Cílem bakalářské práce je vymezit charakteristické znaky maloobchodních prodejen vietnamské komunity, zpracovat PEST analýzu a SWOT analýzu podnikání vietnamské komunity v maloobchodě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kde v teoretické části jsou vymezeny pojmy jako obchod a maloobchod. Dále je zde vysvětleno okolí maloobchodního podniku, typy maloobchodních prodejen, fyzická dostupnost maloobchodních služeb, a nakonec obchodní činnosti v maloobchodě. V praktické části se nachází výzkum, který byl proveden prostřednictvím rozhovorů s majiteli a jejich zákazníky daných prodejen. Následně byla provedena PEST a SWOT analýza na základě těchto rozhovorů. Nakonec byla navržena doporučení, která by mohla vietnamským prodejnám pomoci získat nové zákazníky či zlepšit situaci v prodejně.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to define the characteristics of the retail outlets of the Vietnamese community, to develop a PEST analysis and SWOT analysis of the Vietnamese community's retail business. The thesis is divided into theoretical and practical parts, where the theoretical part defines the terms such as shop and retail. It also explains the environment of retail business, types of retail outlets, physical accessibility of retail services, and finally the business activities in retail. In the practical part, there is research that was conducted through interviews with the owners and their customers of the stores in question. Subsequently, a PEST and SWOT analysis was conducted based on these interviews. Finally, recommendations were proposed that could help Vietnamese stores to attract new customers or improve the store situation.
Klíčová slova
maloobchod, vietnamská komunita, maloobchodní činnosti, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
retail, Vietnamese community, retail activities, PEST analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
62 s. (87 216 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je vymezit charakteristické znaky maloobchodních prodejen vietnamské komunity, zpracovat PEST analýzu a SWOT analýzu podnikání vietnamské komunity v maloobchodě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kde v teoretické části jsou vymezeny pojmy jako obchod a maloobchod. Dále je zde vysvětleno okolí maloobchodního podniku, typy maloobchodních prodejen, fyzická dostupnost maloobchodních služeb, a nakonec obchodní činnosti v maloobchodě. V praktické části se nachází výzkum, který byl proveden prostřednictvím rozhovorů s majiteli a jejich zákazníky daných prodejen. Následně byla provedena PEST a SWOT analýza na základě těchto rozhovorů. Nakonec byla navržena doporučení, která by mohla vietnamským prodejnám pomoci získat nové zákazníky či zlepšit situaci v prodejně.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to define the characteristics of the retail outlets of the Vietnamese community, to develop a PEST analysis and SWOT analysis of the Vietnamese community's retail business. The thesis is divided into theoretical and practical parts, where the theoretical part defines the terms such as shop and retail. It also explains the environment of retail business, types of retail outlets, physical accessibility of retail services, and finally the business activities in retail. In the practical part, there is research that was conducted through interviews with the owners and their customers of the stores in question. Subsequently, a PEST and SWOT analysis was conducted based on these interviews. Finally, recommendations were proposed that could help Vietnamese stores to attract new customers or improve the store situation.
Klíčová slova
maloobchod, vietnamská komunita, maloobchodní činnosti, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
retail, Vietnamese community, retail activities, PEST analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod k výzkumnému tématu.
Uveďte charakteristické znaky maloobchodních prodejen vietnamské komunity.
Zpracujte PEST analýzu a SWOT analýzu podnikání vietnamské komunity v maloobchodě.
Zhodnoťte získané poznatky a navrhněte vhodná doporučení pro další praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod k výzkumnému tématu.
Uveďte charakteristické znaky maloobchodních prodejen vietnamské komunity.
Zpracujte PEST analýzu a SWOT analýzu podnikání vietnamské komunity v maloobchodě.
Zhodnoťte získané poznatky a navrhněte vhodná doporučení pro další praxi.
Seznam doporučené literatury
Cimler, P., Zadražilová, D., Filipová, A., Jindra, J., Turnerová, L., & Zeman, J. (2007). Retail management. Management Press.
Mulačová, V., Mulač, P., Bednářová, P., Kučera, L., Simotová, V., & Slabá, M. (2013). Obchodní podnikání ve 21. století. Grada Publishing.
Pražská, L., Bárta, V., Cimler, P., Filipová, A., Jindra, J., Machková, H., Postler, M., Semeniuk, P., & Zadražilová, D. (2002). Obchodní podnikání: Retail management. Management Press.
Šafrová Drášilová, A. (2019). Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Grada Publishing.
Taušl Procházková, P., & Jelínková, E. (2018). Podniková ekonomika - klíčové oblasti. Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Cimler, P., Zadražilová, D., Filipová, A., Jindra, J., Turnerová, L., & Zeman, J. (2007). Retail management. Management Press.
Mulačová, V., Mulač, P., Bednářová, P., Kučera, L., Simotová, V., & Slabá, M. (2013). Obchodní podnikání ve 21. století. Grada Publishing.
Pražská, L., Bárta, V., Cimler, P., Filipová, A., Jindra, J., Machková, H., Postler, M., Semeniuk, P., & Zadražilová, D. (2002). Obchodní podnikání: Retail management. Management Press.
Šafrová Drášilová, A. (2019). Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Grada Publishing.
Taušl Procházková, P., & Jelínková, E. (2018). Podniková ekonomika - klíčové oblasti. Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Nevyhověl
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla cíl práce a vysvětlila metodiku zpracování. Uvedla faktory, které ovlivňují podnikání v maloobchodních prodejnách vietnamské komunity, shrnula výsledky rozhovorů, výsledky PEST analýzy a SWOT analýzy, následovalo závěrečné shrnutí. Po prezentaci studentka odpovídala na otázky členů komise. Odpovědi byly částečné. Předseda komise a vedoucí práce (členka komise) shrnuli připomínky k práci a uvedli doporučení k přepracování.