalářské práci s názvem "Sladký život" se soustředím na instalaci objektu v prostoru, jeho tělesnost a propojení s divákem. Použila jsem pro mne nové, experimentální techniky a materiály, abych lépe vyjádřila své myšlenky. Díky použitým technikám bude objekt postupem času sám měnit vzhled, tvar a pravděpodobně i barvu a vůni jako reakci na prostředí, ve kterém bude umístěn a také vzhledem k plynoucímu času. Začne se rozpadat a někdy v budoucnu celý zmizí. Divák tak může pokaždé zkoumat jiné pohledy, textury, vůně.
Při tvorbě tohoto objektu šlo o proces, kterým jsem se učila přestat tolik lpět na celkovém výsledku a touze zavděčit se svým uměním pouze divákovi - kritikovi. Zároveň jsem do svého díla vnesla svou úzkost ze smrti a promítla do něj svůj existenciální strach z toho, že jednou nebudu. V průběhu rozpadu celého objektu se budu i nadále smiřovat s tím, že celý zmizí a stejně tak tímto smířením mírnit úzkost ze své vlastní konečnosti.
Anotace v angličtině
In my final bachelor's work called "The Sweet Life" I focus on the object and its physicality and connection with the viewer. I tried new, experimental techniques and materials I've never used before to better express my thoughts. Thanks to the used techniques, the object itself will change its appearance, shape and probably also the color and scent in response to the environment in which it will be located and also due to the passage of time. It will begin to disintegrate and sometime in the future it will disappear. The viewer can always explore different views, textures and smells.
Creating this object was a process by which I learned to stop clinging so much to the overall results and not to owe my art only to the viewer - the critic. At the same time, I brought my anxiety about death into my work and projected into it my existential fear that I would not exist one day. During the disintegration of the whole object, I will continuously be forced to accept that the whole work will disappear, as well as alleviate the anxiety of my own finiteness.
Klíčová slova
objekt, instalace, jídlo, smrt, rozpad, proces
Klíčová slova v angličtině
object, instalation, food, death, disintegration, process
Zásady pro vypracování
Výzkum a tvorba na téma uplatnění nových prostředků a technologií v umělecké oblasti
Tvůrčí záměr: Téma média a experiment jsem si zvolila, protože jsem si v průběhu studia vyzkoušela různá média a ve své bakalářské práci bych je chtěla kombinovat.
Způsob realizace: Intermediální instalace v prostoru.
Cíl: Svým dílem bych se chtěla dotýkat různých citlivých témat, které bych chtěla podat naivní formou podobné dětskému pohledu na svět.
Předpokládaný charakter výstupu: Instalace o rozměru 0,5 metru až 3 metry.
Rozsah průvodní zprávy: 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
Výzkum a tvorba na téma uplatnění nových prostředků a technologií v umělecké oblasti
Tvůrčí záměr: Téma média a experiment jsem si zvolila, protože jsem si v průběhu studia vyzkoušela různá média a ve své bakalářské práci bych je chtěla kombinovat.
Způsob realizace: Intermediální instalace v prostoru.
Cíl: Svým dílem bych se chtěla dotýkat různých citlivých témat, které bych chtěla podat naivní formou podobné dětskému pohledu na svět.
Předpokládaný charakter výstupu: Instalace o rozměru 0,5 metru až 3 metry.
Rozsah průvodní zprávy: 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
MORGANOVÁ, Pavlína, ed. Někdy v sukni: umění 90. let. Brno: Moravská galerie v Brně, 2014. ISBN 978-80-7027-272-5. MORGANOVÁ, Pavlína. Czech action art: happenings, actions, events, land art, body art and performance art behind the iron curtain. Prague: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2317-7. RUHRBERG, Karl - Schneckenburger, Manfred - Fricková, Christiane - Honnef, Klaus: Umění 20. století (Malířství - Skulptury a objekty - Nová média - Fotografie), Praha 2004. ISBN 80-7209-521-8. HOROVÁ, Anděla, ed. Nová encyklopedie českého výtvarného umění. Praha: Academia, 1995. ISBN 80-200-0522-6.
Seznam doporučené literatury
MORGANOVÁ, Pavlína, ed. Někdy v sukni: umění 90. let. Brno: Moravská galerie v Brně, 2014. ISBN 978-80-7027-272-5. MORGANOVÁ, Pavlína. Czech action art: happenings, actions, events, land art, body art and performance art behind the iron curtain. Prague: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2317-7. RUHRBERG, Karl - Schneckenburger, Manfred - Fricková, Christiane - Honnef, Klaus: Umění 20. století (Malířství - Skulptury a objekty - Nová média - Fotografie), Praha 2004. ISBN 80-7209-521-8. HOROVÁ, Anděla, ed. Nová encyklopedie českého výtvarného umění. Praha: Academia, 1995. ISBN 80-200-0522-6.