Předložená bakalářská práce se zabývá tématem "Digitální marketing ve vybrané evropské zemi". Teoretická část pojednává především o vybraných nástrojích digitálního marketingu a současně uvádí v souvislost informace a data z belgického trhu. Dále se zabývá rozvojem internetu a digitálního marketingu v Belgii a také prohlubováním vztahu se zákazníkem za pomoci digitálního marketingu. Praktická část práce poté porovnává dva výzkumy vedené v Belgii a v Česku. Cílem jejich vyhodnocení je získat vhled do spotřebitelského chování v oblasti digitálního marketingu. Dílčím cílem je z výsledků následně sestavit doporučení pro vstup na trh ve vybrané zemi - Belgii.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis is focused on the topic of "Digital marketing in a selected European country". The theoretical part is mainly focused on selected digital marketing tools and at the same time it puts them into context with information and data from the Belgian market. Furthermore, it deals with the development of the Internet and Digital marketing in Belgium as well as the deepening of the customer relationship with the help of digital marketing. The practical part of the thesis then compares two surveys conducted in Belgium and the Czech Republic. The aim of their evaluation is to gain insight into consumer behaviour in the field of digital marketing. A sub-objective is to use the results to make recommendations for market entry in the selected country - Belgium.
Klíčová slova
digitální marketing, internet, Belgie, reklama, zákazník, vztah
Klíčová slova v angličtině
digital marketing, internet, Belgium, advertisement, customer, relationship
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem "Digitální marketing ve vybrané evropské zemi". Teoretická část pojednává především o vybraných nástrojích digitálního marketingu a současně uvádí v souvislost informace a data z belgického trhu. Dále se zabývá rozvojem internetu a digitálního marketingu v Belgii a také prohlubováním vztahu se zákazníkem za pomoci digitálního marketingu. Praktická část práce poté porovnává dva výzkumy vedené v Belgii a v Česku. Cílem jejich vyhodnocení je získat vhled do spotřebitelského chování v oblasti digitálního marketingu. Dílčím cílem je z výsledků následně sestavit doporučení pro vstup na trh ve vybrané zemi - Belgii.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis is focused on the topic of "Digital marketing in a selected European country". The theoretical part is mainly focused on selected digital marketing tools and at the same time it puts them into context with information and data from the Belgian market. Furthermore, it deals with the development of the Internet and Digital marketing in Belgium as well as the deepening of the customer relationship with the help of digital marketing. The practical part of the thesis then compares two surveys conducted in Belgium and the Czech Republic. The aim of their evaluation is to gain insight into consumer behaviour in the field of digital marketing. A sub-objective is to use the results to make recommendations for market entry in the selected country - Belgium.
Klíčová slova
digitální marketing, internet, Belgie, reklama, zákazník, vztah
Klíčová slova v angličtině
digital marketing, internet, Belgium, advertisement, customer, relationship
Zásady pro vypracování
Charakterizace klíčových pojmů k digitálnímu marketingu.
Prohloubení vztahu se zákazníkem za pomoci digitálního marketingu.
Představení rozvoje internetu a digitálního marketingu ve vybrané zemi.
Analýza trhu vybrané země ve vztahu k digitálnímu marketingu.
Doporučení pro české firmy, které by chtěly na daný trh vstoupit.
Zásady pro vypracování
Charakterizace klíčových pojmů k digitálnímu marketingu.
Prohloubení vztahu se zákazníkem za pomoci digitálního marketingu.
Představení rozvoje internetu a digitálního marketingu ve vybrané zemi.
Analýza trhu vybrané země ve vztahu k digitálnímu marketingu.
Doporučení pro české firmy, které by chtěly na daný trh vstoupit.
Seznam doporučené literatury
\begin{flushleft}
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. ZČU.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing (3. aktualizované vydání). Computer Press.
Dodson, I. (2016). The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Wiley.
Přikrylová, J. (2019). Moderní marketingová komunikace (2., zcela přepracované vydání). Grada Publishing.
Student v prezentaci uvedl cíl práce a představil testované hypotézy a jeho zjištění na základě provedeného dotazníkového šetření. Člen komise měl připomínky k formální úpravě práce k názvům některých obrázků. Vedoucí práce uvedl, že téma práce je zajímavé, ale obsahuje několik nedostatků, které jsou uvedeny v posudcích. Z otázek oponenta student představil DESI index a multi-kulturu v Belgii. Otázky vhodně zodpověděl. Komise ocenila provedení dotazníkového šetření v zahraničí.