Tématem mé bakalářské práce byla Noční krajinomalba, vznikla série šesti maleb na sololitové desky o formátu 100 x 120 cm akrylovými barvami. V teoretické části se věnuji barvám v umění, expresionismu, fauvismu, také českým umělcům a tedy především Skupině 42, dále krajině ve výtvarné výchově a krajinomalbě. V didaktické části se zaměřuji na téma prožitek ve výtvarné výchově a navrhuji také možnou aktivitu ve vztahu k mé bakalářské práci.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor's thesis was Night Landscape Painting, I created series of six paintings on hardboard format 100 x 120 cm with acrylic paints. In the theoretical part, I focus on colors in art, expressionism, fauvism, Czech artists and especially Group 42, also the landscape in art education and landscape painting. The didactic part focuses on the topic of experience in art education and I also suggest possible task connected with the theme of my bachelor's thesis.
Klíčová slova
noční krajina, malba, barvy, krajina, krajinomalba, prožitek, výtvarná výchova, expresionismus, fauvismus, Skupina 42, akrylové barvy, série maleb, umění
Klíčová slova v angličtině
night landscape, painting, colours, landscape, landscape painting, experience, art education, expressionism, fauvism, Czech artists, Group 42, acrylic paints, series of paintings, art
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce byla Noční krajinomalba, vznikla série šesti maleb na sololitové desky o formátu 100 x 120 cm akrylovými barvami. V teoretické části se věnuji barvám v umění, expresionismu, fauvismu, také českým umělcům a tedy především Skupině 42, dále krajině ve výtvarné výchově a krajinomalbě. V didaktické části se zaměřuji na téma prožitek ve výtvarné výchově a navrhuji také možnou aktivitu ve vztahu k mé bakalářské práci.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor's thesis was Night Landscape Painting, I created series of six paintings on hardboard format 100 x 120 cm with acrylic paints. In the theoretical part, I focus on colors in art, expressionism, fauvism, Czech artists and especially Group 42, also the landscape in art education and landscape painting. The didactic part focuses on the topic of experience in art education and I also suggest possible task connected with the theme of my bachelor's thesis.
Klíčová slova
noční krajina, malba, barvy, krajina, krajinomalba, prožitek, výtvarná výchova, expresionismus, fauvismus, Skupina 42, akrylové barvy, série maleb, umění
Klíčová slova v angličtině
night landscape, painting, colours, landscape, landscape painting, experience, art education, expressionism, fauvism, Czech artists, Group 42, acrylic paints, series of paintings, art
Zásady pro vypracování
Cílem je realizace 5 velkoformátových barevných maleb o rozměru 100x120 cm akrylovými barvami na sololitové desky. Zaměřím se především na barevnost noční krajiny, která bude ovšem spíše abstraktní, a dále také na výraznou linii v malbách. Cílem mé tvorby je zprostředkovat lidem noční krajinu tak, jak ji neznají. Před samotnou malbou vznikne několik skic na formát A3, kde se budu zabývat kompozicí krajiny s koloristickým obsahem a barevnou skladbou. Návrhy budou vznikat v plenéru, inspirací mi tedy bude reálná krajina. Inspiračními zdroji pro mou bakalářskou práci jsou umělci Václav Špála, Bohumil Kubišta, Ernst Ludwig Kirchner, Vladislav Mirvald, Karl Schmidt-Rottluff, a také skupina 42, jako je například František Hudeček, Karel Souček a František Gross.
Zásady pro vypracování
Cílem je realizace 5 velkoformátových barevných maleb o rozměru 100x120 cm akrylovými barvami na sololitové desky. Zaměřím se především na barevnost noční krajiny, která bude ovšem spíše abstraktní, a dále také na výraznou linii v malbách. Cílem mé tvorby je zprostředkovat lidem noční krajinu tak, jak ji neznají. Před samotnou malbou vznikne několik skic na formát A3, kde se budu zabývat kompozicí krajiny s koloristickým obsahem a barevnou skladbou. Návrhy budou vznikat v plenéru, inspirací mi tedy bude reálná krajina. Inspiračními zdroji pro mou bakalářskou práci jsou umělci Václav Špála, Bohumil Kubišta, Ernst Ludwig Kirchner, Vladislav Mirvald, Karl Schmidt-Rottluff, a také skupina 42, jako je například František Hudeček, Karel Souček a František Gross.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, J. (2013). Výtvarné umění a hudba: Tvar, prostor a čas 1/2. Praha, Česko: Togga.
GOMPERTZ, W. (2012). Na co se to vlastně díváme? 150 let moderního umění v cuku letu. Londýn, Anglie: Viking Press.
KOTALÍK, J. (1972). Václav Špála. Praha, Česko: Odeon.
KOUDELKA, I. (2020). Ernst Ludwig Kirchner: zakladatel německého expresionismu. Praha, Česko: Regulus.
PLESKOTOVÁ, P. (1987). Svět barev. Praha, Česko: Albatros.
STIBRAL, K. (2020). Estetika přírody: K historii estetického ocenění krajiny. Praha, Česko: Pavel Mervart.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, J. (2013). Výtvarné umění a hudba: Tvar, prostor a čas 1/2. Praha, Česko: Togga.
GOMPERTZ, W. (2012). Na co se to vlastně díváme? 150 let moderního umění v cuku letu. Londýn, Anglie: Viking Press.
KOTALÍK, J. (1972). Václav Špála. Praha, Česko: Odeon.
KOUDELKA, I. (2020). Ernst Ludwig Kirchner: zakladatel německého expresionismu. Praha, Česko: Regulus.
PLESKOTOVÁ, P. (1987). Svět barev. Praha, Česko: Albatros.
STIBRAL, K. (2020). Estetika přírody: K historii estetického ocenění krajiny. Praha, Česko: Pavel Mervart.