Ve své závěrečné práci jsem se pokusila vytvořit dílo, které reflektuje mou fascinaci pohybem. Pokusila jsem se vytvořit performance za pomocí objektu obsahující téma rotace a zanechávání informací, které jsou hlavním bodem pro následný genetický vývoj. Forma zpracování souvisí také s mojí vlastní interpretací, kdy jsem se snažila jít ve stopách rukopisu své tvorby. Dílo nese prvky hrubé síly a křehkosti lidského těla. Industriální konstrukce má evokovat skořápku i těžké břemeno, které mi brání v pohybu a zároveň pomáhá v tvorbě. Tato konstrukce je svařena z kovu a má cíleně neupravený povrch. Vytvářím tak kontrast se svou tělesnou schránkou, jenž se jako citlivá hmota snaží s objektem zápasit, ale také si ho tak trochu podmanit. Vznikla tím souhra dvou odlišných hmot se schopností dohromady vytvořit kresbu za pomocí rotačních pohybů. Do kovové konstrukce jsem vložila tvrdé grafitové tuhy zanechávající černou stopu na bílém podkladu z kreslícího kartonu. V rámci performance vzniká kresba, kterou chci vyjádřit všechna témata popsána v teoretické práci. Divák může ve výsledné kresbě vidět šroubovici DNA, oběžnou dráhu vesmírných těles či kmitání elektronů kolem jádra atomu.
Anotace v angličtině
I tried to create a work that reflects my fascination with movement. I tried to create a performance using an object of the theme of rotation and information, which is the main topic for genetic transformation. The form of processing is also related to my own interpretation and style of works. This work has elements of strength and sensitivity of the human body. The industrial construction evokes the shell and also the heavy burden which limits my movement but at the same time helps me to create something new. This construction is created from metal material and has an unmodified appearance. I create a contrast with my body that looks like a sensitive matter. I created an interplay of two different materials with the ability to create a drawing together using rotational movements. I inserted hard graphite pencils into the metal structure. These pencils made black mark on a white background made of drawing cardboard. I created an artistic performance that includes all the topics that I described in this theoretical work. In the result, the viewer can see a drawing with visual of the helix of DNA, the orbit of space objects or the rotation of electrons around the nukleus of an atom.
Ve své závěrečné práci jsem se pokusila vytvořit dílo, které reflektuje mou fascinaci pohybem. Pokusila jsem se vytvořit performance za pomocí objektu obsahující téma rotace a zanechávání informací, které jsou hlavním bodem pro následný genetický vývoj. Forma zpracování souvisí také s mojí vlastní interpretací, kdy jsem se snažila jít ve stopách rukopisu své tvorby. Dílo nese prvky hrubé síly a křehkosti lidského těla. Industriální konstrukce má evokovat skořápku i těžké břemeno, které mi brání v pohybu a zároveň pomáhá v tvorbě. Tato konstrukce je svařena z kovu a má cíleně neupravený povrch. Vytvářím tak kontrast se svou tělesnou schránkou, jenž se jako citlivá hmota snaží s objektem zápasit, ale také si ho tak trochu podmanit. Vznikla tím souhra dvou odlišných hmot se schopností dohromady vytvořit kresbu za pomocí rotačních pohybů. Do kovové konstrukce jsem vložila tvrdé grafitové tuhy zanechávající černou stopu na bílém podkladu z kreslícího kartonu. V rámci performance vzniká kresba, kterou chci vyjádřit všechna témata popsána v teoretické práci. Divák může ve výsledné kresbě vidět šroubovici DNA, oběžnou dráhu vesmírných těles či kmitání elektronů kolem jádra atomu.
Anotace v angličtině
I tried to create a work that reflects my fascination with movement. I tried to create a performance using an object of the theme of rotation and information, which is the main topic for genetic transformation. The form of processing is also related to my own interpretation and style of works. This work has elements of strength and sensitivity of the human body. The industrial construction evokes the shell and also the heavy burden which limits my movement but at the same time helps me to create something new. This construction is created from metal material and has an unmodified appearance. I create a contrast with my body that looks like a sensitive matter. I created an interplay of two different materials with the ability to create a drawing together using rotational movements. I inserted hard graphite pencils into the metal structure. These pencils made black mark on a white background made of drawing cardboard. I created an artistic performance that includes all the topics that I described in this theoretical work. In the result, the viewer can see a drawing with visual of the helix of DNA, the orbit of space objects or the rotation of electrons around the nukleus of an atom.
