Diplomová práce je zaměřena na problematiku práce s hlasem u hlasového profesionála. Hlavním záměrem práce je představit několik možností práce s hlasem u hlasového profesionála, nastínit důležité kapitoly z oblasti hlasové výchovy a prostřednictvím pedagogického průzkumu zjistit úroveň a znalost hlasové výchovy na vybraném vzorku studentů a pedagogů.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is to determine how voice professionals manage working with a voice. The main point of this thesis was to introduce several options of working with the voice as a voice professional as well as outline major chapters from the field of vocal education. Furthermore, the thesis utilizes pedagogical research to determine the level and knowledge of vocal education in the pedagogical profession.
Klíčová slova
hlasová výchova, práce s hlasem, hlasový profesionál, hlasová reedukace, hlasová hygiena, rétorika
Klíčová slova v angličtině
vocal education, working with a voice, a voice professional, vocal reeducation, vocal hygiene, rhetoric
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku práce s hlasem u hlasového profesionála. Hlavním záměrem práce je představit několik možností práce s hlasem u hlasového profesionála, nastínit důležité kapitoly z oblasti hlasové výchovy a prostřednictvím pedagogického průzkumu zjistit úroveň a znalost hlasové výchovy na vybraném vzorku studentů a pedagogů.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is to determine how voice professionals manage working with a voice. The main point of this thesis was to introduce several options of working with the voice as a voice professional as well as outline major chapters from the field of vocal education. Furthermore, the thesis utilizes pedagogical research to determine the level and knowledge of vocal education in the pedagogical profession.
Klíčová slova
hlasová výchova, práce s hlasem, hlasový profesionál, hlasová reedukace, hlasová hygiena, rétorika
Klíčová slova v angličtině
vocal education, working with a voice, a voice professional, vocal reeducation, vocal hygiene, rhetoric
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce - do srpna 2020 2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce - do září 2020 3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2021 4. Zpracování přílohové části - do března 2021 5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce - do srpna 2020 2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce - do září 2020 3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2021 4. Zpracování přílohové části - do března 2021 5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
1. COBLENZER, Horst a Franz MUHAR. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: Akademie múzických umění, 2001. 2. ČÉŠKOVÁ, Olga. Pěvecká výchova. Čtvrté vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2017. 3. GAUDLOVÁ, L. Technika mluvy a zpěvu herce: Úvod do problematiky, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 4. KIML, Josef. Co máme vědět o hlasu: zpěvní hlas - poruchy - prevence. Praha: Supraphon, 1989. 5. LOHMANN, P. Chyby hlasové techniky a jejich náprava; hlasový poradce v otázkách a odpovědích. Praha-Bratislava: Editio Supraphon, 1968. 6. MAJTNER, Jaroslav. Hlasová výchova. 2., nezměň, vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 7. OBEŠLOVÁ, Miluše. Význam hlasové výchovy při nápravě mluvního hlasu. Hradec Králové: Tandem ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové, 2014. 8. PASTYŘÍK, Svatopluk. Cvičebnice mluveného projevu pro učitele. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 9. PEŠOVÁ, Marie. Rétorika - umění mluvit a jednat s lidmi. Brno: CERM, 1998. ITEM. 10. ŠPAČKOVÁ, Alena. Trénink techniky řeči: naučte se mluvit barevně. Praha: Grada, 2015. 11. TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. 12. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, Jarmila. O kultuře mluveného projevu. Praha: Svoboda, 1983. 13. VYDROVÁ, Jitka. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy. Praha: Medical Healthcom, 2014. 14. VYDROVÁ, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. Praha: Medical Healthcom, 2014.
Seznam doporučené literatury
1. COBLENZER, Horst a Franz MUHAR. Dech a hlas: návod k dobré mluvě. Praha: Akademie múzických umění, 2001. 2. ČÉŠKOVÁ, Olga. Pěvecká výchova. Čtvrté vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2017. 3. GAUDLOVÁ, L. Technika mluvy a zpěvu herce: Úvod do problematiky, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 4. KIML, Josef. Co máme vědět o hlasu: zpěvní hlas - poruchy - prevence. Praha: Supraphon, 1989. 5. LOHMANN, P. Chyby hlasové techniky a jejich náprava; hlasový poradce v otázkách a odpovědích. Praha-Bratislava: Editio Supraphon, 1968. 6. MAJTNER, Jaroslav. Hlasová výchova. 2., nezměň, vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 7. OBEŠLOVÁ, Miluše. Význam hlasové výchovy při nápravě mluvního hlasu. Hradec Králové: Tandem ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové, 2014. 8. PASTYŘÍK, Svatopluk. Cvičebnice mluveného projevu pro učitele. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 9. PEŠOVÁ, Marie. Rétorika - umění mluvit a jednat s lidmi. Brno: CERM, 1998. ITEM. 10. ŠPAČKOVÁ, Alena. Trénink techniky řeči: naučte se mluvit barevně. Praha: Grada, 2015. 11. TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. 12. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, Jarmila. O kultuře mluveného projevu. Praha: Svoboda, 1983. 13. VYDROVÁ, Jitka. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy. Praha: Medical Healthcom, 2014. 14. VYDROVÁ, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. Praha: Medical Healthcom, 2014.