Tato kvalifikační práce je zaměřena na hodnocení potenciálu Karlovarského kraje pro rozvoj cestovního ruchu. V teoretické části jsou zpracovány základní informace o vybrané oblasti, a posléze je oblast charakterizovaná z hlediska lokalizačních, selektivních a realizačních předpokladů. Součástí následné praktické části je nabídka atraktivit, jež byla dále hodnocena. Dále jsou v praktické části prezentovány výsledky z dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého proběhl sběr dat vztahujících se k poptávce po atraktivitách a aktivitách v kraji. Dotazníkové šetření bylo zaměřené na respondenty žijící mimo Karlovarský kraj. Na závěr jsou představeny nedostatky vyplývající z provedených analýz a navržena jejich řešení pro možný rozvoj cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This qualification thesis focuses on the evaluation of the potential of the Karlovy Vary Region for the development of tourism industry. In the theoretical part, basic information about the selected area is elaborated, and then the area is characterized in terms of locational, selective and implementation prerequisites. The subsequent practical part includes the offer of attractions, which was further evaluated. Furthermore, the practical part presents the results from the questionnaire survey, through which data related to the demand for attractions and activities in the region were collected. The questionnaire survey was aimed at respondents living outside the Karlovy Vary Region. In conclusion, the shortcomings resulting from the analyses carried out are presented and their solutions for the possible development of tourism are proposed.
tourism, Karlovy Vary Region, spa, The Spa Triangle, supply, demand
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato kvalifikační práce je zaměřena na hodnocení potenciálu Karlovarského kraje pro rozvoj cestovního ruchu. V teoretické části jsou zpracovány základní informace o vybrané oblasti, a posléze je oblast charakterizovaná z hlediska lokalizačních, selektivních a realizačních předpokladů. Součástí následné praktické části je nabídka atraktivit, jež byla dále hodnocena. Dále jsou v praktické části prezentovány výsledky z dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého proběhl sběr dat vztahujících se k poptávce po atraktivitách a aktivitách v kraji. Dotazníkové šetření bylo zaměřené na respondenty žijící mimo Karlovarský kraj. Na závěr jsou představeny nedostatky vyplývající z provedených analýz a navržena jejich řešení pro možný rozvoj cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This qualification thesis focuses on the evaluation of the potential of the Karlovy Vary Region for the development of tourism industry. In the theoretical part, basic information about the selected area is elaborated, and then the area is characterized in terms of locational, selective and implementation prerequisites. The subsequent practical part includes the offer of attractions, which was further evaluated. Furthermore, the practical part presents the results from the questionnaire survey, through which data related to the demand for attractions and activities in the region were collected. The questionnaire survey was aimed at respondents living outside the Karlovy Vary Region. In conclusion, the shortcomings resulting from the analyses carried out are presented and their solutions for the possible development of tourism are proposed.
tourism, Karlovy Vary Region, spa, The Spa Triangle, supply, demand
Zásady pro vypracování
Zpracujte přehled základních informací o vybrané oblasti.
Charakterizujte oblast cestovního ruchu z hlediska lokalizačních, selektivních a realizačních podmínek.
Analyzujte nabídku služeb cestovního ruchu ve vybrané oblasti.
Analyzujte poptávku po cestovním ruchu ve vybrané oblasti.
Shrňte výsledky z analýz.
Navrhněte řešení pro možný budoucí vývoj cestovního ruchu ve vybrané oblasti.
Zásady pro vypracování
Zpracujte přehled základních informací o vybrané oblasti.
Charakterizujte oblast cestovního ruchu z hlediska lokalizačních, selektivních a realizačních podmínek.
Analyzujte nabídku služeb cestovního ruchu ve vybrané oblasti.
Analyzujte poptávku po cestovním ruchu ve vybrané oblasti.
Shrňte výsledky z analýz.
Navrhněte řešení pro možný budoucí vývoj cestovního ruchu ve vybrané oblasti.
Seznam doporučené literatury
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2021). Consumer behavior in tourism. London: Routledge.
Jakubíková, D., Vildová, E., Janeček, P., & Tlučhoř, J. (2019). Lázeňství: management a marketing. Praha, Česko: Grada Publishing.
Ray, N., Das, D. K., & Kumar, R. (2021) Tourism marketing: a strategic approach. Oakville: Apple Academic Press.
Soukup, V., & David, P. (2020). Krušné hory známé i neznámé. UNIVERSUM.
Seznam doporučené literatury
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2021). Consumer behavior in tourism. London: Routledge.
Jakubíková, D., Vildová, E., Janeček, P., & Tlučhoř, J. (2019). Lázeňství: management a marketing. Praha, Česko: Grada Publishing.
Ray, N., Das, D. K., & Kumar, R. (2021) Tourism marketing: a strategic approach. Oakville: Apple Academic Press.
Soukup, V., & David, P. (2020). Krušné hory známé i neznámé. UNIVERSUM.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila členy komise s tématem své kvalifikační práce, popsala svůj vztah a motivaci pro výběr onoho tématu, představila cíle práce, metody i výstupy práce během prezentace před komisí. Studentka po vyzvání reagovala na otázky z posudků a doplňující otázky předsedy komise, nepropracovala však důkladně otázky položené v posudcích, k čemuž směřoval záměr vedoucího práce, oponenta práce i zkušební komise. Z tohoto důvodu se komise usnesla na hodnocení stupněm "dobře".