Pro svou diplomovou práci jsem vybrala název Gen. Vlastním názvem navazuji na své předchozí práce.
Záměrem je pracovat s nitrem těla, vyzdvihnout funkci orgánů a následnou mutaci v novou entitu.
Způsob realizace:
U své diplomové práce bych chtěla pracovat s více variantami médií, abych našla tu správnou cestu
k vyjádření. V úvahu jsou umělecké techniky jako malba, tvorba objektu, studie či videoartové dílo.
Cíl:
Chci se pokusit popsat změny, které nejen naše tělo podstoupilo, ale do budoucna ještě podstoupí.
Téma reaguje také na současnou situaci, kdy jako vůdčí tvorové bojujeme s vlastními těly.
Chci vytvořit dílo, které by neslo myšlenku zárodku, rozrůstání a transformace.
Hlavní myšlenkou je také propojení světa zvířat a lidí a smazat tak pomyslnou čáru,
kterou jsme jako vůdčí druh vytvořili.
Předpokládaný charakter výstupu:
1 intermediální dílo o rozměru 1m až 5m.
Rozsah průvodní zprávy:
Minimálně 8 normostran.
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr:
Pro svou diplomovou práci jsem vybrala název Gen. Vlastním názvem navazuji na své předchozí práce.
Záměrem je pracovat s nitrem těla, vyzdvihnout funkci orgánů a následnou mutaci v novou entitu.
Způsob realizace:
U své diplomové práce bych chtěla pracovat s více variantami médií, abych našla tu správnou cestu
k vyjádření. V úvahu jsou umělecké techniky jako malba, tvorba objektu, studie či videoartové dílo.
Cíl:
Chci se pokusit popsat změny, které nejen naše tělo podstoupilo, ale do budoucna ještě podstoupí.
Téma reaguje také na současnou situaci, kdy jako vůdčí tvorové bojujeme s vlastními těly.
Chci vytvořit dílo, které by neslo myšlenku zárodku, rozrůstání a transformace.
Hlavní myšlenkou je také propojení světa zvířat a lidí a smazat tak pomyslnou čáru,
kterou jsme jako vůdčí druh vytvořili.
Předpokládaný charakter výstupu:
1 intermediální dílo o rozměru 1m až 5m.
Rozsah průvodní zprávy:
Minimálně 8 normostran.
Seznam doporučené literatury
UHLENBROEK, Charlotte. Život zvířat. Praha: Knižní klub, 2009. ISBN 978-80-242-2499-2.
VOTÝPKA, Jan, Iva KOLÁŘOVÁ a Petr HORÁK. O parazitech a lidech. V Praze: Stanislav Juhaňák - Triton,
2018. ISBN 978-80-7553-350-0.
ŠVANKMAJER, Jan, DRYJE, František a Bertrand SCHMITT, ed. Jan Švankmajer: možnosti dialogu: mezi filmem
a volnou tvorbou. V Řevnicích: Arbor vitae, 2012. ISBN 978-80-7467-015-2.
KAFKA, Břetislav. Nové základy experimentální psychologie: duševědné výzkumy a objevy.
12. vyd. (1. vyd. v nakl. Road). Praha: Road, 1991. Psyché (Road). ISBN 80-85385-08-2.
Seznam doporučené literatury
UHLENBROEK, Charlotte. Život zvířat. Praha: Knižní klub, 2009. ISBN 978-80-242-2499-2.
VOTÝPKA, Jan, Iva KOLÁŘOVÁ a Petr HORÁK. O parazitech a lidech. V Praze: Stanislav Juhaňák - Triton,
2018. ISBN 978-80-7553-350-0.
ŠVANKMAJER, Jan, DRYJE, František a Bertrand SCHMITT, ed. Jan Švankmajer: možnosti dialogu: mezi filmem
a volnou tvorbou. V Řevnicích: Arbor vitae, 2012. ISBN 978-80-7467-015-2.
KAFKA, Břetislav. Nové základy experimentální psychologie: duševědné výzkumy a objevy.
12. vyd. (1. vyd. v nakl. Road). Praha: Road, 1991. Psyché (Road). ISBN 80-85385-08-2.