Diplomová práce se zabývá problematikou elektronického obchodování na trhu B2C v České republice. Práce se soustředí primárně na vymezení hlavních faktorů vývoje a analýzu současného stavu e-commerce v České republice. Na základě zjištěných poznatků jsou identifikované trendy B2C e-commerce. Cílem práce je na základě sekundárních dat a odborné literatury stanovit trendy a pomocí primárních dat zjistit, zda se respondenti chovají v souladu s těmito trendy. Jako výzkumné metody jsou použity osobní rozhovory a dotazníkové šetření. Diplomová práce je rozdělena do 7 hlavních kapitol, kdy teoretická východiska práce jsou uvedena v kapitolách 1 až 3 a definují termín elektronické obchodování. Následující kapitoly zhodnocují současný stav elektronického obchodování v České republice a vymezují trendy B2C e-commerce. V kapitole 5 jsou stanoveny výzkumné otázky, které jsou zodpovězeny v kapitole č. 7.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of electronic commerce in the B2C market in the Czech Republic. The work focuses primarily on defining the main factors of development and analysis of the current state of e-commerce in the Czech Republic. Based on the findings, B2C e-commerce trends are identified. The aim of the work is to determine trends on the basis of secondary data and professional literature and to use primary data to find out whether the respondents behave in accordance with these trends. Personal interviews and questionnaires are used as research methods. The diploma thesis is divided into 7 main chapters, where the theoretical basis of the thesis is given in Chapters 1 to 3 and defines the term electronic commerce. The following chapters evaluate the current state of electronic commerce in the Czech Republic and define the trends of B2C e-commerce. Chapter 5 sets out the research questions that are answered in Chapter 7.
Klíčová slova
e-commerce, nakupování na internetu, e-shop, sociální sítě, mobilní nákupy, platební metody, trendy
Klíčová slova v angličtině
e-commerce, online shopping, e-shop, social media, mobile shopping, payment methods, trends
Rozsah průvodní práce
77 s. (110 364 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou elektronického obchodování na trhu B2C v České republice. Práce se soustředí primárně na vymezení hlavních faktorů vývoje a analýzu současného stavu e-commerce v České republice. Na základě zjištěných poznatků jsou identifikované trendy B2C e-commerce. Cílem práce je na základě sekundárních dat a odborné literatury stanovit trendy a pomocí primárních dat zjistit, zda se respondenti chovají v souladu s těmito trendy. Jako výzkumné metody jsou použity osobní rozhovory a dotazníkové šetření. Diplomová práce je rozdělena do 7 hlavních kapitol, kdy teoretická východiska práce jsou uvedena v kapitolách 1 až 3 a definují termín elektronické obchodování. Následující kapitoly zhodnocují současný stav elektronického obchodování v České republice a vymezují trendy B2C e-commerce. V kapitole 5 jsou stanoveny výzkumné otázky, které jsou zodpovězeny v kapitole č. 7.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of electronic commerce in the B2C market in the Czech Republic. The work focuses primarily on defining the main factors of development and analysis of the current state of e-commerce in the Czech Republic. Based on the findings, B2C e-commerce trends are identified. The aim of the work is to determine trends on the basis of secondary data and professional literature and to use primary data to find out whether the respondents behave in accordance with these trends. Personal interviews and questionnaires are used as research methods. The diploma thesis is divided into 7 main chapters, where the theoretical basis of the thesis is given in Chapters 1 to 3 and defines the term electronic commerce. The following chapters evaluate the current state of electronic commerce in the Czech Republic and define the trends of B2C e-commerce. Chapter 5 sets out the research questions that are answered in Chapter 7.
Klíčová slova
e-commerce, nakupování na internetu, e-shop, sociální sítě, mobilní nákupy, platební metody, trendy
Klíčová slova v angličtině
e-commerce, online shopping, e-shop, social media, mobile shopping, payment methods, trends
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky elektronického obchodování B2C.
Uveďte hlavní mezníky vývoje elektronického obchodování B2C v České republice a popište jeho současný stav.
Na základě získaných poznatků identifikujte trendy v elektronickém obchodování B2C.
Proveďte výzkum vnímání současné situace v elektronickém obchodování B2C.
Zhodnoťte zjištěné poznatky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky elektronického obchodování B2C.
Uveďte hlavní mezníky vývoje elektronického obchodování B2C v České republice a popište jeho současný stav.
Na základě získaných poznatků identifikujte trendy v elektronickém obchodování B2C.
Proveďte výzkum vnímání současné situace v elektronickém obchodování B2C.
Zhodnoťte zjištěné poznatky.
Seznam doporučené literatury
Chaffey, D. (2009). E-Business and E-Commerce management: Strategy, Implementation and Practice (4th ed.). Pearson.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing (3. vyd.). Computer Press.
Řezáč, J. (2009). Moderní managemeng: Manažer pro 21. století. Computer Press.
Schneider, G. P. (2011). Electronic commerce (9th ed.). Course Technology, Cengage Learning.
Suchánek, P. (2012). E-commerce: Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Ekopress.
Seznam doporučené literatury
Chaffey, D. (2009). E-Business and E-Commerce management: Strategy, Implementation and Practice (4th ed.). Pearson.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing (3. vyd.). Computer Press.
Řezáč, J. (2009). Moderní managemeng: Manažer pro 21. století. Computer Press.
Schneider, G. P. (2011). Electronic commerce (9th ed.). Course Technology, Cengage Learning.
Suchánek, P. (2012). E-commerce: Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Ekopress.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla cíl práce, metodiku práce a poté se zaměřila na výstupy práce. V prezentaci zároveň reagovala na připomínky uvedené v posudku oponenta. Vyjádřila se k platnosti použité literatury (výhody a nevýhody e-commerce uvedené v literatuře vydané v minulých letech dle studentky platí stále). Odůvodnila výběr faktorů B2C e-commerce s odkazem na faktory uvedené zahraničním autorem, na kterého v práci odkazuje.
Dále se zaměřila na průběh a výsledky dotazníkového šetření. Uvedla cíl dotazníkového šetření a způsob distribuce dotazníků. Uvedla, že dotazník byl také distribuován v papírové formě (v práci je to uvedeno), uvedla postup při zpracování výsledků dotazníků. Zdůvodnila, proč dotazníkové šetření doplnila osobními rozhovory a uvedla, kde v práci jsou tyto důvody uvedené. Vysvětlila, jak vybírala respondenty pro osobní rozhovory, popsala postup průběhu rozhovorů a shrnula výsledky rozhovorů.
Předseda komise uvedl připomínky k obsahu prezentace a k méně přehledné struktuře práce a požádal o vysvětlení obsahu tabulky (viz posudek vedoucí práce). Studentka to vysvětlila. Předseda komise doporučil přehlednější zpracování výsledků kontingenčních tabulek a znázornění výsledků formou Word Cloud. Předseda komise uvedl, že použití hloubkových rozhovorů v dané práci považuje za vhodné.
Po prezentaci v diskusi člen komise sdělil připomínky k dotazníkovému šetření a použitým zdrojům. Požádal studentku o vyjádření, jak stanovila cílovou skupinu pro dotazníkové šetření a pro koho jsou platné výsledky dotazníkového šetření. Studentka se k tomu vyjádřila.