Nebe, peklo, ráj, hra, kterou si jistě každý z nás pamatuje z dětství. Na této hře jsou postaveny základy a název celého díla. Hlavní myšlenka a cíl projektu je vytvoření interaktivního automatu na hru Nebe, peklo, ráj, ve které se promísí nejen můj, ale i váš život. Ukážou se zde situace všedních dnů, ale i stinné stránky života každého z nás. Na interakci s dílem napomáhá také možnost vyrobit si vlastní skládanku Nebe, peklo, ráj a vytvořit tak další z příběhů. Všechny naše příběhy se promísí v jednu společnost. Automat tvaru kvádru o velikosti 30x30x90cm vyrobený z plexiskla bude zavěšen na zdi. Ve spodní části nádoby jsou otevírací dvířka, díky kterým na vás doslova "vypadne" jedna z několika skládanek, kterou si můžeme zahrát a zjistit tak příběh někoho z nás.
Anotace v angličtině
Heaven, hell, paradise, a game which is remembered by all of us from our childhood. This game is the basis and the title of the whole work.The main idea and goal of the project is to create an interactive instalation for the game Heaven, Hell, Paradise, in which not only my life but also yours will be mixed. It will show the situations of everyday life but also the darker sides of everyone's life. The ability to make your own Heaven, Hell, Paradise game to create another one of the stories also helps to interact with the piece. All of our stories will blend into one community. The automatic machine in the shape of a block of 30x30x90 cm made of plexiglass will be hanging on the wall. At the bottom part of the automatic machine there is a door that opens, which makes one of several games literally fall out at you. We can play the game and find out the story of one of us.
Klíčová slova
interaktivní instalace, hra, automat, interakce, diplomová práce
Nebe, peklo, ráj, hra, kterou si jistě každý z nás pamatuje z dětství. Na této hře jsou postaveny základy a název celého díla. Hlavní myšlenka a cíl projektu je vytvoření interaktivního automatu na hru Nebe, peklo, ráj, ve které se promísí nejen můj, ale i váš život. Ukážou se zde situace všedních dnů, ale i stinné stránky života každého z nás. Na interakci s dílem napomáhá také možnost vyrobit si vlastní skládanku Nebe, peklo, ráj a vytvořit tak další z příběhů. Všechny naše příběhy se promísí v jednu společnost. Automat tvaru kvádru o velikosti 30x30x90cm vyrobený z plexiskla bude zavěšen na zdi. Ve spodní části nádoby jsou otevírací dvířka, díky kterým na vás doslova "vypadne" jedna z několika skládanek, kterou si můžeme zahrát a zjistit tak příběh někoho z nás.
Anotace v angličtině
Heaven, hell, paradise, a game which is remembered by all of us from our childhood. This game is the basis and the title of the whole work.The main idea and goal of the project is to create an interactive instalation for the game Heaven, Hell, Paradise, in which not only my life but also yours will be mixed. It will show the situations of everyday life but also the darker sides of everyone's life. The ability to make your own Heaven, Hell, Paradise game to create another one of the stories also helps to interact with the piece. All of our stories will blend into one community. The automatic machine in the shape of a block of 30x30x90 cm made of plexiglass will be hanging on the wall. At the bottom part of the automatic machine there is a door that opens, which makes one of several games literally fall out at you. We can play the game and find out the story of one of us.
Klíčová slova
interaktivní instalace, hra, automat, interakce, diplomová práce
Prostorová instalace využívající libovolnou formu interakce se zapojením technologií korespondujících
s aktuálními trendy.
a) Tvůrčí záměr: Téma Interaktivní instalace jsem si zvolila z důvodu zájmu o instalace,
které jsou v přímé interakci s okolím. Můj záměr je vytvořit umělecké dílo, které člověka
na první pohled překvapí a zaujme.
b) Způsob realizace: Vytvoření instalace, která bude v interakci s okolím za využití
technologií korespondujících s aktuálními trendy.
c) Cíl: Ráda bych vytvořila instalaci, která bude v přímé interakci s divákem.
Instalace by měla splňovat všechna daná kritéria a mé vize.
d) Předpokládaný charakter výstupu: Interaktivní instalace, která vyplyne z procesu
celé tvorby díla.
e) Rozsah průvodní zprávy: min. 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
Prostorová instalace využívající libovolnou formu interakce se zapojením technologií korespondujících
s aktuálními trendy.
a) Tvůrčí záměr: Téma Interaktivní instalace jsem si zvolila z důvodu zájmu o instalace,
které jsou v přímé interakci s okolím. Můj záměr je vytvořit umělecké dílo, které člověka
na první pohled překvapí a zaujme.
b) Způsob realizace: Vytvoření instalace, která bude v interakci s okolím za využití
technologií korespondujících s aktuálními trendy.
c) Cíl: Ráda bych vytvořila instalaci, která bude v přímé interakci s divákem.
Instalace by měla splňovat všechna daná kritéria a mé vize.
d) Předpokládaný charakter výstupu: Interaktivní instalace, která vyplyne z procesu
celé tvorby díla.
e) Rozsah průvodní zprávy: min. 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
FARTHING, Stephen, ed. Umění: od počátku do současnosti. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 9788073916220.
KINTERA, Krištof a Karel SRP, SERRANOVÁ, Mariana, ed. Krištof Kintera. V Řevnicích:
Arbor vitae, 2012. ISBN 9788087164969.