Tato bakalářská práce se věnuje neustále se rozvíjejícímu odvětví e-commerce - on-line nakupování potravin. Úvodem teoretické části je zmapovaní situace na českém on-line trhu, dále je blíže popsáno chování spotřebitele a nákupní proces. Vysvětlím význam mystery shoppingu a představím nejvýznamnější společnosti na trhu. V praktické části formou opakovaného mystery shoppingu porovnám úroveň poskytovaných služeb dvou českých společností - Rohlík.cz a Košík.cz. Závěrem této práce představím návrhy na zlepšení pro tyto společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is devoted to the constantly developing sector of e-commerce - online grocery shopping. The theoretical part of the thesis starts with a mapping of the situation on the Czech online market, then consumer behaviour and the shopping process are described in more detail. I will explain the importance of mystery shopping and introduce the two most important companies on the market. In the practical part I will compare with the form of repeated mystery shopping the level of services provided by two Czech companies - Rohlík.cz and Košík.cz. At the end of this thesis I will present suggestions for improvement in both companies.
Klíčová slova
mystery shopping, e-commerce, online nakupování potravin, marketing na internetu, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
mystery shopping, e-commerce, on-line grocery shopping, internet marketing, consumer behaviour
Rozsah průvodní práce
58 s. (11 735 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje neustále se rozvíjejícímu odvětví e-commerce - on-line nakupování potravin. Úvodem teoretické části je zmapovaní situace na českém on-line trhu, dále je blíže popsáno chování spotřebitele a nákupní proces. Vysvětlím význam mystery shoppingu a představím nejvýznamnější společnosti na trhu. V praktické části formou opakovaného mystery shoppingu porovnám úroveň poskytovaných služeb dvou českých společností - Rohlík.cz a Košík.cz. Závěrem této práce představím návrhy na zlepšení pro tyto společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is devoted to the constantly developing sector of e-commerce - online grocery shopping. The theoretical part of the thesis starts with a mapping of the situation on the Czech online market, then consumer behaviour and the shopping process are described in more detail. I will explain the importance of mystery shopping and introduce the two most important companies on the market. In the practical part I will compare with the form of repeated mystery shopping the level of services provided by two Czech companies - Rohlík.cz and Košík.cz. At the end of this thesis I will present suggestions for improvement in both companies.
Klíčová slova
mystery shopping, e-commerce, online nakupování potravin, marketing na internetu, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
mystery shopping, e-commerce, on-line grocery shopping, internet marketing, consumer behaviour
Zásady pro vypracování
Zpracujte na základě relevantní literatury teoretická východiska zkoumané problematiky.
Vymezte specifika chování spotřebitele a obchodování přes internet tzv. E-commerce.
Představte a charakterizujte vybrané společnosti působící na trhu s potravinami.
Analyzujte jednotlivé odlišnosti poskytovaných služeb a jejich kvalitu.
Na základě výsledků šetření formulujte doporučení ve vztahu k marketingové praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte na základě relevantní literatury teoretická východiska zkoumané problematiky.
Vymezte specifika chování spotřebitele a obchodování přes internet tzv. E-commerce.
Představte a charakterizujte vybrané společnosti působící na trhu s potravinami.
Analyzujte jednotlivé odlišnosti poskytovaných služeb a jejich kvalitu.
Na základě výsledků šetření formulujte doporučení ve vztahu k marketingové praxi.
Seznam doporučené literatury
Chaffey, D., Hemphill, T., & Edmundson-Bird, D. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Harlow: Pearson.
Karlíček, M., Machek, M., Novinský, M., Chytková, Z., Dvořák, J., Bartoš, P., ... Pištělák, P. (2018). Základy marketingu. (2.vyd.). Praha: Grada Publishing.
Sedlák, M., & Mikulášková, P. (2015). Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., ... Herink, O. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. (1. vyd.). Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Chaffey, D., Hemphill, T., & Edmundson-Bird, D. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Harlow: Pearson.
Karlíček, M., Machek, M., Novinský, M., Chytková, Z., Dvořák, J., Bartoš, P., ... Pištělák, P. (2018). Základy marketingu. (2.vyd.). Praha: Grada Publishing.
Sedlák, M., & Mikulášková, P. (2015). Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., ... Herink, O. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. (1. vyd.). Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své obhajoby představila cíl své bakalářské práce. Poté se studentka vyjádřila k metodice svého výzkumu (mystery shopping). Následně studentka prezentovala výsledky své práce, návrhy a doporučení. Předseda komise studentku vyzval, aby objasnila a zodpověděla otázky od vedoucího a oponenta práce.