Předložená bakalářská práce je zaměřena na vztah českého obyvatelstva k lázním v České republice. Zjišťuje rozdíly ve vnímání tohoto oboru cestovního ruchu jeho zaměstnanci a jeho klienty, které lázně navštívili, či navštěvují. Nejprve se práce zaměřuje na charakteristiku lázní obecně i v České republice a popisuje také význam lázeňství pro cestovní ruch. Práce uvádí i trendy v lázeňství za posledních několik let a část je také věnována pandemii Covid-19 a jeho dopady na současný trh. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny rozdíly ve vnímání lázní dvou skupin respondentů. Na základě výsledků bylo navrženo několik doporučení, která mají za cíl posílit a rozvíjet vztah českého obyvatelstva k lázním.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the relationship that Czech people have to spas. Perception of this type of tourism by its employees and its potencional or non-potencional clients. Firstly, the work focuses on the general characteristics of Czech spas, and describes the importance of spas in tourism. The work also presents trends in spas over the last few years including the Covid-19 pandemic period and its effects on current market. Using a questionnaire survey, differences in the perception of the spas of the two groups of respondents were found. Based on the results, several recommendations were proposed, which aim to strengthen and develop the Czech population's relationship with the spas.
Klíčová slova
cestovní ruch, lázeňství, lázně, lázeňská zařízení, Česká republika, Covid-19
Předložená bakalářská práce je zaměřena na vztah českého obyvatelstva k lázním v České republice. Zjišťuje rozdíly ve vnímání tohoto oboru cestovního ruchu jeho zaměstnanci a jeho klienty, které lázně navštívili, či navštěvují. Nejprve se práce zaměřuje na charakteristiku lázní obecně i v České republice a popisuje také význam lázeňství pro cestovní ruch. Práce uvádí i trendy v lázeňství za posledních několik let a část je také věnována pandemii Covid-19 a jeho dopady na současný trh. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny rozdíly ve vnímání lázní dvou skupin respondentů. Na základě výsledků bylo navrženo několik doporučení, která mají za cíl posílit a rozvíjet vztah českého obyvatelstva k lázním.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the relationship that Czech people have to spas. Perception of this type of tourism by its employees and its potencional or non-potencional clients. Firstly, the work focuses on the general characteristics of Czech spas, and describes the importance of spas in tourism. The work also presents trends in spas over the last few years including the Covid-19 pandemic period and its effects on current market. Using a questionnaire survey, differences in the perception of the spas of the two groups of respondents were found. Based on the results, several recommendations were proposed, which aim to strengthen and develop the Czech population's relationship with the spas.
Klíčová slova
cestovní ruch, lázeňství, lázně, lázeňská zařízení, Česká republika, Covid-19
Definujte cestovní ruch a s ním související pojmy.
Charakterizujte lázeňství, jeho postavení v cestovním ruchu, historii a klasifikaci lázeňských služeb a zákazníků.
Představte nové trendy v oblasti lázeňství.
Zhodnoťte nové trendy v lázeňství a posuďte jejich dopad na současný trh.
Zásady pro vypracování
Definujte cestovní ruch a s ním související pojmy.
Charakterizujte lázeňství, jeho postavení v cestovním ruchu, historii a klasifikaci lázeňských služeb a zákazníků.
Představte nové trendy v oblasti lázeňství.
Zhodnoťte nové trendy v lázeňství a posuďte jejich dopad na současný trh.
Seznam doporučené literatury
Attl, P. (2014). Ekonomika českého lázeňství a cestovní ruch. Univerzita Hradec Králové.
Drobná D., & Morávková, E. (2004). Cestovní ruch. Nakladatelství Fortuna.
Jakubíková, D., Vildová, E., Janeček, P., & Tlučhoř, J. (2019). Lázeňství management a marketing. Grada.
Plzáková L., & Studnička, P. (2014). Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, součastnost, budoucnost. Wolters Kluwer.
Sonnková, P. (2017). Lázeňský cestovní ruch a wellness. Slezská univerzita v Opavě.
Seznam doporučené literatury
Attl, P. (2014). Ekonomika českého lázeňství a cestovní ruch. Univerzita Hradec Králové.
Drobná D., & Morávková, E. (2004). Cestovní ruch. Nakladatelství Fortuna.
Jakubíková, D., Vildová, E., Janeček, P., & Tlučhoř, J. (2019). Lázeňství management a marketing. Grada.
Plzáková L., & Studnička, P. (2014). Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, součastnost, budoucnost. Wolters Kluwer.
Sonnková, P. (2017). Lázeňský cestovní ruch a wellness. Slezská univerzita v Opavě.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla cíl práce a metodiku práce. Poté informovala o dvou dotazníkových šetřeních (šetření provedeném jinou organizací a vlastním dotazníkovém šetření) a komparaci jejich výsledků. Pak uvedla návrhy pro praxi. V průběhu rezentace odpovídala na otázky členů komise. Po prezentaci odpověděla na otázky z posudků.