Bakalářská práce se primárně zaměřuje na popis nákupních možností obyvatel Okříšek a sousedních obcí a na výzkum jejich nákupního chování v oblasti potravinářského a nepotravinářského zboží každodenní potřeby. Nejprve práce vymezuje teoretická východiska z oblasti nákupního chování, obchodu a vymezení venkova. Stěžejní část práce, část praktická, nejprve popisuje obchodní vybavenost Okříšek, klíčových lokalit a jsou také zmíněny nákupní možnosti obyvatel sousedních obcí. Následuje hlavní část týkající se výzkumu nákupního chování obyvatel Okříšek a sousedních obcí. Tento výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření. Předmětem výzkumu se stalo 7 oblastí: hlavní nákupní místo (obec) a preferovaný typ prodejny, hodnocení nákupních možností v místě bydliště, způsob dopravy v místě nákupu a cesta do preferované prodejny, frekvence nákupů v preferované prodejně, výhody nákupů v místě bydliště a mimo něj, reakce na otevření nové prodejny v místě bydliště a nákupy zboží každodenní potřeby na internetu. Výsledek výzkumu poskytuje pohled na nákupní chování zákazníků zkoumaných lokalit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis primarily focuses on the description of the shopping options of the inhabitants of Okříšky and neighbouring villages and on the research of their shopping behaviour in the area of food and non-food everyday goods. First, the thesis defines the theoretical background of shopping behaviour, retail and the definition of rural areas. The main part of the thesis, the practical part, first describes the commercial amenities of Okříšky, the key locations and also mentions the shopping possibilities of the inhabitants of neighbouring villages. This is followed by the main part, concerning the research on the shopping behaviour of the inhabitants of Okříšky and neighbouring villages. This research was carried out using a questionnaire survey. Seven areas were the subject of the research: the main shopping place (village) and the preferred type of shop, the evaluation of the shopping options at the place of residence, the mode of transport at the place of purchase and the journey to the preferred shop, the frequency of shopping at the preferred shop, the advantages of shopping at the place of residence and outside, the reaction to the opening of a new shop at the place of residence, and shopping for everyday goods on the Internet. The result of the research provides some insight into the shopping behaviour of the customers of the surveyed locations.
Klíčová slova
nákupní chování, obchod, venkov, Okříšky, sousední obce, dotazníkové šetření
Bakalářská práce se primárně zaměřuje na popis nákupních možností obyvatel Okříšek a sousedních obcí a na výzkum jejich nákupního chování v oblasti potravinářského a nepotravinářského zboží každodenní potřeby. Nejprve práce vymezuje teoretická východiska z oblasti nákupního chování, obchodu a vymezení venkova. Stěžejní část práce, část praktická, nejprve popisuje obchodní vybavenost Okříšek, klíčových lokalit a jsou také zmíněny nákupní možnosti obyvatel sousedních obcí. Následuje hlavní část týkající se výzkumu nákupního chování obyvatel Okříšek a sousedních obcí. Tento výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření. Předmětem výzkumu se stalo 7 oblastí: hlavní nákupní místo (obec) a preferovaný typ prodejny, hodnocení nákupních možností v místě bydliště, způsob dopravy v místě nákupu a cesta do preferované prodejny, frekvence nákupů v preferované prodejně, výhody nákupů v místě bydliště a mimo něj, reakce na otevření nové prodejny v místě bydliště a nákupy zboží každodenní potřeby na internetu. Výsledek výzkumu poskytuje pohled na nákupní chování zákazníků zkoumaných lokalit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis primarily focuses on the description of the shopping options of the inhabitants of Okříšky and neighbouring villages and on the research of their shopping behaviour in the area of food and non-food everyday goods. First, the thesis defines the theoretical background of shopping behaviour, retail and the definition of rural areas. The main part of the thesis, the practical part, first describes the commercial amenities of Okříšky, the key locations and also mentions the shopping possibilities of the inhabitants of neighbouring villages. This is followed by the main part, concerning the research on the shopping behaviour of the inhabitants of Okříšky and neighbouring villages. This research was carried out using a questionnaire survey. Seven areas were the subject of the research: the main shopping place (village) and the preferred type of shop, the evaluation of the shopping options at the place of residence, the mode of transport at the place of purchase and the journey to the preferred shop, the frequency of shopping at the preferred shop, the advantages of shopping at the place of residence and outside, the reaction to the opening of a new shop at the place of residence, and shopping for everyday goods on the Internet. The result of the research provides some insight into the shopping behaviour of the customers of the surveyed locations.
Klíčová slova
nákupní chování, obchod, venkov, Okříšky, sousední obce, dotazníkové šetření
Charakterizujte lokalitu z hlediska nákupních možností.
Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na nákupní chování zákazníků ve vybrané lokalitě.
Analyzujte výsledky dotazníkového šetření.
Formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Formulujte teoretická východiska problematiky.
Charakterizujte lokalitu z hlediska nákupních možností.
Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na nákupní chování zákazníků ve vybrané lokalitě.
Analyzujte výsledky dotazníkového šetření.
Formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2002). Chování spotřebitele a výzkum trhu. Oeconomica.
Cimler, P., Zadražilová, D., Filipová, A., Jindra, J., Turnerová, L., & Zeman, J. (2007). Retail management. Management Press.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Nákupní chování. Computer Press.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2002). Chování spotřebitele a výzkum trhu. Oeconomica.
Cimler, P., Zadražilová, D., Filipová, A., Jindra, J., Turnerová, L., & Zeman, J. (2007). Retail management. Management Press.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Nákupní chování. Computer Press.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Grada Publishing.