Tato bakalářská práce je zaměřena na spokojenost zákazníků v cestovním ruchu s turistickou destinací Plzeňský kraj a kvalitou poskytovaných služeb. Cílem práce je vytvoření návrhů a doporučení, které povedou ke zvýšení počtu a zesílení spokojenosti návštěvníků v cílové turistické oblasti. První část je věnována vymezení pojmů potřebných ke zpracování tématu. Druhá část se zabývá interpretací výsledků dotazníkového šetření a v této části je také charakterizována turistická destinace Plzeňský kraj a vymezen profil návštěvníka. Poslední návrhová část představuje návrhy a doporučení zákládajících se na datech získaných z dotazníkové šetření. Dotazníkové šetření probíhalo v roce 2021 na několika místech Plzeňského kraje. Práce se zabývá především nedostatky destinace plynoucích z šetření a snaží se vytvořit opatření pro jejich minimalizaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on customer satisfaction in tourism in the tourist destination Pilsen region and the quality of services provided. The aim of the work is to create proposals and recommendations that will increase the number of tourists and increase the satisfaction of visitors in the tourist area. The first part is devoted to defining the terms needed to process the topic. The second part deals with the interpretation of the results of the questionnaire survey and in this part is also characterized the tourist destination Pilsen region and defined the profile of the visitor. The last suggestion part presents proposals and recommendations based on data obtained from the questionnaire survey. The questionnaire survey took place in 2021 in several places in the Pilsen region. The work deals mainly with the shortcomings of the destination resulting from the survey and tries to create measures to minimize them.
tourism, visitor satisfaction and availability of services, Pilsen Region, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
55 s. (76 880 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na spokojenost zákazníků v cestovním ruchu s turistickou destinací Plzeňský kraj a kvalitou poskytovaných služeb. Cílem práce je vytvoření návrhů a doporučení, které povedou ke zvýšení počtu a zesílení spokojenosti návštěvníků v cílové turistické oblasti. První část je věnována vymezení pojmů potřebných ke zpracování tématu. Druhá část se zabývá interpretací výsledků dotazníkového šetření a v této části je také charakterizována turistická destinace Plzeňský kraj a vymezen profil návštěvníka. Poslední návrhová část představuje návrhy a doporučení zákládajících se na datech získaných z dotazníkové šetření. Dotazníkové šetření probíhalo v roce 2021 na několika místech Plzeňského kraje. Práce se zabývá především nedostatky destinace plynoucích z šetření a snaží se vytvořit opatření pro jejich minimalizaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on customer satisfaction in tourism in the tourist destination Pilsen region and the quality of services provided. The aim of the work is to create proposals and recommendations that will increase the number of tourists and increase the satisfaction of visitors in the tourist area. The first part is devoted to defining the terms needed to process the topic. The second part deals with the interpretation of the results of the questionnaire survey and in this part is also characterized the tourist destination Pilsen region and defined the profile of the visitor. The last suggestion part presents proposals and recommendations based on data obtained from the questionnaire survey. The questionnaire survey took place in 2021 in several places in the Pilsen region. The work deals mainly with the shortcomings of the destination resulting from the survey and tries to create measures to minimize them.
tourism, visitor satisfaction and availability of services, Pilsen Region, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce zaměřenou na destinační marketing, spokojenost návštěvníků destinace a faktory, které ji ovlivňují.
Popište použitou výzkumnou metodu pro sběr, zpracování a analýzu primárních a sekundárních dat.
Realizujte sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření s návštěvníky vybrané destinace v Plzeňském kraji.
Analyzujte data, vyhodnoťte a interpretujte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření pro zvýšení spokojenosti návštěvníků vybrané destinace Plzeňského kraje.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce zaměřenou na destinační marketing, spokojenost návštěvníků destinace a faktory, které ji ovlivňují.
Popište použitou výzkumnou metodu pro sběr, zpracování a analýzu primárních a sekundárních dat.
Realizujte sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření s návštěvníky vybrané destinace v Plzeňském kraji.
Analyzujte data, vyhodnoťte a interpretujte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření pro zvýšení spokojenosti návštěvníků vybrané destinace Plzeňského kraje.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. (2018). Marketing and Managing Tourism Destinations. London, United Kingdom: Routledge, Taylor & Francis Group.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha, Česko: Grada.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, Česko: Grada.
Ray, N., Das, D. K., & Kumar, R. (2021). Tourism marketing: a strategic approach. Oakville, Canada: Apple Academic Press.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. (2018). Marketing and Managing Tourism Destinations. London, United Kingdom: Routledge, Taylor & Francis Group.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha, Česko: Grada.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, Česko: Grada.
Ray, N., Das, D. K., & Kumar, R. (2021). Tourism marketing: a strategic approach. Oakville, Canada: Apple Academic Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma práce, cíl a metodiku. Na základě výsledků z dotazníkového šetření - dotazování návštěvníků Plzeňského kraje metodou TAPI - představila návrhy opatření ke zvýšení spokojenosti návštěvníků. Návrhy se týkaly především zlepšení dopravní situace a čistoty v destinacích. Studentka velmi dobře reagovala na dotazy vedoucího i oponenta práce, logicky formulovala odpovědi a věcně argumentovala.